Mielialalääkkeistä ja ketipinorista

Saunomaan taas pitkästä-aikaan :smiley: Joo elikkäs päivitän nyt pikkasen itestäni kun silloin joskus sanoin että lopetan nuo paskat elämästäni niin nyt se on tehty, tai vielä on pientä mielialavihtelua mutta hyvin pientä eli olen korvaushoidossa ja sielä on se linja että bentsot kaikilta pois niin ajattelin että koitan jos se vaikka onnistuisi niin minut pistettiin katkolle ja olin syönyt bentsoja säännöllisesti n.7vuotta (rivatril 4mgpv) ja kun sinne menin niin sielä sain vasta tietää kuinka pitkä ajanjakso se olisi eli, ei minulle sanottu klinikalla edes kuinka hitaasti se tiputus tehdään joten kun sinne pääsin niin ne alettiin tiputtamaan ja tiputettiin neljässä viikossa pois ja sitä helvettiä en suosittele kenellekkään, noissa ei ole mitään järkeä noissa “äkkilopetuksissa” ja sen huomasin kun kotiin pääsin niin jumitin neljän seinän sisällä ja olin masentunut, pelkäsin jokaista ihmistä, olin aivan invaliidi kun kävin vaan hakemassa korvauhoitolääkkeeni ja jumitin neljän seinän sisällä n.9kk.tta vain telkkaria kattellen ja nukkuen masentuneena ja siinä n.kkden päästä uskalsin alkaa tekemään asialle jotain ja sanoin klinikalla että haluan lääkäriin ja kun sinne menin ja olen jatkuva kannabiksen polttaja niin ensimmäinen kysymys lääkärillä oli että miksi poltat kannabista niin siinä kohtaan menin lukkoon kun hoitaja istui vieressä ja lekuri alkoi tenttaamaan niin menin vaan ihan lukkoon enkä osannut puhua mitään järkevää paitti että haluan apua koska en jaksa enään niin lekuri teki niin että nosti mirtsatsapiinia 15mg.sta 30mg.aan ja sanoi että kyllä se olo lähtee kohenemaan niin sen jälkeen hajosin täysin ja kun kotiin pääsin niin mietin mitä teen ja kirjoitin klinikalle kirjeen mikä minua vaivaa ym.t mutta ei asia edennyt mihinkään suuntaa eikä ole edennyt vieläkään, niin menin yskityiselle ja se lekuri kattoi minua ja sanoi heti että paniikkihäiriö ja kaikki kysymykset asiallisesti ja rauhallisesti painostamatta niin sain lääkityksen sitäkautta kuntoon eli nykyään menee rivatril max 2mgpv ja nyt olen pärjännyt 2mg.lla, aamulla kun lähden liikenteeseen niin milli ja päivällä milli jos tarvitsee eikä ole enään mitään häiriötekiöitä, elän onnellisesti, liikun jokapuolella, ystävillä, sukulaisilla ym.ta :slight_smile:
Silloin kun olin sielä vieroituksessa niin ne syöttivät ketipinoria 300mg ilta ja 25mgx3pv.ssä bentsovieroitukseen :smiling_imp: ja sielä minulla aloitettiin myös se mielipidelääke seroxat 40mgpv :imp: Ja kun pääsin kotiin niin hain vaan kaikki lääkkeet apoteekista ja söin niinkuin piti ja nukuin periaattessa zompina liikkuen, mutta yks päivä ajattelin että näin ei voi jatkaa ja aloin tiputtamaan sitä ketipinoria ja se meni yllättävän kivuttomasti kun lopetin pikkuhiljaa ja huonoon oloon päivällä otin välillä 25mg ja nykyään ei mene sitä myrkkyä enään lainkaan, onneksi kun koitan luonnollisesti nukkua eli melatoniinit auttaa ja sitten 7,5mg mirtatsapiini niin nukun hyvin ja herään pirteänä :slight_smile:
Sen seroxatin koitin pudottaa ensikis mutta en onnistunut kun tuli niin kauheat mielialavihtelut ja sähärit ym.t niin aloitin uudestaan ja kun seuraavaksi kävin lekurilla niin se nosti sitä rivatrilia 3mg.aan max päivässä ja se oli hyvä päätös kun sitten aloin uudestaan tiputtamaan sitä seroxattia ja lopetin periaatteessa seinään ja kestin ne sähärit ja kitkoilut ym.t ja nyt olen ollut kolme viikkoa ilman ja olo on mahtava. Nyt olen erittäin onnekas että sain lääkityksen kuntoon eli mirtatsapiini 7.5mg menee yöksi ja 6mgmelatoniinia ja rivatril max3mg.pv ahdistukseen/paniikkihäiriöön ja nykyään riittää se 2mg rivatrilia pitämään ahdistuksen poissa.
Niinkuin sanoin niin olen korvaushoidossa (haittoja vähentavässä ) kun kannabis näkyy vaan kokojan, mutta rivatril ei näy tuolla 2mg annoksella niin onse ihme lääke :laughing: Mutta nyt voin sanoa että olen hyvässä kunnossa ja ei ole ollut enään mitään harmeja eikä mitään ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta ja tuntuu kun sen seroxatin lopetin niin kaikki pienet asiat kiinnostaa enemmän ja kaikki on jotenkin “valoisampaa” ja elämä on nautintoa, kiitos yksityisen puolen psykiatrian lääkärin :slight_smile: Vuosi meni ja nyt olen kunnossa, huh mikä matka :open_mouth:

Hienoa kuulla, että olet vihdoin kunnossa. On toi kyllä niin perseestä, että kunnallisissa mt-paikoissa (ja noissa kh-paikoissa) halutaan tiputtaa kaikilta rauhottavat pois. Masennuslääkkeet eivät auta moniakaan riittävästi ja jos on paniikkihäiriötä ollut ja esiintynyt ja syönyt siihen rauhottavia säännöllisesti, niin niiden edes pikkuhiljaa alas ajaminen ei ole todellakaan mikään pikkujuttu. Monelle se tuntuu todella olevan täysi mahdottomuus, jos haluaa elää normaalia elämää. Ymmärrän tämän täysin.

Kiitos kuuluu yksityisille lääkäreille, jotka vielä uskaltavat taistella potilaan puolesta, sanon minä. Onneksi olkoon, että sait elämäsi takaisin. <3

Mielipidelääkkeethän saattavat vain pahentaa oireilua, ainakin, jos ovat yksinään käytössä, mikäli kyse on ahdistuneisuushäiriöistä. Silkkaan masennukseen, ilman erityisempää ahdistuneisuutta tahi muuta paniikkia, perusmasislääkkeistä voikin olla suuri apu monille, mutta jos kyse ei ole ensisijaisesti lainkaan masennuksesta, niin mielipidelääkkeet voivat vain pistää lisää kierroksia sinne “paniikkikoneeseen”.

Ketipinorin(tai ylipäätään leptien) käyttöä mä nyt en ymmärrä ensinkään minkään masennuksen, ahdistuneisuuden tms. ei-psykoottisen oireilun kohdalla. Voihan noilla olla se vaikutus, etteivät pikkupaniikit jaksa ihan liikaa kiinnostaa, kun on pää niin sumussa, mutta jos olisi tarkoitus kuntouttaa ihmistä ja/tai pitää se jotakuinkin toimintakykyisenä, niin en ymmärrä, mitä tarkoitusta silloin palvelee se, että siitä tehdäänkin tylsämielinen zombie, jota ei jaksa leptilääkityksen jälkeen kiinnostaa sekään vähä, mikä ehkä aikaisemmin kiinnosti :unamused: :angry: .

Mul mielialalääkkeet ovat tehonneet erittäin hyvin kauan sitten psykoottiseen masennukseen. Tais siinä olla mukana joku kaks milliä peratsiinia, mutta se on niin pieni annos, että tärkeämpänä pidin masennuslääkkeen vaikutusta. Myöhemmin etsin vahvistusta tälle erilaisesta asiallisesta lääke-ja psykiatrian alan kirjallisuudesta - ja kyl se sielt löytyi.
Eli masennus syveni ja syveni, ja sitten mukaan alkoi tulla kaikemmoista mielen muuta häröilyä. Onneksi auttoivat s i i h e n! Ja syvä masis muuttui elämän(i) synonyymiksi: krooninen lievä masis. Siis silloin. On kyl vissiin niin, että bentsot vähentävät aivojen omaa serotoniinituotantoa, että sikäli masislääkkeen syöntiä en lopeta niin kauan kuin ylläpitoannoksel olen. Vaikken usko, että masennuksen syy olisi v a i n serotoniinis, kyl elämäntilanne, ja sen kaikenlaiset vaiheet ja mun oma persoonallisuus ja haavoittuvuuteni varmasti ovat vaikuttaneet krooniseen masennukseen enemmän.

Kun näistä sertraliineista sun muista mielialalääkkeiksi nykyjään sanotuista lääkkeistä ja ketareista on tehty tutkimuksia, joissa jokin korrelaatio sihen, että ahdistus on lieventynyt, on saatu tulokseksi, niin mitäköhän ne tutkittavat ihmisryhmät on ollleet… Bentsoriippuvaisia? Kovien huumien käytöstä eroon pyrkineitä…?? Tuskin… :unamused:

Samaan aikaan kun kärsii vieroitusoiresta, mitä järkee on aloittaa uusia mieliala- tai leptilääkityksiä, kun ei semmosta lääkettä ole keksittykään, jollei haittavaikutuksia ole- ja olo voi huonontua aika lail. Varmaan se “järki”, että se, mitä on käyttänyt, “pitää” korvata sitten jollai lääkkeel… Mä käyn joka kerta saman keskustelun lekurin kans, kun sen vastaanotol pääsen, että mä e n h a l u a uusia lääkkeitä aiheuttamaan sivuvaikutuksiaan. Tietty unettomuuteen/univaikeuksin auttavat, mulla ainakin.

Ja jos o täysin surkea olo, mirtzal ja ketaril ja runsaal aterial ja mässyl siihen päälle pääsee hyväs lykys useaksi tunniksi unten mail, eli tipauttaan ittens…

Kyl mä ketarei, siis ketipinoria joskus otan…ajatuksena lievä bentsojen vaikutuksen tehostuminen…silt se tuntuu, mut voipa se olla placebo-vaikutustakin… entiä. Kun annos on miust surkia: 1,5 mg rivaa/d ja oxamin 15mg yks päiväs. Pläääääh :unamused: :laughing: !!!

Ketipinoria bentsovieroitukseen? Nehän taitaa tuupata kyseistä troppia ihan mihin tahansa? Mulla oli viimeiset 3 kuukautta 800mg päivässä, ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei ala vauhti iskemään ja pääse tulemaan liian positiiviseksi. Nyt perjantaina tulee 2 viikkoa ilman Ketipinoria, ja kyllä se vauhti tästä kiihtyy. Ainakin positiivisuus kaikesta on viikossa lähes tuplaantunut. Siitä kärsii tietenkin päihdelinkin väki, kun meinaa spämmäystahti olla suorastaan tuskallisen ripeää! :wink:

Pakko kysyä viisaammilta niin paljon päänvaivaa ollut tästä ja harmia ajattelemattomuudestani.
[size=150]Näkyykö Voxra amfe-ct ssä???[/size] Eli kuuluuko allaoleviin mihinkään…adhd lääkkeet ymmärtäisin jos ne näkyisi , mutta että mielialalääkkeestä näin paljon vaivaa.

Menetelmä mittaa spesifisesti amfetamiinia, metyleenidioksimetamfetamiinia (MDMA, Ecstasy), etyyliamfetamiinia, metyleenidioksietyyliamfetamiinia (MDEA), metyleenidioksiamfetamiinia (MDA) ja metyyliamfetamiinia. Tuloksen ollessa positiivinen ilmoitetaan löydetyt yhdisteet. Menetelmän herkkyys on noin 100 ng/ml (0.1 mg/l). Tietyt lääkkeet sisältävät amfetamiinin enantiomeeria (deksamfetamiini) tai metaboloituvat metyyliamfetamiinin ja amfetamiinin enantiomeeriksi (esim. selegiliini). Amfetamiinin ja metyyliamfetamiinin enantiomeerien (D- ja L-muodot)

Olisin kiitollinen avusta.

Meni hieman off topic anteeksi siitä.
Btw, mulla oli muutaman vuoden 600-1200mg seroquellia ahdistukseen…siinä meni keikkailukin vielä ynm.aika unessa tuli oltua. Vieläkin puistattaa lääkäri joka ne määräsi.
Nyt kymmenen vuoden jälkeen sain unilääkkeenä pidetyt ketipinorit lopetettua…Ollut jo vajaan vuoden ja unilahjat ovat hyvät.

Jumalauta että toi ketipinor pöhöttää jos sitä joutuu syömään isolla lusikalla, itse katsoisin “saaneeni” 4-5kg nestepöhöä. Loppupeleissä Annostus oli tosin aika runsas, saatoin syödä 7X200mg päivässä kun toleranssi vuosi vuodelta nousi, aamupalaksi 600mg ja sitä rataa, huh. Aloitusannosta en muista, siitä on niin kauan mutta taisivat olla 25mg pikkuisia pari päivässä ahistukseen. Lopetin kyseisen lääkkeen 3 päivää sitten ihan seinään ja olo on ihan O.K :smiley: Nyt lähtenyt jo nesteet sen verran liikkeelle että vyön voi pistää pykälää kireemmälle, vyötärölle ja poskiinhan se paska meni.
Oletteko muuten huomannut että lääkäreillä on aina välillä joku lääke trendissä, milloin SSRI milloin mikin mitä määrätään sitten joka vaivaan, Nyt on jo pari vuotta ollut Ketipinor tämän ihme lääke, vittu ettei vaan tarvis bentsoja kirjoittaa niin sitten jotain helvetin leptiä! Syön sen verran sanoja että joillekkin voi bentsoista olla/tulla ongelma, tällöin kyl ehdottomasti Ketipinor. Itsellä menee 6mg rivaa päivässä, syön sitä tod.näk. loppuikäni tuolla annostuksella. Kun ei siitä kerran mitään haittaakaan ole ja purkaminen olisi niin saatananmoinen projekti, niin kauan se on mennyt. Lääkärini mainitsi kerran jopa sanan bentsokorvaushoito, tämä nyt ei tietenkään mikään virallinen nimi ole, käytti kai vertauskuvaa.

Onpa teillä outoja juttuja tosta Ketipinorista, mulla ainakin toimii kaksisuuntaiseen loistavasti eikä ahdistuksia ole niiden käytön aikana ollut ensimmäistäkään. En ole lihonnut tippaakaan eikä pääni ole ollut sumuinen, ilman noita en olis työkykyinen kyllä ne pelasti meikäläisen työuran. Hypomanian aikana pitää homman lähes kurissa eli pystyn hallitsemaan tekemisiäni melko hyvin, pitäis nostaa annosta kun alkaa oireita olemaan mutta en ole katsonut tarpeelliseksi. Ainoa haitta minkä olen havainnut on huonontunut muisti joka on vain varjo entisestä.

Pikku päivitys: Alussa kun annosta nostettiin niin olin pihalla kun lumiukko mutta se meni aika pian ohi kun annostukseen tottui. Ja päivällä en noita ottais.