Menossa alamäkeen

Hei. Ajattelin laittaa tänne viestin koska olen tilanteessa että juon joka päivä. Avioero tuli kolme kuukautta sitten(alkon takia, puolison) mutta olen huomannut että olen itse alkanut käyttäytyä juuri samoin mitä vastustin. Toleranssi on noussut ei mee edes päähän enää. Avun hakeminen on kirveen alla, en halua leimautua.

2 tykkäystä

Moi, Jokujossain.

Tilanteesi varmaankin lisää alkoholin käyttöä. On hyvä, että olet kiinnittänyt huomiota siihen. Oletko miettinyt jotain muuta alkoholin tilalle? Lenkkeilyä, harrastuksia…?

Tänne “plinkkiin” kirjoittelu on ainakin yksi hyvä apu.

3 tykkäystä

Ero on iso kriisi. Esim. Mieli Ryn sivuilla on paljon tietoa kriisin selvittelyyn ja täältä löytää tiedot alkoholiriippuvuuteen testistä. Miten päivät kuluu? Onko dokaamista aamusta iltaan? Siinä täytyy isojen kriisien kohdalla vaan kestää kaikki se tuska yleensä. Se ei todellakaan ole helppoa. Miessakeilla on hyvää toimintaa, esim erosta elossa.

1 tykkäys

Kiitos vastauksista. Tänä aamuna heräsin hyvävointisena, en juonut eilen enkä aio tänäänkään. Selvästi se aiheuttaa masennusta. Mulla myös munuaisten seudulla ollut jo pitkään kipua, sekin on helpottunut

Nukkumisvaikeudet on kyllä, pitäisi saada lääkitys vähennettyä. Ruokahalu ollut kadoksissa, koetaan syödä paremmin.

Ajattelin ottaa yhteyttä aa kerhoon. En yksin selviydy

3 tykkäystä

Olen hakenut mukaan vapaaehtoistoimintaan. Luulen että se tekisi hyvää psyykelleni. Olisi jonkinlainen tarkoitus elämälle

3 tykkäystä

Joo no mä sitten sain kaiken pilalle, olen juonut joka ilta. Lääkitykseen turvaan. Tiedän kyllä että yhteiskäytössä no-no mutta… Olen sairastunut alkoholismiin. Tiesin jo lapsena että niin voi käydä. Onneksi on kaksi tervettä lasta(aikuisia) että jotain iloa elämässä. Vanhemmasta myös huoli, kun jo vanha ja asuu yksin.

1 tykkäys

Niin kauan kun on elämää on toivoo. Nyt varmaan tuntuu, että kaikki on pilalla, mutta kun yrittää kovasti ja pystyy olemaan edes hetken juomatta niin alkaa jo vähän helpottaa. Yli 2kk sitten minullakin kamala olo ja suorastaan itsemurhakin kävi mielessä. Koin pilanneeni kaiken, mutta onnistunut nyt olemaan juomatta ja olo on parempi. Enää en koe pilanneeni kaikkea. Tsemppiä sinulle ja ihana, kun on lapset. Aina voi aloittaa paremman elämän. Pystyt siihen.

1 tykkäys