Menetänkö ystävät kun raitistun

Olen vasta raitistumisen alkumetreillä. Olen puhunut asiasta vasta tyttärieni kanssa. He totesivat että hyvä päätös. Pitäisi varmaan puhua ystäville myös. Jo pitkään on ollut tapana mennä neljän poppoona syömään ja naukkailemaan viiniä n. kerran kuukaudessa. Tai tehdä kylpylämatkoja. Niissä on viini tai kuohis näytellyt oman osansa vaikka ei humalahakuisesti. Mutta aina on otettu. Nämä ystävyyssuhteet ovat jatkuneet vuosia. Nyt korona-aikana tapaamisia ei ole kun ei uskalla mihinkään ravintolaan mennä.
Onko kukaan joutunut pohtimaan näitä kysymyksiä? Tuntuu vaikealta lopettaa ystävyys tämän takia.

Raitista kevää huomenta!

En usko, että menetät. Jos käyttö on noin vähästä niin ystävät varmasti jatkavat naukkailemista ja sinä otat alkoholittoman version noihin hetkiin. Kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät eivätkä puutu asiaan, jos ovat fiksuja.

Kiitos Lempeä kettu tuesta.
Tämä viinittönyyskin on syvältä! Pk-seudulla on kohta kaikki paikat sulkeutuneet koronan vuoksi.
Olikohan järkevää alkaa tähän taisteluun tämän taudin aikana. Kävin aamulla kaupassa. Ja kävelin viinakaupan ohi. Myönnän että oli suuri houkutus astua sisään. Olisi suonut vähän helpotusta ahdistukseen ja ilon tappamiseen. Noh, ehkä huomenna tuntuu paremmalta, luulen.