meconium näyte vastasyntyneestä

ajatukset synnytyksestä pelottaa ja lääkärit hiillostavat huumeseuloilla ja vauvan meconium näytteellä. Itselläni on vuosien takana masennus jonka aikana tuli “tehtyä kaikkea tyhmää” mm subutexin kokeilua. Tästä puhuin avoimesti mtt hoidossa sillä halusin itseni kuntoon pitkän masennuksen suhteen ennenkuin luovutan koko elämäni suhteen. Nyt kahden vuoden jälkee tästä kirjauksesta olen saanut elämäni kasaan ja irti ns viihde käytöstä. Raskaus oli toivottu ja lapsen takia olen halunnut tehdä kaikkeni. Nyt muutama kk sitten joudun pahoinpitelyn uhriksi ja sain sossut ja lastensuojelun niskaan tehtyäni itse ilmoituksen asiasta ja haettuani tähän apua. Ahdistus tilanteesta ja pelko väkivallasta sekä henkisestä jaksamisesta saivat minut epätoivoon joka ajoi tilanteeseen että olin valmis jo luovuttamaan. Sorruin kerran taas kokeilemaan subutexia ja tämän jälkeen omatunto on ollut huono. En ikinä haluaisi vahingoittaa lastani mutta heikolla hetkellä en kyennyt olemaan niin vahva etten olisi hakenut apua väärinkäytöstä. Nyt tosiaa synnytys lähenee ja lääkärit kuumoittavat niskaan. Olen itse antanut seulat joissa ei mitään näy mutta pelkään kakkapihkanäytettä josta ilmeisesti käy ilmi myös kertaluontoinen päihteiden käyttö ? Mitä teen? Pelkäänkö turhaan, näkyykö tämä erehdys testissä? en uskaltanut lääkärille asiasta sanoa sillä jo lastensuojelun ennakoiva tarkkailu väkivallasta saa minut pelkäämään lapseni menettämistä. Sekä olen lukenut että lapsi laitetaan vieroitus hoitoon jos testitulos positiivinen, mutta en itse ymmärrä että voiko lapsella olla vieroitusoireita kertakäytöstä ja eihän sitä voida johonkin morfiini hoitoon laittaa ja koukuttaa näin ollen toiseen aineeseen. Onko kellään mitään kokemuksia tällaisesta. Pelkään jo valmiiksi koko synnytystä.