Mulla on enintään satunnaisia kokemuksia piristä, vaikka se olikin ensimmäinen douppi johon kunnolla tutustuin (ekat pari käyttökertaa oli ekstaasia, sen jälkeen n. 6kk ajan viikonloppuisin piriä), joten en ehkä ole paras neuvomaan miten kunnon pirikoukusta luikerrellaan irti. Mulla kuitenkin pirin vetäminen loppui seinään kun ennen eräitä bileitä kavereilta kyselin, löytyisikö pöhinää ja sitten yksi tuttu siihen että “ei mul piriä oo mutta ois AMT:tä(alfametyylitryptamiini), se on kyllä aika piristävää ja jonkin verran psykedeelistä”. Sinä iltana vaan tajusin, miten täyttä paskaa piri on ja miten täyttä ajan, rahan ja aivosolujen haaskausta sen vetäminen on.
Nykyään olenkin aika vahvasti sillä linjalla että huumeen tulee antaa HUUMAA, ei mitään “vittukunmäoonskarppijafiksujatosinopeejaihanparas”-fiilistä. Jos tekee mieli saada pää sekaisin, syön pienen palan pahvia ja seuraavana aamuna tekee mieli pitää pää selvänä seuraavan kuukauden ajan…
Enemmänkin olen yrittänyt addiktiota vastaan taistelua psykedeelien avulla tupakan kohdalla - uutenavuotena otin aika mojovan tripin, jonka aikana tulin katsoneeksi mm. videomateriaalia siitä, millaiset on työolot kehitysmaissa tupakkatehtaissa ja millaisia seurauksia sademetsille on sen paskan viljelystä. Seuraavana aamuna kun kaveri sytyttää röökin ja kysyy palaako, tunsin vain ahdistusta, olin hiljaa ja vaihdoin huonetta (jo pelkästään tupakoinnin katsomisesta tuli paha olo).
Mikään ihmelääke psykedeelit ei ole, pari viikkoa em. tripin jälkeen tuli raskasta vitutusta aiheuttanut vastoinkäyminen (rukkaset naiselta , ja terkkuja vaan jos luet tätä… ei muistella pahalla
) jonka jälkeen maistui tupakka ja sitten kun polttaa yhden, voi polttaa hyvin sen toisenkin ja… no, te tiedätte varmaan mua paremmin miten se siitä lähtee jos on riippuvuutta aiheuttava shitti kyseessä.
Ainakin sen verran tosta jäi päähän että tiedostan, kuinka tupakkaan liittyy yksinomaan negatiivisia viboja - röökiä imiessäkin kelaan vaan että tää on oikeastaan pieni itsemurha ja samalla pieni osa kollektiivista itsemurhaa sademetsien tuhoamisen muodossa. Röökiä tekee mieli vain jos vituttaa jokin ankarasti. Muiden tupakoinnin katsominen tekee pahaa jos ei mene mukaan ja jos menee niin ne pahat vibat vaan muuttaa muotoaan…
…no, nyt on taas viime viikonlopun sekodeelisten kakoilujen jälkeen tupakaton viikko takana ja nyt on maailman ihanin ihminen vierellä tukemassa päätöstä eli ehkäpä tällä kertaa loppuu se ainainen lopettaminenkin .
Ibogaiini käsittääkseni auttaa jotenkin fyysisiinkin refloihin opiaattivieroituksessa - vai olisikohan ollut niin että ibogan vaikutus saa reflat rysähtämään ‘kerralla päälle’ ja tripin loppuessa reflat on sitten kärsitty… mahtaa olla melkoisen rankka kokemus tollainen trippi psyykkisesti, olisin taipuvainen uskomaan että jättää sellaiset jäljet psyykeeseen ettei ihan heti tee mieli vetää uudestaan sitä paskaa joka siihen jamaan vei…
-SpeedHawk