Matka raittiuteen

Päivä 17.

Kirjoitin tänne aiemmin, että olen hakenut apua ja pyytänyt antabuksen. Se odottaminen, että ylipäätään pääsi päihdehoitajan juttusille, oli pitkä. (1,5kuukautta) Sitten kun sinne pääsi, se kesti 5minuuttia puhelimen välityksellä ja jouduin odottamaan vielä lääkäri aikaa.

Nyt viimein 2 viikkoa sitten sain kuulla, että kaikki arvot kunnossa ja sain reseptin.

Ensimmäinen viikko olin itseinhoinen, miten minä joka oli vielä 2 vuotta sitten intohimoinen liikkuja ja fitnes mitoissa. Olen saattanut itseni sellaiseen kuntoon?

Nyt olen oppinut olemaan itselleni armollinen, en mieti liikaa menneitä vaan keskityn tähän hetkeen ja siihen että opettelen käsittelemään kaikki tunteet selvinpäin.

Opettelen tilalle jotain muuta, kun turvautumisen pulloon jos ahdistaa.

Päihdehoitajalta en saanut muuta kuin ohjeen että jos tarvitsen juttelu apua niin mentävä aa:han tai soitettava omaan terveyskeskukseen.

Loputtomiin en antabus kuuria voi enkä aio jatkaa, nyt ehkä hyvä näin että ei edes tarvitse miettiä joisinko vai en. Itseasiassa on todella levollinen mieli ja osaan nauttia elämän pienistä iloista. En stressaa, vapauttavaa huomata kuinka ihana elämä onkaan ilman alkoholia :heart:

4 tykkäystä

Hei!
Kuulostaa siltä, että olet ottanut jo ison henkisen kasvun harppauksen ja tuolle pohjalle raittiutta on hyvä rakentaa, päivä kerrallaan.
Keho on ollut juodessa kovilla, kemiamlisen pahoinpitelyn kohteena ja inhon sijaan ansaitsee arvostusta, kunnioitusta ja huolenpitoa. Sinulla on nyt mielenkiintoinen matka alkanut ja toipuminen etenee pikkuhiljaa.

Apua on välumlä vaikea saada resurssien puutteen ja apua tarvitsevien suutsn määfän takia, mutta älä lannistu. Tämä palsta on hyvä apu, AA sopii monille myös ja tietoa alkoholiriippuvuudesta ja toipumisesta löytyy netistä ja kirjoista.

Minä raitistuin vähän päälle nelikymppisenä ja näiden liki 10 raittiina eletyn vuoden aikana on kohentunut niin fyysinen kuin psyykkinen terveys ja elämä on mukavaa ja suht seesteistä joistain ongelmista huolimatta (tai niiden kanssa).

Antabus on hyvä tuki varsinkin alkuun. Osa täälläkin on saanut pidemmästä antabuskuurista hyvä alun raittiudelle. Siinä ehtii opetella tunteiden käsittelyä ja eri tilanteissa olemisesta selvinpäin, tulee toistoja alkoholista kieltäytymiselle. Hyvä kainalosauva alkuun.

Tsemppiä kovasta raittiuteen ja muutenkin. Päivä kerrallaan ja pikkuhiljaa.
Mukavaa raitista päivää sinulle! :sunny::hibiscus:

2 tykkäystä

Kiitos paljon viestistäsi ja kannustavista sanoista :slightly_smiling_face:
Olisihan se ihan tyhmyyttä tarttua pulloon, kun elämä on niin ihanaa ilman.

Kuinka ihminen voikaan nauttia näistä ihanista helteistä ja auringosta, olla vain. Ilman stressiä että riittääkö juomat.

Ehkä tästä se kauan kadotettu minä taas löytyy ja osaan arvostaa itseäni niin paljon, että jatkan terveellistä elämän tapaa lopun ikääni :blush:

Ihania, raittiita kesäpäiviä myös sinulle :sunflower:

1 tykkäys