Olisi pitänyt jatkaa vanhaa ketjua, mutta en viitsinyt kaivaa sitä.
Mun alkoholiongelma sai alkunsa kun aloin lääkitsemään masennusta ja uupumusta lopulta alkoholilla. Tie on ollut pitkä ja kivinen. Eilen katkesi kahden viikon juomaton jakso. Jonka vuoksi tein raskaan päätöksen ja hain sen tuputetun reseptin mielialalääkkeisiin. Nyt aloin kuitenkin taas empimään, koska lääke ei olekaan se josta aiemmin oli puhetta ja josta olin tehnyt huolelliset taustatutkimukset. Syy miksi eri, on alkoholinkäyttöni. Jota siis yritän lopettaa kaikin mahdollisin keinoin. Terveydenhuollosta olen hakenut apua, muutama viikko takaperin menin elämäni ensimmäiseen aa-kokoukseen.
Suhtaudun mielialalääkkeisiin siis todella neuroottisesti. Tiedän myös että alkoholiriippuvuus on mitä on eikä lääkäri voi tietenkään kirjoittaa mitään mitä ei vain voi. Mutta jotenkin meni taas pasmat sekaisin.
En minä koskaan valehtele kun sanon että lupaan olla juomatta. Silti siihen sanaan ei voi luottaa.
Tämä on kuin suossa tarpoisi.
Pakko se lääke on nyt kuitenkin aloittaa, ei tässä muu auta. Jos tähän päähän ei saa apua, niin historiaa katsomalla voi todeta miten alkoholinkäytön kanssa menee, on tässä ainakin dataa mitä tarkastella. Lääke ei välttämättä tietenkään auta, mutta näitä kaikkia vaihtoehtoja on nyt vain sinnikkäästi käytävä läpi.