Moi,onko teillä kokemuksia siitä,mitkä aineet vaikuttavat eniten toksisesti maksaan?Mulla mitattiin maksa-arvot alkuviikosta,alat oli yli2400 eli ihan vitusti yli viitearvojen.
Lopetin kaiken vetämisen siihen paikkaan ja parin vrkn päästä alat oli laskenu ja “enää” 1800.
Tässä lista aineista,joita olen parin kk:n aikana vetäny:
Tramal150mg,Panakod,Ardenix,Xanor,Tenox,Rivatril,
Lyrica,Concerta,Norflex,Diapam,Alkoholi,Aspiriini ja parasetamoli
Ja sit i.v:nä Suboxone,Subutex,oxycontin,piri ja ikävä kyllä myös Concerta.( mut vaan yhesti)
Yleensä näistä on menny joka päivä paria bentsoa ja texiä,vaihtoehtoisesti joku opioidi,mut koko ajan joku on vaikuttanut.
parasetamol on aika maxa myrkkyä, ja onkos holia tullu otettua?
Alkoholia ei mitenkään ihan sairaasti,mut okei joo,ehkä vähän yli suositusten.Ja sit ku ei oo puprea saanu tai oon ollu muka ilman eli “selvinpäin” niin on menny panacodeja väh.8 tai tramuja laatta tai molempia.
No jos vetelet panacodeja 8 tai laatan erottelematta niin eipä sitä syytä muualta tarvii hakea.
Se on maksalle hirvee shokki joka kerta. Kuin venäläistä rulettia ,että millon poksahtaa.
Ok,no pitänee toivoa että edes osittainen toimintakyky palautuu.
Aika karmea viikko ku eka noi maksauutiset,sit täysraitistuminen,bentsorefloista psykoosi,lääkkeiden vaihto turvallisempiin ja nyt ollu viikon ilman piikkejä ja
kamaa.Hiukan nöyrä olo.
joo älkää helvetti vetäkö mitää mis o parasetamolia joukos. huonosti käy.
Jos esim. panacodeja syö 6 kpl päivässä ohjeen mukaisesti, eli max. 2 kerrallaan kolme kertaa päivässä, kyllä niitä voi syödä aika huoletta pidempäänkin - itselläni on noita mennyt n. nelisen kuukautta 3-6 kpl päivässä leikkauksen jälkeen ja maksa-arvot olivat täysin normaalit pari kuukautta sitten. Eri asia tietysti jos syö sen 6 kpl tai enemmän kerralla, mutta ei kai sitä kukaan erottelematta tee? Kivunlievitykseen toimivat kyllä paremmin jos ei erottele (yllättäen)…
Mulla ei ole ainakaan panadol nostanut maksaarvoja vaikka olen reikun vuoden syönyt 1-3g annoksella joka päivä,4 eri arvoa kyttäävätten ja viimeksi s-alat oli 20 ja muutkin arvot ok,miltei vuosi sitten joku noista oli kolminkertainen viitteen ylärajaan nähden mutta tohtori sanoi että se johtuu siitä kun luita oli poikki niin reilu määrä.
Mua testataan Diabeteksen takia usein ja ja vaikka alkoa menee niin 0 ja lääkäri ihmetteli mutta totes et voi se olla ja nyt 3 kun lääkkeitä kourallinen eli maksa toimii ja joka päivä lepää alkosta ees muutaman tunnin. Kuolen varmaan röntgen säteteilyyn tai haimasyöpään kun se on laajentunut, no turhaa lääkärit sitä odottaa vaan hoidan homman itse kun olen jo saanut kärsiä oman osan kakusta. Nytkin vaimo ja koira pitää mua elävien kirjoissa.
Njuu. On kyllä tullut dokailtuakin ajoittain siten, että on ollut panacodia alla pari-kolme ,joskus päivän mittaan neljäkin, mutta siinä menee hukkaan molemmista aineista muu kuin kivunlievitys (mitä tein typeryyksissäni leikkauksen jälkimainingeissa kun panacodit itsessään ei tuntuneet jeesaavan eikä kovempia troppeja annettu) Sen olen kyllä huomannut että naama saattaa alkaa punoittaa jos ottaa vaikka parikin bisseä ja yhden panacodin, tosin mulla se punoittaa helposti jo pelkästä kodeiinista, eli yksilöllistä varmaan sekin. Loppuviimein varsin turha aine tuo kodeiini, mutta kiputiloihin se kyllä toimii, kunhan pitää välillä viikon tauon. Enkä tosiaan suosittele kenellekään alkoholin ja kodeiinin tai ylipäänsä minkään parasetamolia sisältävän särkylääkkeen yhteiskäyttöä.
en nyt lukenu muita vastauksia, mutta parasetamoli on ainakin kovinkin maksatoksinen, eli sitä pitää varoa.
Mä vedin joskus about 6-17 panacodia päivittäin pari viikkoa, eikä noussu maksa-arvot.
Taisi olla vaan hyvä tuuri, en tiedä.
niillehän pitäisi tehdä se vesierottelu, en kyllä tiedä mitään…
Panacod sisältää 500mg parasetamolia ja 30mg kodeiinia, suositeltu annos max / vrk parasetamolille on 3000-4000mg aikuiselle ihmiselle (voi olla osalle naisille alempikin? voi riippua myös tietty painosta + muista lääkkeistä myös), mutta tuo on yleensä se pahin maksalle olevista lääkkeistä mitä käytetään viihdekäyttöönkin. googlella varmasti löytää kylmävesierottelun melko helposti. Kyllähän se maksa kertalaakin levyllisen (5000mg parasetamolia) kestää, mutta pidemmällä käytöllä kyllä arvot nousevat, eikä tuokaan suositeltava annos ole, 30kpl pannareita alkaa olemaan jo siinä letaalin parasetamolin kannalta oleva annos. eriasia sitten kodeiinin kohdalla, toisilla vaikuttaa jo tuo 3-5 panacodiakin, toisilla ei edes se 300mg kodea mitä laatallisesta saa, en muista oliko tässäkin joku max määrä mitä tuota kodea voi ottaa minkä jälkeen siitä ei enään hyötyä olisi, jotenkin muistelisin 400-500mg:n paikoilla?? voi olla, että muistan tietty väärinkin, että siinä ei sitä ns kattorajaa tule vastaan.
Mieluummin päänsekoitus mielessä siirtyisin vahvempiin opiaatteihin jos niihin on tykästynyt.
mieluummin yhtä kahta lääkkettä kuin kaikkia hirveitä määriä saamaan saman vaikutuksen.
Tosin, entiedä henk. koht. miten noilla pää menee sekaisin ja tuleeko samat vaikutukset esim suurella määrällä kodeiinia kuin esim vaikka oksikodonilla / fentalyynillä pienillä määrillä, näissäkin tosin helpommin tulee se yliannostus, kun määrä on paljon pienempi. Ainoa mitä IV/IM:nä olen saanut on sairaalassa, fentalyyniä, rauhoittavaa (diapamia?), ja erinäisiä muita kipu ja relaxantteja esim norflex ja voltaren (tämän norflex + voltaren kombon ne lyöpi melkein aina, vaikka olisi muitakin kipulääkkeitä alla, tosin ei sitten enään jos lääkitys potenssiin helvetisti vahvempi kuin nuo, tramalien ja sirdaludin lisäksi noita aina välillä itelle lyötiin akuuteissa tapauksissa kun tarvi yöllä lähteä sairaalaan kun selkä säteili aina kipua jokapaikkaan noilla miedoilla lääkkeillä.)
Aina välillä tulee hirveässä kännissä vedettyä 10 kpl panacodeja ja sitten seuraavana päivänä sama satsi… Vielä mikään ei ole sanonut poks mutta aina morkkis tollaisten jälkeen. Se vaan viina rupee riittään jossain vaiheessa ja sit ottaa kodeja…
Pitäis varmaan ruveta käyttämään taas huumeita… Olisi terveellisempää
itse päätin kesäkuussa olla juomatta ollenkaan koko vuonna (no siis olenhan tänäänkin juonut yhden 3 oluen, näitä en laske) ja hyvin on mennyt Vielä ois 3 ja puol kk ainakin, että olis tullut sitten oltua puolivuotta ilman kännejä
tosin en muutenkaan juo kuin ~ 8-30 kertaa vuodessa, ennen se oli aina se perus pe ja la + juhlapyhät. eli sen 50-100+ känniä / vuosi. Nämä siis koulu ja työaikoina kun ei vielä lapsia ollut, ensimmäisen lapsenkin kohdalla meni kyllä yleensä vkl:t muksu hoidossa ja 1-2 päivää juodessa, kun oli niin iso “stressi” töistä ja lapsesta. kahden lapsen kohdalla kyllä menee helpommin, ettei tule juotua eikä sitä stressiäkään niin hirveästi ole, jännä juttu…
tosin 3kk ehdein olemaan töissä ennenkuin selkä paukahti + tuli muut lisäsairaudet ja nuorin lapsi oli vajaa 4kk silloin.
Juu tuo alkoholi on kyllä pahasta, varsinkin baarin jälkeen ja jos kotona ei ole juomista! niin sitten välillä tulee tehtyä noita typeryyksiä, että popsii sitten pillereitä, tätä tuli joskus itsekin tehtyä muutamia kertoja baarin jälkeen. tosin onneksi nyt olen siitä kierteestä päässyt pois ja jos tuntuu, että viina maistuisi vielä baarinkin jälkeen niin eikun paikallisiin talleihin jatkoille. eipähän tarvi norkoilla kotona ja miettiä mistä sitä viinaa hommaisi, itsellä kun ei yleensä ole kotona suuria viina varastoja.
Ja tosin siinä samalla kun viinaa on elimistössä, niin haitat vain suurenee kun ottaa lääkkeitä, varsinkin pkv-lääkkeitä enemmän. panacodit se vihoviimeinen juurikin sen perkeleen parasetamolin takia. Tosin, itse en ole koskaan ottanut ryynikännejä aina yleensä tullut siinä aamuyöstä näitä typeriä päähänpistoja, varsinkin vielä silloin kun oli enemmän MT “ongelmia”.