Ravintola-annos on 4 cl viinaa ja lantrinki ja jos sinulla menee 4 drinksua päivässä, niin onko sinulla siis kolminkertainen määrä votkaa verrattuna ravintola-annokseen? 3*4=12 cl drinksuja eli reppaasti votkaa lasissa? Tuosta pääsisit jo hyvään vähennykseen, kun puolitatat viinan määrän tai teet tuollaisia ravintola-annoksen vahvusia paukkuja.
Varsinainen ongelma taustalla on haastavampi. Ei kaikki ole pinnallisia ja ystävät hyväksyvät toisen sellaisena kuin se on. Ei siinä kilot tai kierot hampaat mitää merkitse. Sinun pitäisi löytää joku kunnon ystävä, jonka kanssa voit jutella myös huolista.
No niin, join eilen viiniä ihan suunnitellusti ja nyt pelottaa että maksa-arvot on pompannu taivaisiin? Onko teillä kokemusta pitääkö lopettaa kokonaan Alko jotta arvot normalisoituu vai riittääkö jos ottaa kerran viikossa korkeintaan 10 annosta? Tarkkaa peliä
On kokemusta. Jos juot kerran viikossa 10 annosta, niin pitäisi pysyä maksan kunnossa, mutta ennen sitä kannattaa olla kokonaan juomatta siihen saakka, kunnes maksa-arvot ovat kokeissa raja-arvoissa.
Rakas (sen vuoksi että olet osoittanut välittämistä) Sydärikö,
kiitän antamistasi neuvoista… mulla on kuitenkin sellainen vika, etten osaa ottaa vastaan loogisia (olen siis idiootti) sen paremmin kuin systemaattisia (vastustan siis yleistämistä) tai mitään muitakaan neuvoja (olen täysi negaatio)…
…pitää aina muka olla enkelten (buhahahaa) laulamia tai maagien/joogien juttuja, että pelastuis. Emmää osaa, oon vaan tavan entinen tomperelainen.
Ja uskon löytäväni oman tuhoni tai menestykseni lopulta, ellei aika lopu kesken HEEEH
ja täytyy tässä vaiheessa muistaa Megakettua, jonka verbaaliset lahjat yhdistettyinä hänen sosiaaliseen tietämykseensä eivät voi johtaa muualle kuin raitistumiseen ja ammatilliseen menestykseen. Ihana Kettu!
^ Pakkohan nyt ei ole muuta, kuin kuolla. Periaatteessa edes pakkohoito ei ole pakollista :mrgreen: . Eipä mihinkään verikokeisiin siis tarvitse suostua, jollei todellakaan tahdo, mutta jos tiedät jo valmiiksi, että maksa-arvosi huitelevat aivan pilvissä, niin en ymmärrä, mitä menetettävää sulla on, jos saat asiasta mustaa valkoiselle . Noissa kokeissa saattaisit jopa yllättyä positiivisesti, jos maksa-arvosi eivät olisikaan ihan niiiin tapissa, kuin kuvittelit :mrgreen: .
Parin kk:n kuivattelu, sekä muidenkin maksatoksisten aineiden välttely luultavasti riittää maksa-arvojen palautumiseen normaaleiksi, paitsi jos maksansa on ryypännyt siihen kuntoon, että siitä ei ole enää jäljellä mitään, mitä palautua, ja sun menollasi tuo skenaario alkaa olla pian hyvinkin mahdollinen .
En ymmärrä, miksi kuulostan/näytän/vaikutan aina niin vittumaiselta bitchiltä, varsinkin hiprakassa. Kirjoitan niin kuin olisin joku maailman viisain ja pätevin. Anteeksi! En todellakaan ajattele niin… oikeesti musta tuntuu ihan erilaiselta, höh. Koko ajan sitä oppii lisää itsestään, tänään tai eilen oli jokin ihan typerä (ei sentään Huffington Postin) juttu iltapäivälehdessä, jossa kuitenkin oli mulle tietyllä tavalla herättävä lause. Liittyy lapsuudenaikaisiin juttuihin ja niiden yhteyksiin aikuisikään ja ehkä sitten myös riippuvuuksiin, en tiedä… kohta on vodkat juotu ja voi mennä nukkumaan, että jaksaa huomenna tehdä töitä…
Hei vielä, täällä kipruilen ja haluan kysyä teiltä, onko ihan sama juonko keskaria vai viiniä? Siis noin niin kuin maksa-arvojen tiimoilta voi hitto ,minun kanssa, mutta kun lomaviikkoa vietetään ja miel tekis…
^ Mitä tiukempaa tavaraa, sitä vähemmän turhia kaloreita tai muita pakkia syövyttäviä happoja… Pari desiä raakaa viinaa kitusiin on ehdottomasti terveellisempi vaihtoehto kuin vaikkapa sixpäkki olutta…
Nimenomaan, mutta subjektiivinen vahvuus on avaintekijä että annosmäärä pysyy kohtuullisena. Esim kertaseisomalta 6 annosta tiukkaa viinaa tuntuu merkittävästi isommalta määrältä tyhjään mahaan kuin 12 olutta ympäri päivää sapuskan yhteydessä. Kuitenkin maksan kannalta 6 annosta on aina tuplasti parempi kuin 12.
Voivoi, tuli kiusattua maksaa eilen 13 annoksen edestä ja tänään lievässä krapulassa ja univelassa pohdituttaa josko se Antabus olisi kuitenkin mun juttu… Ei noita raittiita päiviä näytä kertyvän kuin korkeintaan pari viikossa, höh! Kuukausi on nyt puolivälissä, joten vieläköhän sitä jaksaisi seuraavat 100 annosta kuun loppuun asti? Vai olisiko syytä ottaa Antabus jo tänään? Mitäköhän mieltä maksa on?
Lehdestä luin, että maksalle yleensä on pahasta kolmen päivän tai sen yli menevät ryypiskelyt ja sitten alkaa arvot nousta. Voiko tuota arvojen nousua noin sitten yleistää jokaista koskevaksi, niin se on eri juttu.
Jihuuuuuu, nyt olen huomannut että pullo puoliksi punaviiniä riittää ruuan kanssa, ei pussia eikä pönttöö ! Vähän kuitenkin jänskättää perjantaina otettavat maksa-arvot, iik, raportoin kunhan saan lukemat… mukavia päiviä meille kaikille
No niin, arvot ovat laskeneet jonkin verran, ei vielä lähelläkään viitearvoja, argh! Välillä turhauttaa tämä tilanne kun on vähentänyt ja rutkasti alkoa, niin tulosta ei vaan tule, pah! Entiseen verraten, ennen yksi holiton päivä viikossa, korkeintaan kaksi ja nyt kahtena päivänä viikossa korkeintaan neljä viisi annosta. Ei oo reilua, eikä sekään että sovittu leikkauskin peruuntui arvojen takia Hyvä minä, ei voi muita asiasta onnitella
No enivei, olen todella iloinen tästä uudesta olotilasta. Olo reipas ja energinen, eikä kaljapurkkeja tarvii kantaa kaupasta eikä kauppaan. Joulukuun puoli välissä kontrolli ja jos arvot ei laske niin sitten reippaana koepalan ottoon, auts!!!
Ylipainoa noin 10 kg josta kaikki vyötäröllä, jihuuuuuu. Suvussa korkeita maksa-arvoja, ei johdu Alkosta vaan jostain muusta, en tiedä. No vähennystaktiikalla mennään ja tammikuun alussa tiedän onko mikään muuttunut mihinkään