Onpa taas paljon hyviä kirjoituksia ja surullisen moni tuon alkoholin kanssa taistelee. Hienoa, että on myös onnistujia. Itse pidin ensimmäisen kesäloman vuosiin kokonaan ilman alkoa. Nyt jälkeen päin ihmettelen, miksi niin kovasti etukäteen pelkäsin kaikkia lomalla eteen tulevia juttuja - matkoja, juhlia, terasseja, jopa omaa kesäterassia
Kait pelkäsin vaan siksi, että aikaisemmin kaikkeen on kuulunut vahvasti alkoholi ja se on niin syvään juurtunut tapa, että nyt suorastaan ihmetyttää. Mietin myös, kuinka monta päivää on tullut elämässä tuhlattua joko juomiseen tai krapulaan. Kuinka paljon se on vaikuttanut mm. töissä jaksamiseen, masennukseen, ahdistukseen. Nyt kun näitä asioita on kunnolla työstänyt ja päässyt raittiuden alkuun (siis tämän vuoden puolella olen juonut joitakin kertoja, viimeksi viikonloppuna reilut kaksi kuukautta sitten), niin tämä on aivan upeeta! Ei tarvitse juoda. Ei tarvitse ostaa juomia kotiin. Olen aina ajokunnossa. Ja ennen kaikkea - olen nauttinut kesästä todella paljon ja aikaa on tuntunut olevan paljon enemmän. Tästä on taas hyvä jatkaa
Toivotan kaikille selvää päivää ja jaksamista, jos on vaikeaa! Apua kannattaa aina hakea.
Raittiin viikonlopun jälkeen taas mukava lähteä reippaana töihin! Elokuu alkaa ja siitäkin tulee alkoton. Kuten koko loppuvuodesta. Työmatkoista aion selvitä vissyllä ja miksen selviäisi? On tämä selvä elämä vaan niin paljon helpompaa ja kevyempää. Yksi ihanista asioista on se, että jaksaa liikkua aktiivisesti. Toinen iso asia on se, että nukkuu paljon paremmin. Ja…onhan noita hyviä asioita vaikka kuinka paljon. En keksi itse asiassa yhtään syytä juomiselle
Moikka!!Ihana asenne sulla,uskon vakaasti että sinä tulet raitistumaan!!Toi on niin totta että työelämään vaikuttaa juominen todella paljon.Raitista elokuuta sinne myös:)
Kiitos kommentista Hanna80. En tiedä, olenko niinkään peruspositiivinen ihminen, mutta siihen uskon, että asenne auttaa aina! Ja että raittius kannattaa aina
Takana ensimmäinen kokonainen kesä vuosikausiin ilman alkoholia! Kaikeksi ihmeeksi ollut myös yllättävän helppoa. Muutaman kerran on tullut mieleen miltähän tuo maistuisi, mutta sitten olen vain todennut, että ei ole minun juttuni. En keksi yhtään syytä juoda.
Olen mielestäni oppinut, että juomalla ei yksikään ongelma ratkea eikä yksikään känni voita selvää aamua. Elämässä on edelleen vaikeita asioita, mutta olen tajunnut myös sen, että olen vastuussa itselleni siitä, miten elämääni elän ja miten hoidan itseäni. Elän melko terveellisesti, lueskelen paljon, yritän rajoittaa työntekoa ja mietiskelen asioita.
Allekirjoitan täysin tuon otsikkoni Mahtavaa-saan olla juomatta! Tuntuu kuin olisin päässyt irti kahleista, kun lopetin juomisen. Vaikka menneille ei mitään voi, niin silti välillä tulee mieleen ajatus, miksen lopettanut aikaisemmin…On tämä vaan niin hienoa