Lyricat ja toleranssi ja reflat

Olen korvaushoidossa nykyään annoksella 70mg metadonia. Annosta etsitään vielä kun nykyinen annos ei riitä 24 tuntia, minkä sen kuuluisi kantaa. Olen nyt popsinut viikon Lyricoita ja toleranssi on noussut aivan hulluna. Käytän niitä koska ne auttavat metkun kantamaan koko vuorokauden, en hae varsinaisesti niiden kanssa mitään oloja. Alussa 300mg riitti melkein koko 24 tuntia. Nyt pitää jo heittää 600mg vain aluksi, ja koko päivä annos on siinä 3000mg. Mitä seuraa kun lopetan Lyricat? Jotkut ovat puhuneet että tulee ihan kunnolla kipeäksi.

Kertokaa jos on kokemusta, kiitos! Pelottaa jo valmiiksi, metkuannosta nostetaan parin päivän pästä, ja eihän mulla ole edes varaa ostella Lyricoita, kun jotkut pyytävät aivan hirveitä hintoja niistä. Tämä yksi kaveri jolta sain kohtuuhinnalla ei enää pyst niitä myymään kun on jo kaikki myynyt, nyt ne on häneltä lopussa. Ja niin on multakin.

Oman kokemuksien mukaan pitkäaikasenkin käytön jälkeen lyrica viekkarit kestää sen (vain?)viikon.
siihen voi sisältyä mm. hikoilua, kylmiä väreitä, jopa pahimmillaan kuumeilua.
(+ kilahteluja jos on niihin taipumusta)

eli suhteellisen lyhyet on fyysiset viekkarit, mut toki se toinen jopa kolmaski viikko voi olla sellast
masistelua kun tai jos on annoksetki ollu korkeita. ekan putsin viikon jälkeen siis vaatii vaa ittensä
psyykkausta ettei koko ajan kelaile vaan l:ää. mitää varsinaisia tärinöitä en ole kokenut koskaan mitkä
tulee bentsojen lopetuksesta. siis lyrican kanssa.

Tsemppiä eloon! viikko ja alkaa jo helpottaa. se kannattaa.

EDIT. ai siis sun päivä annokset hipoo 3000mg? vai oliko tossa kenties kirjjotusvihre? jos ei ni fiksuinta
olis tietty laskea annosta hiljalleen. mikäli on mahdollisuuksia. tommosen annoksen meinaa jos joutuu lopettaa
seinään ni huh hei ja hellät tunteet.

Mun sukulaisella,joka on jo vanhempi,eikä käytä mitään huumeita eikä viunaa,tuli hänen mielestään todella pahat vieroitusoireet…Selkäsärkyyn söi pidemmän aikaa,ja sit lopetti seinään.Kesti kuulemma pari kk tulla täysin normaaliks,tunnetilat heitteli ja näin omin silmin kuinka tää “tosimies” itki,vastaavaa en oo ikuna nähny elinaikanani.Itelläki tuli parin kk:n käytön jälkeen aikamoisia refloja,vähän niinku tramalin lopetuksen jälkeen.Mut sulla toi annos on nii korkee,että kannattas jo sisuskalujen takia pudotella pikkuhiljaa alaspäin.Mieluummin sitä metskuu enemmän,jos vaan onnistuu.

lyricasta on tullut kilahdus olot lopettaessa,siis aivan järkyttävät mutta samassa katkes tramal/kodeiini bentsot ym ja tarkennuksena taitaa olla olot vielä päällä vaikka norspaniin siirryttiin.
mutta en ole yhtään varma onko kaikki lyricasta johtuvaa koska päättelin tilanteesta että oli siitä kiinni ja kun otin 150mg lyricaa olo parani sekä löi jalat alta(olis pitänyt otta 75mg)
lyrica on kiero lääke,mulla tulee vaan teko humala josta en pidä yhtään.

Itse syön Lyricaa 2 x 300mg päivässä hermokipuun. Viime kesänä lopetin lyrican selkäleikkauksen jälkeen, laskin annosta parin viikon aikana tuosta 600mg:sta nolliin. Voin kertoa että olotilat Lyrican lopettamisen jälkeen eivät todellakaan ole mitkään leppoisat. Sitä oloa ei oikein osaa edes sanoin kuvailla, vannoin silloin etten enää ikinä syö tuota myrkkyä, niin hurjat olotilat silloin oli. Mutta toisin vaan kävi, nyt on annos taas 600mg ed. :confused:
Lyricaa ei kannata syödä mitään jättiannoksia, sillä tuo 600mg on annos josta on raportoitua “hyötyä”. Tuollaiset 3g annokset eivät anna vastinetta rahoille. Lyrica kannattaa todellakin ajaa alas pikkuhiljaa, itse en ainakaan uskalla tästä omastakaan annoksesta lopettaa kuin seinään…

Lyrca on kyllä hyvä lääke mut väärinkäyttöö ni huhu meitsi veti vuorokaudessa 2000mg ja kaikkee muuta bissee ja bentsoi. Hyvä lääke :wink:

No, nyt kun olen joutunut vähän niinkuin pakostakin vähentämään Lyrica-annosta (Toimittajalla jotakin ongelmia virkavallan kanssa), niin kyllä se 600mg/vrk riittää, pelottaa vaan se nollaaminen. Se 300mg/vrk on ollut jo olojen hakemista. Toisaalata mun metku-annostakin nosttetaan parin päivän päästä tiistaina. En vain tiedä paljonko sitä nostetaan. Joillakin annosta on nostettu 40mg, ja joillakin 10mg. Olen ajatellut että jos annoksen saisi 100mg/vrk, niin sillä varmasti jo pärjäisin. Niiin paljon annosta mostettäisiin varmasti osastolla viikon ajan vaikka 10mg päivä. En tiedä. Jos annos nousee vaikka vain 10mg, niin on se parempi kuin ei mitään, en kuitenkaan ole mikään lääkäri. Hiukan jo pelottaa tuo Lyrican lopetus, olen saanut siitä aineesta hyvän ystävän :slight_smile: .

Eiköhän kaikesta kuitenkin selvitä, olen kuitenkin aikamoisia juttuja kokenut.

Jos 24h aikana popsii 3000mg eli 10 lyricaa, ei selviä ilman ambulanssia. Ja silloinkin on kyse minuuteista. Ellei paina 1000 kiloa tai napsi samallam lääkehiiltä Jopa 900mg on vieny hengen tyypeiltä, jotka on käyttäny vuosia 300-1200 päiväannoksia, ja ku on “selvän” viikon jälkeen napsinu 900mg ni henki menny.

toi on mun mielestä kyllä ihan hölynpölyä. mulla kävi monen kuukauden aikana doset 4000-6000mg päivässä ja join vielä bissee 12plo päälle et lyricat lähti ees toimimaan enkä kyllä tarvinnu kertaakaan mitään ambulanssia.

otappas faktat ens kerralla huomioon, ja kenties toleranssi?

Tänäänklin heti aamusta meni 600mg Lyricaa vaikka olinkin vielä valmiiksi sekaisin edellisen päivän Lyrico0ista. Nykyään on se päivä annos siinä 3000mg. Siinä on sellaiinen 200mg liikaa… Katsotaan nyt kun tuota metkuannosta nostetaan ja aion lopettaa Lyricat, niin kyllähän siitä väkisinkin tulee kitkut. Enkä voi lääkärillekään sanoa mitää tuosta lyricasta kun ole “itselleni sen määrännyt” Olen kyllä hiukan vähentänyt mutta kuitenkin… Katsotaan miten käy…

Jos jollakin on ollut jotakin samantyylistä juttua ollut nioinkertokaa ihmeessä miten on mennyt *Lyrican lopetus.

Kiitän jo valmiiksi.

Joo…ihan ilman tolejaki vetäny lyricaa 2000-3000mg illassa + muut mömmöt päälle…vähän koordinaatiokyky heikentyny ja semisekavuutta ilmaantunu. En silti suosittele tommosia määriä kenellekkään. Voipi viiä hengen.

Sain eilen 25mg Lyricoita… Aika sairaantuntuista syödä niitä 12 tai jopa 24 kerralla. Alkaa muutenkin pikkuhiljaa tuntumaan että olen kunnolla nalkissa Lyricoihin, onhan ne kuitenkin aika tehokkaita ahdistuksen poistajia ainakin mulle, enkä oikein enää osaa olla ilman niitä. Ja mulla on mennyt niihin aika paljon rahaa.

No, nalkissa ollaan. Katsotaan sitten Lyricoiden lopetusta kun metadon annos nousee. Luulen kyllä ettei tästä enää pelkällä huokaisulla selvitään. Hiukan jo pelottaa.

Eiköhän ois aika kertoo klinellä tosta Lyricasta. Saisit ainakin ne halvemmalla kun saisit niihin reseptin. Toi sun tie on nyt kierreportaat helvettiin jos et kerro.

En ois pystyny lopettaan Lyricaa jos ei saatavuus ois loppunu. Mutta alle viikossa homma oli ohi. Se lopettamisen aloittaminen on kynnys, kun pystyy oleen 1-2 päivää ilman ei enää ole sitä pakko ottaa - riippuvuutta. Kipukynnyksen normalisoituminen kyllä kesti toista kuukautta.

Täällä ei saa korvaushoitopolilta Lyricaa, no fuckin´ way. Yksi tyyppi saa, mutta silla onkin sitten kunnon epilepsia. Muutenkin täällä on alettu pudottamaan kaikilta bentsoja pois. Täällä on saatu suurelta ja mahtavalta Helsingiltä sellaista tietoa että jos opiaattiriippuvainen käyttää bentsoja, siitä tulee hullu :open_mouth:

Mutta mulla nostetaan tuota metkua jo kai ensi viikolla. Ja itse olen pakostakin vähentänyt Lyricat melkein nollille. Eilen en ottanut yhtään, tänään 150mg. Toinen 150mg on huomiseen aamuun. Eikä ole ollut edes vaikeaa. Hiukan on joitakin tuntemuksia, mutta ne nyt voi johtua mistä vaan. Yritän nyt lopettaa tuohon huomiseen 150mg koko Lyricoiden käytön. Kuten sanoin, se tulee kalliiksi kun joutuu katukaupasta ostamaan.

Aika hyvin tuntuu juuri nyt menevän… Nyt vain odottelen sitä metkun nostoa… Raportoin jos tulee selvästi Lyricoista johtuvia refloja.

[Poistettu haittojen vähättelyä. -Päihdelinkin toimitus]

Mutta eihän siinä mitään järkeä ole, mulal ainaki sillon ku mulle tuo määrättiin, kasvoi todella nopeasti “täysi” tole viihdekäyttöön.

Mitä tekemistä lyricoilla ja bentsoilal on keskenään?

Tuo jäi muakin kiinnostamaan. ^

No joo, kirjoitin aika kekavia :slight_smile: Siis eipä juuri mitenkään, mua vaan ehdotettiin puhumaan klinikalla Lyricoita itselleni. Siten tämä vaan liittyy berntsoihin, että täällä meidän korvaushoitopolilla on todella tiukka linja lääkkeiden suhteen, siis myös bentsojen ja Lyricoiden suhteen.

Olihan tuo vähän epäselvästi kirjoitettu :blush: