Laura69, kannattaa lukea mun alottama ketju DXM:n vaikutuksesta toleranssiin (DXM ja riippuvuus). Asiasta on aika paljon tutkimusdataa, ei suoranaisesti DXM:stä, mutta NMDA-antagonisteista yleisesti ja niiden toleranssia ja riippuvuutta estävästä vaikutuksesta.
Mulla esim. nyt tää Rivatrilin pudotus on onnistunu aivan käsittämättömän helposti (verrattuna aiempiin pudotuksiin ja näinhän sen ei pitäisi mennä), kun otin kokeeksi mukaan tuon DXM:n (Resilarin). Tässä vois mahdollisesti olla tulevaisuudessa yks vaihtoehto, kuinka vieroittaa ihmisiä laitoksissa rauhoittavista. Niihin kun ei oikein tällä hetkellä ole mitään kunnon lääkettä käytössä. Opioidit, stimulantit ja kaikki muut lääkkeet on “helppo” ajaa alas rauhoittavilla, mutta milläs ajat rauhoittavat alas? NMDA-atagonistit vois sopia tuohon lokeroon.
Mä en viiti kuitenkaan hirveemmin suositella aineen käyttöä kenellekään, koska asiassa voi tietysti olla myös negatiiviset puolensa (en ole kylläkään tutkimuksia löytänyt, jotka pahemmin puoltais sitä vaihtoehtoa). Siitä huolimatta, että ite oon kokenu saaneni vaan positiivisia vaikutuksia tähän mennessä.
NMDA-antagonistin vaikutus nikotiinitoleranssiin:
“The results suggest the involvement of NMDA receptors in adaptations of the behavioural and neurochemical effects of nicotine that occur as a result of repeated administration of the drug.”
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8032593
NMDA-antagonistin vaikutus bentsotoleranssiin:
“NMDA antagonists blocked both learned and unlearned tolerance to chlordiazepoxide. It appears that in addition to impairment of memory and learning, NMDA antagonists may also influence some other mechanism involved in the production of drug-tolerance.”
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8971413
NMDA-antagonistin vaikutus barbituraattitoleranssiin:
“These findings suggest that NMDA antagonists affect barbiturate tolerance in a manner similar to their effect on ethanol tolerance.”
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9426832
NMDA-antagonistin vaikutus alkoholitoleranssiin:
“The findings suggest that NMDA antagonists block rapid tolerance by preventing some adaptation that occurs during intoxicated practice.”
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1596749
NMDA-antagonistin vaikutus opioiditoleranssiin:
“The results, together with previous research, suggest that NMDA receptors are broadly involved in opiate-induced plasticity, including the development of opiate tolerance and sensitization.”
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17994223
" It thus appears that NMDA receptors may have a fundamental role in the development of opiate tolerance, and that non-competitive NMDA receptor antagonists may be effective adjuncts to opiates in the treatment of chronic pain."
“The NMDA antagonists were found to inhibit the development but not the expression of opiate tolerance; i.e. they were able to prevent but not reverse tolerance.”
- Sen verran kommentoin tähän väliin, että mun kokemuksen mukaan tässä viimeisessä vieroitusprosessissa DXM todellakin VÄHENSI toleranssia. Koska samaan aikaan kun vähensin lääkkeitä, ne tuntui silti toimivan hyvällä teholla eli toleranssi asettui vähennysten mukaan koko ajan uudelle alemmalle tasolle ilman suurempia ongelmia.
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8137155
Mulla oli huomattavasti pudonnu toleranssin tramaliin, kun olin käyttäny tota Resilaria säännöllisesti. Jotakin oli tapahtunu toleranssille, muuta mitä yleensä tapahtuu tollasen tauon aikana. Alkoholia en ole vielä testannu. Enkä tule kyllä kokeilemaankaan tässä bentsovierotusvaiheessa, koska viimekerralla se sotki jo kuviot todella pahasti ja pahensi vieroitusoireita. Mulla on sellanen kutina kuitenkin, että alkoholi toimis nyt melkein samalla lailla, kuin se toimi nuorena poikana. Kahvi- ja nikotiinitoleranssi tais laskee myös.
Edit: Se unohtu mainita, että kannattaa sitten olla varovainen jos lähtee kokeilemaan esim. DXM:ää isommilla annoksilla ja on jotakin muita serotoniiniin vaikuttavia aineita yhtäaikaa käytössä. MAO-inhibiittoreiden kanssa varsinki voi saada vakavan serotoniinisyndrooman, mutta myös SSRI-lääkkeet, kuten Tramadol voi yhdessä DXM:n kanssa olla vaarallisia. Nimimerkki: KOKEMUSTA ON.