Lyrican lihasnykimiset

Hei kaikille,

piiiiitkästä aikaa.

Tärkeä kysymys tosi epätoivoiselle:

meneekö Lyrican lihasnykimiset ohi jonkin ajan jälkeen?

Tiedän, että on yksilöllistä, mutta helpottaisi aivan hemmetisti tietää että jollakin on ollut samaa JA ne on loppuneet.
Muuten lääke sopii mulle tosi hyvin ja auttaa, mutta nämä lihasnykimiset on tosi voimakkaita.
Yhtäkkiä joku raaja nytkähtää ja voimakkaasti.
Todella inhottavaa ja surkeaa.

Ei mitään kauhukokemuksia tähän pliis, vaan jotain hyvää kokemusta, jos vaan on.

Kiitos jos joku vastailee. <3

Mulla kyllä oli alkuun lihasnykäyksiä, loppuivat muistaakseni n. 2 viikossa. Sikäli typerä lääke, että jos sen annostusta on nostettu niin samalla on taas tullut nuo haitat vähäksi aikaa esiin. Miten pitkään olet sitä syönyt? Kannattaa tarkkailla oloa, toivotaan että on vain ohimenevä haittavaikutus sullakin ja lakkaa kun elimistö alkaa tottua Lyricaan.

Muuten itselläni Lyrica kyllä vähän aktivoi ja paransi mielialaa varsinkin alussa. Nyt olen syönyt niin kauan, että olen aika tottunut sen vaikutuksiin. Kuitenkin jos olen sen lopettanut, on masennus alkanut joku viikko lopettamisen jälkeen (kun annostus on vedetty nolliin) pahenemaan, eli jotain tehoa sillä mulle edelleen on.

Lyrica vaikuttaa aivosähkökäyrään ja siitä nuo nykimiset tulee. Se on epi-lääke ja saattaa laskea joillain kouristuskynnystä. Olen huomannut nykimisiä mutta ovat lieviä ja menevät ajan kanssa ohi.
Välillä niitä tulee enemmän tai vähemmän mutta en olisi sinuna huolissaan :wink:

^ No, eihän sitä tietenkään kouristuskynnyksen laskusta huolissaan kannata ollakaan :unamused: . Harmittomia pikkujuttujahan sellaiset epileptiset kohtaukset toki ovat :mrgreen: . Ai niin, mutta tähän ketjuun ei saanutkaan kertoa Lyrican haittavaikutuksista :unamused: . No joo, vaikeaa sanoa, kuinka vakavasti aloittajan pitäisi noihin nykimisiinsä suhtautua, kun ei annostustaan kertonut. Jos se kovin pieni on, niin silloin tuskin mitään kovin vakavaa vaaraa on, mutta korkeammilla annoksilla asia voikin olla eri.

Mäkään en tässä nyt lääkäri kyllä ole, mulla oli myös alussa haittana lihasnykäyksiä, mutta menivät ohi. Se on yksi Lyrican haittavaikutuksista. Jokaisella lääkkeellä on ne tietyt haittavaikutuksena, mitkä usein menevät ohi pidemmällä käytöllä. Ei tässä nyt sentään vielä epileptisistä kohtauksista ollut kyse.

^ Ei ollut kyse epileptisistä kohtauksista, mutta onhan tuo nyt aika vitun tyhmästi sanottu(Villywonkan viestiin viittaan), että ensin kertoo Lyrican voivan aiheuttaa epileptisiä kohtauksia ja sen jälkeen sanoo, ettei kannata olla huolissaan :unamused: . Aloittaja ei kertonut annostustaan, eikä sitä, kuinka pitkään on Lyricaa syönyt, joten senkin vuoksi on aika paha lähteä sanomaan, onko syytä huoleen vai ei. Esim. jos on aloittanut Lyrican pari viikkoa sitten ja päiväannos on 75 mg, niin menevät nuo nykimiset todennäköisesti melko harmittomien aloitusoireiden piikkiin, mutta jos lääkitys on ollut päällä jo vaikkapa vuoden päivät annoksella 600 mg/vrk., niin kannattaisi jo miettiä, voisiko lääkkeestä kohta poikia joitakin vaarallisempiakin sivareita. Joo, ja kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa, mikä kertonee siitä, että myrkkyjä ovat :wink: . Siinä on toki eroja, kuinka vaarallisia mitkäkin haittavaikutukset ovat.

Hups, kuinkas nyt taas menin tällaista kirjoittelemaan, vaikka aloittaja nimenomaan kielsi, että mitään negatiivista ei saa Lyricasta sanoa, ainoastaan kertoa, ettei siitä mitään haittaa ole KOSKAAN ja KENELLEKÄÄN :unamused: . VMP :imp: !

Joo olet oikeassa Winston. Mä olin eilen illalla niin tajuttoman väsynyt, että nukahdin palaamatta foorumille,

Lyricaan muodostuessa toleranssi useimmat sivuvaikutukset poistuvat tai lieventyvät, kun keho alkaa tottumaan kyseiseen kemikaalin. Diatsepaami tai vastaavat bentsot yleensä myös auttavat nykimisiin, mikäli sellaisia ilmenee.

Kauhukokemuksia minulla ei ole lyricasta muuta kuin kohtuu kovan addiktion siitä on saanut. Ahdistukseen ja hermosärkyyn auttanut todella mukavasti. Toimii paremmin kun pitää välillä pieniä taukoja käytöstä, jos pystyy :wink: