Lyricaa reseptille?

Onko korvaushoidon lääkäriltä mahdollista saada lyricaa reseptille? Olen oheiskäyttänyt Lyricaa nyt n. 2 vuotta lähes joka päivä (muutama reflapäivä per kuukausi), joten jos menen myöntämään tämän lääkärille respan toivossa niin miten käy?

Annokseni on xone 10mg + opamox 60mg päivä.

Pelkään riskinä olevan, että lääkäri vie sekä bentsoni että kieltää minulta kotilääkkeet niin pitkäksi aikaa kun lyrica näkyy. Tämä olisi siis worst case scenario ja johtaisi siihen että joutuisin hankkimaan sekä lyricat ETTÄ bentsot kadulta.

Ongelmani on se, että kaikki rahani uppoavat katulyricaan. Tämä on alkanut nakertaa jo perhe- elämää. Lopettaminen ei ole vaihtoehto koska oloni pysyy normaalina vain jos minulla on kaikki kolme lääkettä päällä. Aiemmin yli 2v sitten kun oli vain bentsot ja xone, annos ei kantanut kuin puoli päivää vaikka sitä säädettiin ylös ja alas.

^ Ainahan kaikki on mahdollista ja voihan siellä teidän KH:ssanne olla vaikka kuinka höveli lekuri, mutta varsin epätodennäköistä, että KH-lekuri määräisi Lyricaa. Jos KH:ssa joku saa Lyricaa ihan reseptilääkkeenä silloin kyseessä pitänee olla jokin oikea sairaus, johon vain Lyrica auttaa. Xonen buustaamiseen sitä tuskin saa. Aikamoisen riskin kyllä otat sekä Opamoxin, että kotilääkkeiden suhteen, jos menet Lyrica-respaa ehdottamaan.

Vähän ihmettelen, ettet ole jo jäänyt seuloissa kiinni tuosta katu-Lyrican käytöstä. Kuvittelin, että Lyrica seulottaisiin korvaushoidossa nykyään järjestäen, koska onhan se jo pidempään ollut varsin suosittu lääke väärin-/oheiskäytössä, mutta ehkä teilläpäin käytetään sitten säästösyistä jotakin antiikin aikaisia seuloja.

Heps. Itsellä Lyricaa jo silloin kun oli paperi reseptit 3x300mg SIC. ahdistukseen…
Otettiin sitten lopulta pois… niinkun aina. Aluksi ei ollut edes kolmiolääke… Älä lähde tohon… kun se otetaan silti pois. Opiaatit oli helppo sairastaa pois. 1 - 2vko. Kolarista pitkään Oxycontinia… Lyrica tosi vaikea. n 3vko. Bentsot varmaan liki mahdoton ainakin nykyään… Alkaa vasta kunnolla oireet kun 1 viikko ilman.

Voi aika varmasti sanoa, etteivät määrää. Gabapentinit voit saada hetkeksi Lyrican lopettamiseen. Toki hyvinvointialuekohtaista tämäkin, esim. omalla kylällä Opamoxit saa vain bentsopudotukseen.

Itse lopetin Lyrican reilu vuosi sit 600-1500mg päiväannoksesta nolliin. Käyttöä oli kans pari vuotta. Työkyky säilyi nipin napin, tosin apuna refloihin oli budi + yleisimmät bentsot. Sekä KH toki.

Kannattaa kokeilla vähentämistä rohkeesti sen verran mitä elämäntilanne sallii, eikä kannata uskoa netin kauhutarinoita lopettamisesta. Ootko koittanut gabapentinillä vähentää/lopettaa?

On mahdollista, mutta se miten lääkäri näkee sen tarvitko sitä oikeasti, onkin toinen asia. Mulla on ollut koko 4.5v korvaushoidon ajan lyrica sekä opamox, eikä ole kertaakaan niitä vaadittu lopettamaan. Bensot olen kyllä lopettanut omasta tahdostani, mutta joutunut aloittamaan ne jossain kohtaa uudestaan. Mulla tosin menee vain 1x30mg eikä yleensä edes sitä, joskus kestää parikin viikkoa että tarvitse mitään. tää on varmaan just niitä asioita missä tosiaankin punnitaan se mitkä sun tarkoitusperät siellä reseptipyynnön takana on. Onko kyse vain siitä että tarvisit ne sen takia että olet niihin jo valmiiksi riippuvainen vai että tarvitset niitä oikeasti. Miksi olet alkanut niitä alunperin joskus syömään? Se saattaa olla aika iso ongelma lääkärille, että olet niitä syönyt ominesi eikä hän voi mitenkään tietää minkä takia oikeasti niitä olet alkanut syömään joskus.