Lyrica

Lyricasta sen verran, että itse ostin sitä muutaman paketin tuossa kokeeksi jokin aika sitten. En lääkkeestä ollut keneltäkään juuri mitään kuullut, mutta olin ymmärtänyt sen olevan suhteellisen vaaraton (jos oikein muistan aineen farmakologiasta, niin ei esim. voimista bentsojen tai opioidien vaikutuksia vaikka ilmeisesti joku tässä ketjussa olikin eri mieltä?). Ilmeisesti toimii jollakin tavalla GABA-järjestelmää herkistämällä.

Noh, otin sitten viikonloppuna sitä tasaiseen tahtiin päivän mittaan (n. 450-600mg yhteensä) ja join myös alkoholia + söin satunnaisia bentsoja (esim. xanor). Olo oli ihan rento, normaalista hyvällä tavalla poikkeava. Loppujen lopuksi kävi kuitenkin niin, että en muistakaan siitä viikonlopusta tuon enempää, mutta muistoksi jäi verinen, pahasti naarmuuntunut naama, jonka olin onnistunut hajottamaan kaatuilemalla. Satunnaisia muistikuvia on sieltä täältä, kuten eräs tilanne, jossa luulin olevani kotona ja päätin istuutua sohvalle. Tömähdin kuitenkin jonnekin paskalammikkoon ja ihmettelin, kuinka sohva voi noin äkkiä kadota. Että sellaista.

Lyrica siis taitaa viedä kontrollia aika pahasti, aiheuttaa harhoja ja poistaa myös kivuntunnetta.

Nyt kokeilin lyricaa sitten yksinään ja vaikuttaa tuovan kyllä jonkunlaisen mukavan olotilan ja auttaa nukahtamiseen ainakin itselläni erityisen hyvin. Vähentää myös ahdistusta, mutta tuntuu todellakin vaikuttavan motorisiin kykyihin kuten myös kognitiivisiin. Eli aiheuttaa amnesiaa (muistin menetys), vaikeuttaa lauseiden muodostatamimistaaa ja vaikeuttaa erityisesti puhumista ainakin itselläni. Jotain muitakin hämäriä vaikutuksia taisi olla… Empiiriset tutkimukset jatkunevat, mutta tähän mennessä kohtuullisilla annoksilla ilman muita mömmöjä (150-300mg) tuntuu olevan melko hyvä lääke esim. nukahtamiseen, ahdistuksen poistoon tai miksei ihan viihdekäyttöönkin. Niin ja myös sosiaalisiin ahdistuksiin, joita itselläni on, toimii muistaakseni kuin xanor.

Varoitusta kuitenkin sen verran, että kuten jo mainitsin, niin en usko bentsojen ja alkoholin ainoastaan aiheuttaneen noita erikoisia tiloja, joissa olin kuin toisissa ulottuvuuksissa. Pahimmassa tapauksessa nimittäin olisi se paskalammikko saattanut olla ratakisko… Enkä nyt pelleile, omalla kohdallani ainakin vei jossakin vaiheessa täysin kujalle.

Niistä kapseleista tulee niin paskamaiset vieroitusoireet, että lopetin Lyricat alle puolessa vuodessa ja sanoin lääkärille, etten tuollaista tajunnan turruttajaa halua (sain sitä unilääkkeeksi 1,5 v sitten, vielä olisi iteroitu respa jossain, mutta ei kiitos). Ainakin lääkärin mukaan buustaa opiaatteja, bentsoja ja alkoholia ja idiotismiä.

No mitäs se tohtori sykerö niiden tilalle kirjoitti jos saan kysyä?

näitä vissiin määräillään nykyään vähän joka vaivaan? itsellä oli joskus hermokipuihin :smiley:

Aina saa kysyä. Tohtori Sykerö ei tarjonnut tilalle kuin jotain ketiapiiniä tai trisyklisiä masennusmömmöjä. Sanoin ei kiitos. Vaikka nukkuminen on vaikeata, en silti alennu tuollaista skeidaa syömään. Sitä respaa en hae, missä lyricoita on jäljellä, mutta eilen kun olin auttamassa kaverin muutossa se heitti 3 x lyrica 75 mg. Otin yhden nukkumiseen ja oli ilkeän pöhnäinen tunne aamulla, vaikka sainkin nukuttua pari tuntia enemmän kuin tavallista. On muuten vieläkin inhottavan pöhnäinen olo. Loput kaksi saa jäädä hätätapausten varalle.

Lyrican idiotismiä lisäävästä vaikutuksesta voin mainita sen, että heräsin noin 3.00 kuselle ja söin kokonaisen aurajuuston. Nyt on sormet paksut kuin bratwurstit, pikkuisen turvotusta.

Ite olen kokeillut aika saamaristi kaikenlaisia lääkkeitä.

Mutta kaikki ovat “nallekarkkeja” sen suhteen miten Lyrica vaikuttaa. En niinkään tarkoita sen päihdyttävän vaikutuksen voimakkuutta tai jos sitä käyttää buusterina.

Mutta perkele, eniten juuri tämä lääke on minulle tuonut haittavaikutuksia. Alkoholiin yhdistettynä putkareissu usein, kun ei edes tiedä “mikä maa,mikä valuutta”, jos siis ulkona sattuu olemaan. Ja viekkarit ovat niin pahoja, ettei mikään voita Lyricaa. Ihan kuin “sielua” revittäs rikki.

Niinkuin johonkin kirjoitinkin, niin olisin mieluummin kaksipäivää talvisodassa 40asteen pakkasessa, kuin lähtisin tästä lääkkeestä enään itseäni vieroittamaan. Helvetti on ohi ja hyvä niin.

Kyllä tulee vielä tästä lääkkeestä sanomista, SE ON VARMA.

Ilmeisesti kukaan ei ole vielä uskaltanut kertoa Lyrican kauheista vieroitusoireista, tai sen aiheuttamasta idiotismista lääketieteen parissa työskenteleville, ettei vain sitäkin lääkettä demonisoida ja käyttöä rajoiteta. “Apua, mä en saa niitä lisää”, tyyliin.

Minulle tohtori sykerö yritti joskus kirjoittaa noita ahditukseen mutta sanoin että minä en halua mitään huumeita alkaa syömään :laughing: sitten sain puhuttua rivtrilit 3x2mg päivässä ja tenoxit 2x20mg ilta. Jos katsoo esim. fennican lääkekirjaa niin se sykerö on määrännyt minulle “liikaa” koska siellä lukee että rilluja saisi määrätä vuorokaudessa 4mg ja minulla on 6mg ja tennareita 20mg ja minulla on 40mg. Aattelin vaan että voi kela tulla kohta vastaan :sunglasses:

Lyricaa ja ketipinoria ne koittaa tyrkyttää vaivaa kuin vaivaan… saavat varmaan hyvät bonus lomarahat jokaisesta kirjoitetusta respasta kun niitä kirjoittelevat…

No niinpä. Tekpyhää multa sanoa tietty, kun itse olen pahimmillani yli 4 g ottanut, mutta kun sitä tyrkytetään joka paikasta ja jos sitä on lääkekaapissa eikä napostele olla selvinpäin niiniin… “Apua, mä en saa niitä lisää”

Eukko ei ole koskaan hakannut mua pahemmin ja useammin, kuin silloin kun oli lyrica 75 mg x 2 /vrk (+normi diapam 10mg x 4 ja Ardinex 30/200 x 8 ) ja itselääkityksenä tasainen 3 promillea… Ei se muu, mutta se lyrica sai sen raivoihin ja sitten sai paistinpannusta päähän, käyttäydyin niin apinamaisesti. Yleisin nimi jolla mua puhuteltiin kotona oli Lyricaa popsiessa “Vitun sika”. Kun lopetin lyricat, eukkokin rauhoittui.

Farmakologia ja Toksikologia kirja sanoo kyllä että rivatrillia voi määrätä jopa 10mg/vrk eli ei sulla ole liikaannostelua. Ja tenox 40mg/vrk on ihan suositeltu määrä. En usko että kelan kanssa tulee onkelmia…vähän offtopic mut kuitenki…

Kas, Dark Maguskin on sortunut pahoille teille. Itse ensimmäisen kerran yli vuoteen hörhöilin tässä alkuviikosta ja 100 x 20 mg tematsepaamia meni oluen kera 3:ssa päivässä. Ei mennyt muisti, ja ainoastaan täti epäili, että olen juonut jopa 10 kaljaa. (joinhan mä 14-18 per päivä Tenoxpäivinä…) Ei noi toimi jos normisti menee 4 x 10 mg diatsepaamia / vrk…

Mä oon kyllä nähnyt täällä tai kotikanavan puolella ainakin kaks topiccia jossa aiemmin oli käytetty Xanoriakin, mutta ei koukahtanut siihen. Tähän sitten. Lääkefirma odottaa varmasti että tarpeeksi moni on koukussa :smiling_imp: . Mulla frendi kävi neurologilla ja kovasti hän väitti kuinka paha lääke Risolid on. Oli tyrkkäämässä Lyricaa tilalle josta kieltäytyi. Seinää koristi myös Lyrican juliste… Kaunista… Eiku… Meillä lääkäri tyrkyttää Seroquelia joka kerta ekaks masis-lääkkees. Nyt on varmasti rinnakkaisvalmiste, jenkithän eivät pitäneet lainkaan että me emme osta heidän kalliita lääkkeitään :unamused: . Ainakin Wikileaksissa se oli mutta tais se 10v mennä umpeen keväällä jolloin se julkaistiin virallisestikin.

Mä en kyllä tästä erikoisemmin välitä. Ei ahdista sinä päivänä mutta kävelee päin seiniä. Mä olen ottanut alle 10 kertaa ja kerran 3 tai 4*100mg, muuten siinä 300mg:ssä pitänyt. Tai tuo on multa kyllä liiottelua, en mä aivan päin seiniä kävele mutta kun mä muutenkin olen erittäin huono arvioimaan mistä mahdun kulkemaan ja mistä en niin tuossa jos vähän horjahtaa, ni käännös horjahdukseen on aivan kuin humalassa yrittäisi suoraan kävellä… Enkä mä oo edes iso vaan itseasiassa sellanen tumppi joka on ihannepainossa… :unamused: Kävely voi kyllä olla joskus todella vaikeaa, selvänäkin. Viimeksi eilen päivällä yritin pyöriä kuin balettitanssija (onnistui todella huonosti), hyvä etten kaatunut frendin päälle kun yritin kävellä suoraan sen jälkeen; halvimmat sekoilut koskaan ja niitä löytää leikkikentältä. :smiley:

Vaikuttaako muuten samoihin reseptoreihin kun alkoholi?? Ei meillä tuota määrätä edes korvauksessa oleville, sen sijaan joku muut jossain alle vuoden vanhassa topicissa sanoi että heillä vaihdetaan Lyricaan kaikki benet… Kaiken lisäksi tuosta tulee vielä seuraavana päivänä masennusta ainakin mulla… Mun piuhat tosin on ilmeisen väärin juotettu kiinni… :unamused:

Ei kannata kombottaa ainakaan kesken koulupäivän kakkosen rivojen kanssa. Mä ite otin ainoan kerran kouluu mennessä sen 32mg: Rivatril vuos sit. Löysin etsimättä avokin yöpöydän laatikosta 775mg. En mä ottanut noita kuin 3 vai 4 ja vielä aika koulupäivän lopussa. Kyllä niin hävetti kun käveli kuin kännikala. Asiasta oli sitten klinikalla soitettava lääkärille kun “muuten on ihan normaali mutta tuo kävely sujuu ku olis muutama promille veressä”. Mä alan itse jo uskoa että ahdistuskesta pääsee eroon ilman lääkkeitä jos mikään ei vain auta, tai sitten ei. Ehkä mun elämä on vain vuoroin todella hauskaa ja vuoroin todella masentavaa. Lääkärille jos sanoo niin käskee syömään masennuslääkkeitä; koko lopun ikää. 2 lääkettä olen jo lopettanut joita mun piti syödä ylläpitoannoksella koko elämä. Mä en vain alistu tuohon että sanotaan ihmiselle kellä voi olla vielä 70v elinaikaa että jotain pitäis syödä koko ikä. Mummo on päältä 90 ja 30v syönyt Insominia että epäilen että nämä paljastavat tutkimukset julkaistaan vasta kun tietty joukko on jo koukussa. Rahallahan niitä tutkimuksia saa ostettua hiljaiseksi. Myös se 1 masennuslääke oli huvittava (en jaksa etsiä linkkiä mut sitä oli Suomessakin myynnissä), oli tehty n. 10 tutkimusta ja viimeinen julkaistiin (ilm. siinä julkaistiin suurin osa kun peli oli jo menetetty); sokeri placebona auttoi paremmin nuorten masennukseen kuin tuo lääke… Eli sokeria syömään… Offiks meni, vaikea kirjoittaa puolikkaalla aivosolulla ku sen siskot on nukkumassa… Eikä ehdi ottaa edes päikkäreitä ku ystävän muksut ovat niin vanhoja että eivät enää nuku päivällä. Ehkä ne peittelee mut… :slight_smile: