Kysyisin kohtalotovereilta lyrica vieroitusoireista. Söin niitä n. puolisenvuotta muutaman pvn ja viimeinen lyricasekoilu kesti viikon. Nyt on ollut sitten yllättäen ihan kunnon reflat päällä viikon käytöstä!
Henkisesti olen aivan romuna ja saan paniikki/kauhukohtauksia. Opiskelen ja olen myös korvaushoidossa , joka on mennyt hyvin jo monta vuotta. Olen aivan mahdottoman tilanteen edessä, sillä mieheni haluaa vieroittautua kotona.
Mä en vain tiedä miten pystyn tähän kotona yksin vieroittautumiseen?!
Olen niin vitun yksin ja kauhuissani. Tuntuu, että seinät kaatuu päälle/juoksen omaa päätäni karkuun. Mikä tähän voisi auttaa? Kauan nämä henkiset reflat kestää?
Riittääkö viikon kauhistelu/panikointi, vai onko edessä pidempikin taival tässä kondiksessa? Mä kestäisin kyllä tämän hikoilun ja kylmän kalkkunan, mutta sekoamista en…
Kaikki tieto/vertaistuki refloista otetaan kiitollisena vastaan. Päivittelen tänne aina välillä kuulumisia/reflojen etenemistä. Toivottavasti en menetä mun puolisoa tämän takia…on kyllä aika kusipäistä touhua häneltä olla tsemppaamatta mua yhtään tässä…mutta onhan hänelläkin omat reflat menossa.
Tosiaankin olen myös ex -heroinisti, että kyllä mulla on kokemusta refloista aikaisemmasta elämästäni. Näin hulluja psyykkisiäoloja en vaan ole koskaan kokenut. Korkeintaan piripsykoosissa on ollut vähän vastaava olo, mitä nyt näissä lyricarefloissa.
Pysykää kaukana lyricasta! Ei ole sen arvoista, että kannattaa kokea näin katatoonista kauhua sitten kun lääke loppuu.
Otin yhden 150 mg: n lyrican ja sain taas normi olon itselleni. Lähdettiin koulusta aamulla miehen kanssa vetämään. Sitten keksittiin opettajalle joku typerä tekosyy miksi ei jäätykään kouluun ( itkua tuhersin refloissani koulun käytävällä kun opettaja käveli ohi ja katsoi meitä kun jtn vitun hulluja).
Vittu mitä touhua…olis edes jotain vertaistukea tms tarjolla, niin kyllä tämä vielä tästä. Olen kuullut ja lukenut, että kannabis auttaa lyrrerefloihin ja olen tilannut huomiseksi kukkaa. Eli ojasta allikkoon olen menossa koko ajan vaan syvemmälle.
Lastis ja klinikka varmasti tulee tykkäämään todella paljon kannabiskusista lyrican kera. Voi jumalauta tätä vitun elämää…
Kannabis tosiaan auttaa monia, myös minua merkittävästi. Muut, edes bentsot/opparit eivät tunnu auttavan monillakaan lainkaan. Tosissaan pelottava kemikaali ja tutkimuksia vain muutamia kymmeniä! Onneksi moni kertoo reflojen kestävän kohtuu vähän aikaan. Viikon pari mutta kaikkihan on yksilöllistä.
Kiitos vastauksesta, joo huomasin itsekin, ettei bentsot auta yhtään näihin refloihin. Eikä ylimääräinen subukaan. Ei mikään muu kuin lyrica.
Sitten kun mun puolisolla on itsellään vielä bentsoreflatkin tämän päälle, niin tunnen itseni hyvin, hyvin itsekkääksi syödessäni bentsoja.
Sitten kuulin, että deprakine/absinor auttaisi myös pahimpaan oloon, onko kenelläkään kokemusta tästä (siis juuri näihin lyricarefloihin)?
Mulla on viikko varattuna nyt saikulle ensiviikon maanantaista alkaen ja miehelläni myös. Eilinen 150mg lyrica toimii hyvin vielä tänäänkin, joten yritän nyt seuraavsn kerran kamalan olon tullessa ottaa 75mg…ja siitä vetää 50mg:in jne ja sitten se on siinä.
Oon niin huolissani tuosta puolisostakin, kun hänellä on niin kova stressi raha-asioista (autolaina, asunto yms), benereflat, lyricareflat ja vaivainen vaimo vielä vaivana:mrgreen: kaipa tästäkin vielä selvitään?!
Vähennä ehdottomasti vähemmän ja hitaammin kun ne kapselit saa kuitenkin auki mikäli olo käy mahdottomaksi. Huomattavasti tuskattomampaa näin menetellessä vaikka vieroitusaika piteneekin.
Mastodontti, millä aikataululla noita kannattaisi sitten laskea? Kui kauan omat reflasi kesti ja kauan olit käyttänyt lyricaa? [Poistettu sääntöjenvastaista. -Päihdelinkin moderaattori] Kiitos jos kerkeät vastaamaan!
[Poistettu sääntöjenvastaista. -Päihdelinkin moderaattori] Reflat kesti n. 2-3 viikkoa ja käyttöä oli vajaa vuosi. Minä hiisasin kukkaa aamusta iltaan (hyvin voimakasta Indicaa) ja jos en sitä tehnyt elin helvetissä sikiöasennossa lattialla pystymättä tekemään käytännössä yhtään mitään.
Kiitti vastauksesta! Kuulostaa, että sulla on ollut aivan kamalat reflat, ei jumalauta jos olet sikiöasennossa maannut lattialla! Mulla on nyt taas ne lyricat loppu mut saan joskus tänään 300mg: n lyrrejä (toivottavasti).
Pakko munkin on se kylmäkalkkuna jossain vaiheessa kokea, koska opiskelen ja en voi oikein olla koulusta yli viikkoa pois. Toivon että näin puolenvuoden satunnais käytöllä ja viikon lyricaputkella pääsis n. viikossa eroon pahimmista refloista.
Mä kyllä olin mun mielestä jo viikon ilman lyricaa tossa pariviikkoa sitten, mutta se hirveäolo pakotti retkahtamaan uudelleen niinkin pitkän oireilun jälkeen.
Kaipa tää tästä…
Mä päivitän tänne mun reflakokemuksia muille samassa tilanteessa oleville, jos siitä olis muille vaikka apua omien reflojen läpikäymisessä.
Olitkos Mastodontti ihan himassa yksin vieroittautumassa? Pystyitkö hoitamaan mitää päivittäisiä asioita refloissa, vai olitko vaan siinä sikiöasennossa koko ajan?
Miten sä sait psyykattua sen paniikin itseltäsi pois, vai eikö sitä ollut sulla ollenkaan? Se paniikkihäiriöolo on mulle kaikkein vaikein kestää.
Avovaimo auttoi sen minkä kykeni ja paniikki/ahdistus/unettomuus/masennus katoaa juuri minulla voimakkaalla Indicalla jota siis kiskoin niin paljon kuin vain kykenin. Sativakin toimii mutta ei Lyrica-refloihin lähellekkään yhtä hyvin.
omatoiminen vieroittautuminen on mahdollista, mutta siitä on silti hyvä neuvotella oman lääkärin kanssa. Sopiva vieroitusaikataulu on aina yksilöllinen, minkä vuoksi emme salli suorien ohjeiden antamista keskustelualueellamme. Omista kokemuksista saa toki keskustella.
Jos kaipaat ammattilaisen vinkkejä vähentämiseen, voit laittaa kysymyksen myös nimettömästi neuvontapalveluumme.
Usein ne omat lääkärit ei tiedä oikeasti PKV-lääkkeiden ja huuuuuuuuumeiden vieroittamisesta kovinkaan paljoa. Paljon on kärsimystä kun tohtorit on aivan amatöörejä ja näistä päihde/psyyke/kipu-ongelmista kärsiviä käytännössä kidutetaan. Paljon on porukkaa kuollut näillä “ammattilaisten vinkeillä”.
Te peliriippuvaistenrahoilla touhuavat ihmiset voisivat vähän muuttaa kyllä asennettaan. Vinkkinä vaan
Korvaushoitoklinikan lääkäri ja/tai tk- lääkäri olisi kirjoittanut ketipinoria näihin refloihin, joten paljonpa niistä mulle olisi mtn hyötyä ollut. Kotona monet joutuvat muutenkin vieroittautumaan, ellei ole rikas ja varaa maksaa vieroitusta omasta pussista.
Tänään on muuten 1. Lyrica vieroittautunmispäivä. Lääkkeinä on deprakine (täältä p-linkistä luin, että deprakine jeesaa lyrica viekkareihin: ja se on totta!), ketipinor ( yllätys, yllätys!), propral ja räkäannos opamoxia. Kukkaa en voi polttaa helpotukseksi mahdollisten maanantaisten seulojen takia ( perkele!).
Oireet on tähän mennessä paniikki, ahdistus, sydänoireet, levottomuus, ruokahaluttomuus ja luulisin että unettomuuskin tulee vielä olemaan. Eilen aamulla söin viimeksi n.100mg lyricaa ja siitä on nyt se kriittiset 1,5vrk aikaa…helvetti odottaa.
mää oon alottanut ja lopettanut lyricat moneen kertaan. ei se mitään herkkua ole koskaan, mutta on niitä pahempiakin myrkkyjä olemassa. mulla ainakin autto ketipinori ihan jonkun verran. ja katapresaani auttoi oikeestaan todella hyvin. sitä katapresaania suosittelen kyllä vahvasti! sehän on vain verenpainelääke. sehän auttaa oparefloihinkin. niin ja se kukka. mulla ei edes kukka näy seuloissa jostain syystä. liekkö sitruuna, vai juominen vai molemmat syypäänä? juon kyllä muutenkin aika paljon vuorokauden aikana. siis ihan jotain mehua, kahvia, vettä etc. ja jos tarvii käydä antaan seulat, niin sitä edellisenä päivänä ja samana aamuna juo sitä sitruunamehua ja juo niin paljon, kun vaan pystyy. tulee kirkasta virtsaa ja seula on kukan osalta puhdas. siis mulla. kaikki muut siellä kyllä näkyy. tosin tuo ei ole kovin hyvä neuvo lyrican lopetukseen, koska ainakin mua oksettaa ihan hullunlailla lyrmyrefloissa. laatta lentää monta kertaa päivässä muutenkin, niin ei siinä sillon pysty mitään juomaan suuria määriä. opiaatit auttaa kyllä refloihin. bentsot ei auta mulla ainakaan ollenkaan. mutta opiaatit kyllä jeesaa. se on vaan huono, jos on supukoukussa. vaatisi aika vahvoja opiaatteja ja sen, että olis hetken aikaa ilman sitä supua, että ne opiaatit ylipäätään voi toimia. jos ei olisi supukoukussa, niin tramali olis yks hyvä vaihtoehto. ei kovin voimakas, mutta silti auttaa. jotenkin se serotoniinijuttu siinä tramalissa varmaan antaa oman potkunsa siihen jeesiin. jos ilman supua jaksaa olla esim. vuorokauden, tai kaks, niin jotain kontteja tms. ehkä vois kokeilla. tai mitä nitä nyt on vahvoja opiaatteja, mitkä toimii, vaikka olis toleranssiakin. en pysty neuvomaan sen suhteen, se on jokaisen itse päätettävä ottaako jotain vai ei. ja jos ottaa, niin mitä. ja omien kokemusten ja toleranssien sun muiden suhteen varmaan muutenkin yksilöllistä. mitään piristeitä en suosittele. pelkkä lyricarefla vetää pumpun sen verran kierroksille ja verenpaineet korkeelle, että vois olla jopa kohtalokasta vetää piristeitä.
Mulla aloitettu bentsotiputus (meni päivässä noin 2mg alproa ja 300-600mg lyyraa). Nyt saan pari oparia päivässä, ja suosutuin aloittamaan myös Venlafaxinin, ja Deprakineö pyysin itse (oon aiemmin benerefloissa saannut epileptisen kohtauksen, siksi alkuun pyysin sitä, mutta huomasin silloin -aiemmalla bentsokatkolla- että se jeesaa myös levottomuuteen ja siihen sisäiseen hysteriaan)…Joten mulle se ainakin sopii varsin hyvin… En ole täysin hysteerinen ennen kun saan kupin (metadonia mulla on mennyt kohta parikymmentä vuotta). Ja mä olen nyt ollut ilman lyyroja jo jonkin aikaa. Huomaan, et oot kirjoittanut syyskuussa sun viestis. Toivon, et sulla meni kaikki hyvin.? Voimii ja tsemppiä!!
Hei, joo syyskuussa kärsin ne lyricareflat jotka kesti viitisen päivää. Deprakine auttaa noihin refloihin todella hyvin, paremmin kuin kannabis! Suosittelen kaikille lyrmyviekkareita kärsiville pyytämään lekurilta deprakinet refloihin. Pystyin syömään, en enää oksentanut, sydän “rauhottui”, paniikki meni ohi ja sain nukuttua yöt. Eli lyrica viekkarit pystyy kärsimään myös muuten, kuin kärsimällä saatanallisia tuskia viikon-parin ajan. Deprakinen avulla se kamala olo parantui huomattavasti, niin että pystyin käymään koulussa ja hoitamaan arjen muutenkin.
Hämärä lääke kyllä toi lyrica. Ne mun reflat tuli tosiaan puolenvuoden todella satunnaisesta käytöstä ja kokonaisesta viikon putkesta. Tämän jälkeen reflat tulee aina vaan pienemmästä ja pienemmästä käytöstä: koska tottakai retkahdin marras-joulukuussa uudelleen muutaman päivän lyricarillutteluun ja sain siitä taas viekkarit. Tällä kertaa uutena oireena oli (vanhojen tuttujen lisäksi) myös maailman sairain päänsärky, joka helpotti vasta kun sain deprakinen.
Niin ja vielä piti lisätä tähän, että myöskin se kylmä-kuuma- oireilu lähti deprakinella kokonaan pois. Sitten mun miehellä lyricoista ei tule paljoa muita oireita, kun kylmä/kuumakalkkunat ja tämä vaikka hän söi niitä yli kuukauden putkeen (itse olisin varmaan kuollut!) Itse taas olen aivan helvetin herkkä ko. lääkkeelle ja kärsin AINA kaikesta mahdollisesta mistä ikinä nyt voi lyricaviekkareissa kärsiä .
Itse olen kerran kärsinyt kunnon viekkarit Lyricasta ja tuolloin ongelmana oli (ahdistuksen ja unettomuuden lisäksi) lähinnä se että en kerta kaikkiaan pystynyt olemaan paikallaa! Lumityötkin tuli tehtyä, ja appivanhemmilta tilasin kuntopyörän olohuoneeseen (joka sittemmin lensi roskiin…).
Myöhemmin hommasin unettomuuteen ja ahdistukseen Lyrica-reseptin yksityiseltä ja kaiken lisäksi vielä maksimiannoksella (4 x 150 mg/vrk). Kun kerroin asiasta hoitokontaktilleni julkisella (psykiatrian poli), suhtautuivat he asiaan erittäin nihkeästi: “lääkehoidon toteutus pitäisi keskittää meille” ja “meiltä tuota Lyricaa ei voida kyllä sitten uusia”. Kumma juttu miten Lyricasta on tullut kaikkien aikojen pahis, bentsoja määräävät kyllä ihan pyytämättäkin!
Valitettavasti tämä yksityinen lääkäri ei voi enää uusia reseptiäni (ongelmia lääkkeenmääräämisoikeuksien kanssa, heh…). Tällä kertaa en aio käydä läpi vieroitushelvettiä kuntopyörineen, joten olen hitaasti parin kuukauden aikana pudottanut annoksen neljästä yhteen kapseliin päivässä. Tai olin, kunnes JULKISELLA, yleisellä puolella eräs fiksu lääkäri kehotti ottamaan Lyricaa tasaisesti, yhden aamulla ja yhden illalla (kouristusalttiuteni vuoksi – Lyrica nimittäin on myös epilepsialääke). Kun sanoin tästä julkisella psyk. polilla, eivät he olleet uskoa korviaan. Ilmeisesti julkisella on tehty joku linjaus, että Lyricaa ei määrätä, ainakaan ahdistuneisuuden ja unettomuuden hoitoon. Piste. Ja mitenhän tämän linjauksen pitäisi palvella potilaiden yksilöllisiä tarpeita?! Hohhoijaa.