Missä kaupungeissa saa lyricaa korvaushoidossa. Kiinnostas vaan tietää ku tässä paska kaupungissa johon muutin ni ei saa ja edellisessä sai. Oon asunut täällä joku 2.5v ja viimiset 2v puhtaat seulat mut ei oo kauan jos en saa niitä lyricoita koska elämäni menee päin vittua. En jaksa selittää tarkemmin mut kiinnostas tietää että missä tulee olemaan tuleva osoitteeni
^Tuollaisen asian julkinen kyseleminen voi aiheuttaa oikeasti joidenkin kaupunkien (ihmisiä tuplat epävirallisesti kh:ssa) totaalisen resurssipulan kaikille!
Tietyissä kaupungeissa tehdään “hankkeita ja kokeiluja”, jotta saadaan resursseja; mutta hoito on tarkoitettu lähinnä lääkehoidoksi! Täälläpäin onneksi uudet joutuvat lopettamaan, kyllä on täysin uudet linjaukset uusille ja aloittaville…
Se mitä sun täytyy tehdä, on ottaa yhteyttä maililla tms korvaushoidon potilasasiamieheen, joka kuuluu alueelle. Tapaukset tulee arvioida yksilöllisesti, ja mikäli asiantuntija on samaa mieltä, saat pitää lääkkeet! On niin kysytty kombo oikeasi, usein adhd-lääkkeissä sama, sekä nykyään myös bentsoissa…
Oon itse kh:ssa ja tiedän 3 matalan kynnyksen hoitoa. Itse kuulun yhteen niistä, ei ole hoidokeissa tai rankuissa sanomista; menetettyjä tapauksia katsotaan usean olevan… Itse koen että on järkevämpää, että jokaisen muuttajan kohdalla katsotaan; tukeeko kyseinen lääkitys oikeasti elämää ja päihteyttä? Turhan moni käyttää, kaikkea…
Nyt kärsit itse kaikkien väärinkäyttäjien seuraamuksista, itsekin kärsinyt…
Hyvä syy hoidokeiden vihata väärinkäyttäjiä, jos kaikki edut lähtee; täällä ‘luovutettujen paikassa’ tullut sanktioita paljon; vartijat turvana ja osan mielestä “linnassa helpompaa”.
Oon ollu korvaushoidossa yli 5v ja ensimmäiset 3v mulla oli lyricat mutta kun halusin pikkasen rauhottua ku oli lapsi tulossa ni vaihdoin kaupunkia ja lyricat laskettiin pois ja sen jälkeen on ollu vittumaista masistelua eikä oikee aina kiinnosta mikään eli perhe vaarassa hajota ja tiedän et se johtuu tosta lyricasta. Meinaatko malibu tosissaan et potilasasiamies vois auttaa asiaan
Itse olisin yhteydessä aiempaan klinikkaan, jossa he tuntisivat aiemman ja nykyisen tilanteen (mikäli säännöllinen omahoitaja oli)… Mikäli olet asiasta pitkään puhunut & on ollut näyttöä; jo heidän apu saattaa auttaa…
Mikäli ei asiasta tehty muistiinpanoja, joudut prustelemaan syyt kh:n alueen pomolle.
Tulee kysymyksiä, kuten “miten olet pärjännyt nämä 3v ilman, jos…?” yms.
Lisäksi jos perustelut hyväksytään, se on aikaa vievää, sekä aloitetaan tod näk kokeilulla… Pelkona on, että kh-lääkkeet ja lyyrat voivat tappaa… Meillä erikoistapauksissa benet pois ja lyyrat tilalle, mutta asiat tulee oikeasti esittää rakentavasti, asiallisesti ja perustella asia! Paras olisi, jos olisi lääkäriä / hoitajia, ketkä puhuisivat kuinka lääke auttoi aiemmin; etenkin jos olet saanut lopetettua oheiskäytön toisella paikkakunnalla…
Ps. Itse olen muutaman kerran soittanut/laittanut mailia asiamiehelle/kysymyspuolelta… En ole vain laittanut asiaa eteenpäin, koska olen saanut livenä selviteltyä. Itse kirjoittaisin plussat ja miinukset ylös, ja elämäntilanteen ja kysyisin… Jokaista tulisi kohdella yksilönä ja mikäli aiempaa näyttöä lääkkeen avusta on, tulisi asiaa kokeilla. Avoimuus asioissa auttaa, todella moni vain “tarvitsee NIITÄ kakkosen santtuja SEKÄ Dormicumia”-välttämättä… Tekee hlökunnalle helpon päätöksen kieltää kaikilta!
Pps. Ptlasasiamies osaa myös auttaa, mihin otat seuravaksi yhteyttä; tai alueen kh-pomo… Tsemppiä!
Asiasta on tehty tän 2,5v aikana muistiinpanoja ja oon koko tän aja kertonu tilanteen ja ne tietää missä mennään ja ollaan asiallisesti ja rakentavasti keskusteltu useasti mutta kun kyseessä on lääkärin periaate mikä ennemmin rikkoo perheen kun antaa lyricaa mitä aiemmin söin useita vuosia ja elämä loisti mutta kun lyricat lopetettiin niin loppu loisto ja nyt on perhe vaarassa hajota. Eikä mulla oo ollu oheiskäyttöö n2v eikä minkäänlaista intressiä sekottaa päätäni vaan selvittää se. Kiitos paljon vastauksesta malibu
^Tuolla tietopohjalla olisin itse yhteydessä aiempaan kh-paikkaan. Haluaisin, että neuvottelisivat asiasta, koska olet saanut oheiskäytön pois, mutta 1 lääke, tekisi elämästä helpompaa!
Mikäli toinen lääkäri kannattaa kokeilua, toinen uskoo ennemmin lääkäriä, kuin asiakasta. Potilasasiamiehen tulee katsoa, että voit hyvin. Mikäli kunta ei tee erikoispoikkeuksia; tulee asiamiehen neuvoa, miten ja missä tuota asiaa voisi kokeilla. Eli suosittelen ottamaan yhteyttä ylempiin hoitotahoihin… Lisäksi jos muuttaa kunnasta toiseen, voidaan olettaa että asiakas haluaa VAIN lääkkeitä. Sinun tapauksessa hoito on muuttunut parempaan, mutta mieliala heikommaksi; joten uskoisin löytyvän perusteet testata lääkettä erikoisluvalla…
Meilläkin lääkäri suhtautuu nihkeästi Lyricaan, etenkin metadoni-potilailla; mutta tapauskohtaisesti (laitoksessa jos hengenvaarallisista annoksista kyse) katsotaan… Toivottavasti saat asiantuntevaa apua tilanteeseen!