Lyrica kokemuksia?

eikös noi oloihin (siis vieroitusoireisiin) ole just hyviä ja moni saa niitä lopettamisen tueksi. ota vaikka 450 mg ja polttele savuja, niin pitäis olla kohtuulisen rento meno.

nyt hei apua oikeesti. kaveri lähtee kohta hakeen päivystyspakkausta ja aikoo vetää 300 mg:n kapselista puolet hihaan. veteen liuottaa ja filtteröi. onks se ihan turvallista. se oli jollain fordella kyselly aiheesta, mutta ei saanut vastausta. musta jotenkin tuntuu, että toi ei ole kovin suotavaa? enyone? fast, please. =)

miten niin. ai kun se vetää hihaan? mistäs tiedät että mä en vedä. no en vedä en. pari kertaa joskus kauan sit olen kontteja vetänyt hihaan, mutta silloinkin toinen pisti. ja oli puhtaat värkit.

tänään aloitin lyricakuurin. lääkäri määräsi 75mg aamulla ja 75mg illalla. no tänään otin tossa 17.00 aikoihin sen 75mg ja aikasemmin päivällä 0,5mg xanor depotin ja odottelin tapahtuuko mitään. no ei, sitten otin lisää eli 375mg ottanu nyt ekana päivänä ja illan mittaan 2*0,5mg x depotin murskattuna teen seassa. eli eipä juuri mitään muita vaikutuksia ku bissee ei o tehny mieli (tissutellu taas varmaan kuukauden joka päivä) ja vähän rennonpi olo muttei mitkään notkut. jos sitä huomenna ottais saman satsin kerralla ja kattois miten sit on fiilikset. ja toivottavasti pääsisin ny noilla eroon alkoholista, se olis pääasia.

E: nyt toisena päivänä tullu otettua reilummin lyriikkaa ja bentsoja, toimii ihan ok. kävely kyl on vaikeeta.pitäs varmaan ottaa vielä levareita päälle niin ei tulis varmaan mistään mitään. plussaa on se että kaljaaa ei tee mieli yhtään ja krapulaa ei oo vieläkään tullu :smiley:

Perhana vie kolme viikkoa ottanu aamuin/illoin Lyricaa 300mg ja kivut on siedettävällä tasolla mutta aamulla pieni hetki vaimon kanssa sängyssä jäi täysin yritykseksi, onko vastaavaa lääkettä joka ei kävisi potenssin päälle vai pitäisikö koittaa pienempää annosta. Tämä kolme viikkoa on ollut taistelua kivun kanssa joten tuo oli ensinmäinen yritys tuossa rakastajan roolissa, ikää on ja Diabetes mut on se aina ennen toiminut, joskus ei ole meinannut laueta mutta kanki kovana. Sydämmen takia syön myös Seloken lääkettä ja sen tiedän vaikuttavan myös huonontavasti ja siksi kun pyhät ollaan rauhallisennin jätän ottamatta että pääsisin vaimon kanssa hieman viihteilemään.

Kovasti täällä keskitytään nimenomaan tuohon viihteilypuoleen, mutta miten masennuksen hoidossa, onko millasia kokemuksia?
Itse vuosia sairastaneena ja kaiken maailman SSRI:t ja SNRI:t tuloksetta testanneena olen alkanut miettiä olisko tuosta Lyricasta apua koska tuttavani sitä ehdotti.
Ongelmani on lähinnä pysyä hereillä, mikään ei kiinnosta, joten koisaan helposti ympäri vuorokauden. Olen tuota Lyricaa muutaman kerran viihteillyt n. 300-450mg/pv ja tykkäsin aika hitosti! Ei uneta vaan tulee hyvö olo ja touhututtaa ja vaikutus kestää pitkään. Ja subun kanssa, vielä parempi… Toki jos lääkäriltä sitä saan, aion käyttää ihan reseptin mukaisesti, ois kiva tervehtyä joskus.
Joku tuolla mainitsi samantyyppisistä “uniongelmista” ja mm. Concertasta ja hitto sehän vasta oiskin mukavaa mut tiedän mitä lääkäri siihen sanoo. Ne on vuosikaudet työntäneet mulle pelkkiä väsyttäviä nappeja, tuskian tuo Lyricakaan onnistuu. Tähän tilanteeseen vaikuttaa vielä se että mulla on helvetin pahasti kroonistunut migreeni eikä siihen oo oikein löytynyt toimivaa estolääkitystä, parhaimmillaan söin siihen 225mg Triptyliä illasta ja se se vasta zombiksi teki, sitä syöneet varmasti tietävät! Tällä hetkellä menee aamulla ja illalla Topiramat.
Mutta mitähän toi Lyrica tekis, hyvää vai huonoo, vai ei mitään, alkaa olla keinot vähissä kun ite pitää lääkärille alkaa lääkkeensä ehdottelemaan…?

Eipä ole kokemuksia kuin ‘viihdekäytöstä’ jos sitä siksi voi sanoa. Viime viikonloppuna viimeksi perjantaina 300mg ja lauantaina sama satsi + pameja ja eihän se hyvin päättynyt, kävely on kuin liikkuvassa junassa ja aika pitkälti ottamisen jälkeen tuli pyörryttyä, että ei ole minun juttuni ne : D Boosti ne humalaa ehkä vähän, muttei niistä kyllä iloa ollut. Toivottavasti ovat oikeaan tarkoitukseen käytettyinä hyödyllisiä.

Minulla toimii erittäin hyvin masennukseen ja selkäkipuun. 150 mg x 3 päivässä niin hyvä olo tulee ja siihen 200 mg Tramal Retard x 2 ja Rivatril 2 mg x 3 niin todella hyvä combo. Bubrea buustaa vitun hyin ja muutenkin jos ottaa jotain 900 mg niin kyllä siitä olot saa. Mutta kipuun auttaa Tramalin kanssa todella hyvin.

Semmoista minulla toivottavasti joku hyötyy tästä…

Tänään 14 x 150 mg = 2100mg ja päälle 10 x panacodia vesi eroteltuna tietenkin paracetamoli pois on yhteensa 300 mg kodeiinia.

ja pää kihisee ja haluan hoitaa kaikkia hommia, seurustella, olla ystävällinen sillä on niin rento olo.

piti ottaa kantaa toho concertaan…kyljessä lukee alza27.en tiedä muuta kuin kaveri anto mulle niitä 6kpl ja olen aamulla ottanut yhden.ensimmäistä kertaa vuosiin olen pystynyt suoriutumaan päivästä kuten normaali ihminen,lisäx pystyn nukkuu yöt jopa ilman tenoxia heräten vain kerran n.klo.2aikaan.tähän asti ollu lääkitys 3x0.5depot xanor ja illalla 2tennaria eli max.olen siis entinen pirinisti.10vuotta meni mut kyllästyin lusimiseen ja ollu joitain vuosia ilman.voi jospa saisin tuon lääkerespan itelle…olin jo varautunut loppuiän kestävään unettomuus/depressiohelvettiin mutta en tiedä voinko sitä saada ku oon exnarkkis enkä kai adhd.ainoa lievä haitta on ollu hienoinen käsien tärinä mut ei tunnu missään jos sais elämän takas.nyt on huomisex vielä yx mut sitte alkaa varmasti taas tauoton depis.eka kertaa tällä foorumilla ja muutenkin avuton tietotekniikan kans eli tuli ihan vika kohtaan tää juttu mut piti kokeilla,ois ollu hieno löytää kohtalotovereita.nyt lähden kiitos tuon pienen kapselinmuotoisen harmaan pillerin joululahjaostoxille.ehkä jokupäivä opin käyttää tätä sivustoa ja löydän oikeaan paikkaan.hyvää joulua kaikille

Itse jäin aika äkkiä henkiseen koukkuun Lyricoihin kun boostasivat metadonia ja veivät ahdistuksen oikeastaan kokonaan pois. Oikeastaan olivat jollain tavalla tehokkaampia ahdistuksen lievittäjiä kuin esim. Xanorit tai muut bentsot. Pari viikkoa söin 300-900mg/vrk ja kun lopetin niin tuli siitä jo helvetilliset reflat viikoksi! Voin vain kuvitella mitä tapahtuu vuosien käytön jälkeen kun yrittää lopettaa. Ja miksi siinä paketissa ei ole kolmiota? Kun kyllä niillä saa pään sekaisin. Ei kyllä välttämättä hyvällä tavalla… Tykästyin siis niihin aivan liikaa. Onneksi niitä ei ole kauheasti saatavilla tuolta katuapteekista kun yritän jättää väliin. Ja lääkäri oli sanonut ettei näihin koukkuun jää!?. Oliko lekuri sitten lääketehtaan huora tai itse koukussa Lyricoihin?

4 kk syönyt 2*300 mg ja nyt yritän vähentää korvaamalla aamuisen 150 mg kapselilla, kyllä rupeaa iltapäivällä hikoilemaan ja ihoa pistelee. Nytkähtelee ja tavarat putoilee käsistä, nyt kin vaikea kirjoittaa tätä. Yöksi ja Joulu aamuna otan kyllä täydet annokset ja paketin kyljessä ohjeena että 300 mg viikossa pois, sama lääkäri kirjoitti Tramadol pakettiin että saattaa aiheuttaa tottumusta. On nämä lääkkeet pirun keksintöja, vain semmoisia lääkkeitä saisi olla jotka todella parantaa ja käytön voi lopettaa kun on terve.

toi ihon (varsinkin käsien) pistely on tuttua lyricaa tiputtaessa. 2vkossa ne ovat kuitenkin ohi, tai riippuen
tietty tahdista jolla vähentää annosta. jännä vierotusoire, jota en ole millään muulla lääkkeellä/aineella saanut
koskaan aikaiseksi.

Itse käyttänyt Lyricaa n.2v annoksella 375mg/pv ahdistukseen. Toimi alkuun hyvin mut meni tehot ja ahdistus palas huomattavasti pahenpana.

Tiputin eka kaks kertaa 25mg ja olot oli hyvin ikävät. Käsien pistelyä, kuumia/kylmiä aaltoja, hikoilua, oksetusta, täydellinen ruokahaluttomuus, ahdistusta, ripulia ja unettomuutta. Reflat kesti aina noin 7-10 päivää.
Tossa joku aika sitten tempasin ekaa kertaa 75mg annoksesta pois ja kaiken järjen mukaan reflojen suuruus pitäs kolminkertastua? Mutta ei, vaan ne tyyliin tuli kymmenen kertasena ja helvetti oli valmis viikoks.

Nyt vituttaa suhteellisen huolella kyseinen myrkky ja oon avannu sen 25mg kapselin ja fiksannu 1/4 siittä jauhosta pois. Loput jauhot takas kapseliin ja nyt 4vrk alkamassa 250mg---->243.75mg annoksella. No tuleeko nyt vittu reflat??

TULEE! Ja ei ole placeboo, tosin ainoot reflat ovat ahdistus ja ruokahaluttomuus joista ei ollu tietookaan ennen tiputusta. 2-4pv viel olis kestettävä, hyvä puoli tässä on se, että näihin oloihin tehoo bentsot, isonpiin tiputuksiin ei tehonnu.

^Jotenkin kuulostaa uskomattomalta että noinkin pienestä tiputuksesta tulee noinkin kovat viekkarit.
Itse tiputtelin parissa kk. n.vuoden käytettyäni 300-600mg lyricaa pois pikkuhiljaa, aluksi 150mg pois
per/vko ja kun tolet tippuneet 300mg:n, niin sitten puolittelin 150mg kapseleita olojen mukaan, tosin,
korjailin saman aikaisesti aina pudotusten aikaan oloja kannabiksella joka vei ruokahaluttomuuden ja
kylmät väreilyt pois aina kun olo meni sietämättömäksi. että vinkkinä vaan, tosin, jos ei tykkää poltella,
niin sitten ei kai auta muu kun tuo hiljalleen annoksen tiputtaminen. koska en näe järkeä sille että noita
oireita rupeis bentsoilla korjaileen, ainakaan päivittäin, koska muuten voi käydä niin että sitten jymähtää
niihin. kannabista kohtuudella iltaisin niin en näe että olisi syytä edes 2kk pudotella lyricaa, voi tiputtaa
käytännös jo parissa viikossa. tosin mulla näköjään alkoi lyrican käyttö hetkellisesti TAAS muista syistä,
vaikka kerkesin jo olemaan muutamat viikot kokonaan ilman. tsemppiä SoiKannel!

On muuten täysin totta, jotta pajauttelu auttaa huomattavan hyvin noihin lyrica refloihin. 75mg:n tiputus aikoihin, pahinpana hetkenä tuli sekin testattua. Tammikuun lopulla olis tarkotus repästä taas alas oikeen kunnolla, joko 75mg tai 100mg.

Toiminta suunnitelma:

-“Hyvää ruokaa vitusti kolmen vrk ajan”
-Oxamin 90mg+45mg+45mg/pv ja Tenox 20mg+10mg+40mg/pv
(jos ja kun saan Sirdaludia niin 24mg yötä vasten ja heti petiin, varma tipautus)
-Kahtena iltana juttua peräkkäin n.1g (en ole vaki polttelija niin toimii erittäin hyvin)

Harkitsin jopa pieniä ketiapiini annoksia päiviin tyyliin 25mg+25mg+25mg ja kodeiinia iltasin. Mutta en usko niitä tarvitsevani. Ja tuo kolmen vrk:n kuuri riittää minulle koska pahimmat reflat kestää suunnilleen sen ajan.

Ps. tänks tsempistä “palikka” ja jos ton kuurin aikana vielä reflat on “pakko hypätä parvekkeelta” tasoo, niin sit en ala enään, en ala enään yhtään mitään! :laughing:

Oli pakko kirjoittaa tänne sillä nyt on menossa ihan omakohtainen Lyrica kokemus jota en varmasti ihan heti unohda… Olin nimittäin “vähän” dorka ja menin ottamaan ilman toleja selvään päähän 8x150mg eli 1200mg pregabaliinia noin ~2½h sitten…Nyt on huojuttanut aika tavalla ja muisti pätkinyt pahasti. Oli vaikeuksia jopa päästä tänne plinkkiin, kun en muistanut salasanaa… No mutta tässä nyt olen, toistaseks ihan pystyssä ja järsissään. Ainakin melkein… :mrgreen:

Olisi nyt vaan mukava tietää, että kauanko tämä huojutus ja epätodellinen tunne oikein kestää…? :smiling_imp:

Ota nyt iisisti kun sulla on verenpaine todennäköisesti äärinmäisen alhaalla, tokkopa tuosta muuta tulee mutta vaikutus aika pitkä.

Mulla ei oo kovin hyviä kokemuksia kyseisistä lääkkeistä.Ensimmäisellä kerralla otin 2x150mg lyricaa enkä huomannu mitään vaikutusta.
No…kaverin kanssa sit otettiin aamulla molemmat 300mg (mulla oli muutama milli subua pohjilla,kaveri oli vetäny vähän edellisenä iltana).Meni about tunti ni kaverilta lähti kävellessä about 7kertaa toinen jalka alka…pistin sen sit istuun penkille ni hetken päästä se putos maahan ja alko kouristaa…ihan kun epilepsiakohtaus tai jotain.puri kielensäkin rikki ja kaikkee,mä olin ihan paniikissa.Huusin apua kun en tajunnu siinä alkaa mitään zirraa soitteleen.No siihen tuli jotain miehiä jotka käänsi tän kaverin kyljelleen ja yks soitti ambulanssin.Siitä sit lähettiin terveyskeskukseen jossa odoteltiin pari tuntia kunnes tuli uus kohtaus ja sit kaveria vietiinkin jo sairaalaan :cry: huh huh,ihan kauheeta.
Kaveri on sitä mieltä et ei se siitä lyricasta johtunu mut jotenkin toi kaikki alko heti sen lyrican oton jälkeen.Lukeehan niissä sivuvaikutuksissakin et voi tulla tollasia kohtauksia et olkaa oikeesti varovaisia :confused:
Itelläkin ois noita about 600mg mut en oo uskaltanu koskee niihin vaikka ei itelle tullukaan kun sekava olo mut silti…ja jotkut kuulemma vetää noita vielä hihaankin,huh huh ja onneks olkoon!

Lyrica tiputuksia 250mg—>viimeviikolla 225mg—> nyt maanantaista 200mg.

Viime viikolla ja tällä viikolla, paljon erikoisen hyvää kukkaa niin ei MINKÄÄNLAISIA vieroitusoireita. Ahdistus nollassa ja ruokahaluttomuus muuttunut mässyiksi :laughing:
[Poistettu käytön suosittelua -Päihdelinkin toimitus]

Jos on verenpäne lääkitys kuten itsellä Seloken ja Linatil aamulla niin tohon vielä yksi 300mg Lyrika niin ranteeseen laitettava verenpainemittari päälle ja istuu hetken ja nousee ylös kävelee vähän ja isttuu hetken ja samaa rumpaa hetki. Näytä niitä verenpaine lukemia lääkärille niin se ei päästä sua kotia vaa rupeaa tilaan autoa sairaalaan, koitappa pyytää uusi Lyrica respa samalla reissulla ja se ei ole ottamassa sulta noita tärkeitä lääkkeitä pois. Jos huippaa niin ei se mitään känniä ole vaikka siltä voi tuntua, voi olla hyväkin keino saada jokin vakava sairaus joista kuolema taitaa olla mukavin. Mulle sanottiin että tätä on turvallinen lääke mut ota aluksi varovasti alkoa, tältä lääkäriltä ei mitään pilleriä mulle koskaan ja jos joudun hänelle niin en tervehdi enkä kättele.