Lyrica kokemuksia?

Lyrica on myrkkyä jota ei saisi määrätä kenellekkään.

Minulle lyrica on osoittautunut tähän mennessä kaikista tehokkaimmaksi ahdistus lääkkeeksi. Koen tämän lääkkeen parantaneen elämänlaatua toisinaan huomattavasti.

Olen kokeillut monilla eri annoksilla ja kaikki tehoavat omalla tavallaan, mutta parhaaksi olen kokenut omalle kohdalleni 2x300mg päivässä.

Toisille tämä tuntuu sopivan ja toisille taas ei. No shit sherlock!

Pidän välillä taukoja lyrican käytöstä, niin ei pääse muodostumaan riippuvuutta ja vieroitusoireita.

Palaan vielä tähän sen verran että on pakko kummastella, miksi pregabaliinista puhutaan usein niin negatiiviseen sävyyn?

Jos tätä vertaa ahdistuksen hoidossa bentsoihin, niin mielestäni bentsot eivät kilpaile tehokkuudessaan ahdistuksen poistamiseen edes samassa sarjassa lyrican kanssa. Lyrica on ihan omaa luokkaansa.

On kyllä kehitetty tehokas lääke. Erittäin hyvä asia. Joillekin ainakin :wink:

Euforia ei haittaa, vaikka se lukee tämän lääkkeen haittavaikutuksissa. Ohjeah.

Kyllähän tämä kovasti koukuttaa. Sitten kun lääkkeet loppuu kesken ja niitä ei ole niin tajuaa kuinka merkittävä sen vaikutus on.

Antaisin vaikka kultaketjun kaulastani parista lyricasta kun saisin niitä nyt.

On tää vaikeeta välillä.

Laitetaanpa tämä tännekin… Moni muu pvk-lääkkeiden väärinkäyttäjä kamppailee nyt varmasti saman ongelman kanssa. E-resepti on tullut käyttöön, niinpä lääkkeiden hakeminen eri lääkäriasemilla ei oo enää mahdollista vaan käry käy heti :open_mouth: itse onnistuin vierottautumaan kodeiinista aika kivuttomasti. Pari päivää hikoilua ja mahaoireita - se oli sitten siinä :slight_smile: Työssä kävin siinä samalla.
Bentsot käy uhkaavan vähiin. Aloitin rinnalle Lyrican jotta relat ei olis niin hirveät kestää :imp: Mutta aikanaan Lyricakin on alas ajettava… Onkohan kokemuksia sen viekkareista :question:

Mä olen sitä mieltä että lyrica on hyvä lääke, mutta sitä ei kannata käyttää joka pv. Voi kuulostaa oudolta, mutta ainakin mun kohdalla se toimii noin, enkä oo siitä koskaan mitään ongelmia hankkinu itelleni.

Helou!
Laitoin tänne joskus tunnarin ku lopetin “äkäset” viime kesänä. Nyt oon saanu hyvän alun uudelle puhtaalle elämälle :slight_smile: Mutta mutta, minulla on vielä lääkitystä josta pitää päästä eroon koska se vaikuttaa huumaavasti mieleen. Eli puhun tästä taikamaisesta Lyricasta. Sain respan ihan vain pyytämällä joskus 2010, eli viitisen vuotta oon kiskonu tuota myrkkyä. Vitun kavala lääke. Iskee suru kun oon käyttöaikoina ottanut sen käyttöön. Kaveri tarjos ekan 75mg ja voi vittu, rakkaustarina syntyi välittömästi. Eka mulle laitettii respala 75mg/3 krt päivä. Sitten pyysin enemmän ja 150mg 3 krt päivä. Ja “wanahaan hyvvään aikkaan” ku oli paperi respat niin pystyi kikkailemaan repun täyteen 150mg paketteja. No, mutta tässä tarina lyhyesti.
Nyt lopetan käytön, tiedän mitä on odotettavissa. Minua ei saatana kapseli määrää. Kaikille varotuksena että jos on perso kiihdyttimille niin jos lekuri tarjoo Lyricaa ja haluut lopettaa kaikki aineet nii älä saatana ota!!!
Lyrica on kavala, vitun kavala lääke.

Miulla on ollut lyricaan aika saatanallinen rakkaussuhde 2013-2016. Respaa mulla ei ole niihin koskaan ollu, mutta sain suht vaivattomasti 150mg lyrejä listatolkulla per kuukausi, ja koukkuhan siinä syntyi. Niin henkinen, kuin fyysinen (enempi fyysisenä koin Pregabaliini-riippuvuuden). Se järjetön hikoilu, palelu, unettomuus, aggressiivisuus ja sähköiskut päähän oli lähes verrattavissa venlafaksiinin lopetusoireisiin sillä erotuksella, että kuukaudesta reilun viikon olin tolkuttomassa tokkurassa ja vauhti päällä, ja kaksi viikkoa kärsin refloista, ja uudestaan sama alusta. Tyhmästä päästä kärsii jne… Silti lähes 2v vetelin noita kuurejani, vaikka tulin joka kerta tosi kipeäksi, kun ne loppui. Eka vuosi ei ollut niin paha, mutta kun kuurit alkoi venyä monen viikon mittaisiksi, niin sit alkoi ne reflatkin tulla joka kerta, vaikka olis ottanu vaan muutaman päivän. Tänä vuonna oon pitänyt suosiolla kuukausien taukoja, ja en ole ottanut kahta päivää pidempään. Enkä onneks enää joudu “lyrica-krapulaakaan” kokemaan… Tuolloin viime vuonna alkoi mennä jo vaarallisen puolelle nuo annokset, kun päivässä saattoi mennä 6-14kpl 150mg ja yöllä kuulemma olin nytkähdellyt jatkuvasti ja monasti heräsinkin niihin nytkäyksiin, kun koko vartalo sätkyili. Onneksi en saanut epileptistä kohtausta!

Lyricaan tulee kyllä todella helposti myös psyykkinen koukku, koska ne tekee olon niin yltiöoptimistiseksi, energiseksi ja huolettomaksi. Jaksaa siivota ja lenkkeillä, sisustaa ym ihan loputtomasti. Ja myöskin nukkuminen on ihanaa, saa nukuttua helposti 12h yöunet, se on unettomuudesta kärsivälle taivaallista! Ja se ahdistuksen poisto on myös ihan uskomatonta, mistään ei lähde ahdistus/tuskaisuus pois niin hyvin, kuin lyricalla. Mutta kun vaikutus haihtuu… Auts. Ja onhan se myös helppo keino saada nuppi turvoksiin, jos kuosimielessä vetelee. En kyl enää lähde siihen ralliin, että alkaisin jatkuvasti lyrtsejä syömään, mulla on joku ihmeen kestotoleranssi niihin muutenkin niin joutuu syömään ihan helvetisti, että ne edes toimii. Varmasti ihan vuodenkin mittainen tauko olis hyvä toleranssin laskemiseksi.

Mulle aluksi määrättiin 3*300Mg aamulla ja sama illalla, lääkäri sanoi että on melko turvallinen lääke. Papereissa luki et potilas käyttää alkoholia, sanoi et juo varovasti. Perkele ku laiva keikkui mutta äkkiä totuin siihen, pari vuotta ja halusin vaihtaa gapapentiiniin. Nyt riittää yksi aamulla ja kaksi illalla, kusin alleni ja potenssi nolla, itse vähensin tuon määrän ja nyt kaikki OK.

NeuroKipu!! Sinähän osaatkin sitten kertoa enempi Gabapentiinista! Fysiatri määräsi sitä mutta en saa siitä apua. Aluksi oli ihan joku 900 mg annostus mutta itse isontaneena ei se melkein 3 grammaakaan auta. Varsinkaan siitä mitään kivoja oloja saa… Mikä on sinun mielipide tai kokemus lääkkeestä? Millä annostuksella?
Fysiatri totesi, kun määräsi, että siinä on varaa 10 kertaistaa siitä, mitä minulle määrättiin. Ne on jo aika hurjat lukemat ja ei lääkekään kaikista halvin ollut, että jos joutui vetämään joka päivä 3 grammaa tai enemmän, niin aika kalliiksi tulisi loppupeleissä. Tietty jos se olisi avuksi niin kai siitä maksaisi isonkin summan mutta kun ei niin ei…

Niin mun kipuihin riittää 3*300Mg jos illalla otan vain yhden kivut palaa, lienee yksilöllinen ja ilmeisesti toimii ainakin mulla vain neuropatiaan ei selkä eikä polvisärkyyn.

Lisään vielä Gapapentiinistä havainnon, ei vaikuta heti eikä missään tapauksessa kannata ottaa isompia määriä. Lääke toimii hitaasti eli pari viikkoa ja sitten on aika arvioida teho. Sama juttu kipulaastareissa, sitä pitää kertyä kehoon ja mihinkähän ne tuola aivoissa sitten vaikuttaa. Hiljaa hyvä tulee ja sitä todella kannattaa odottaa, olisi kipupotiillalle liian helppoa jos jokin tehoaisi heti. No kukka pikkuleivät toimii heti, muuta heti tehoavaa en tiedä. Tolea ei kannata heti kasvattaa, kun toivottu taso on saavutettu määrää voi jopa vähentää. Kovasti kiinni kivun laadusta, mulla ei auta selkä eikä polvi kipuun. Viime yönä liotin kielen alla 4kpl 0.2 Temgesikkiä ja uni tuli klo 6.00, lakanat ihan märkiä, oli yö jota en tahdo kokea uudestaan. OxyNormit ei tehoa kun Norspam laastari kiinni. Vaimo meinasi tilata lanssin, kielsin koska yö sairaalan huonossa sängyssä ei olisi mua auttanut, taloa maalataan ja kompastuin rapuissa jossa pahvisuojus.

Tosi hyvin saneltu. Juuri näin sen toimii parhaimmillaan.

Olen todella kovasti riippuvainen pregabaliinista psyykkisesti ja fyysisesti. A!uksi ahdistukseen ja nykyisesti hermokipuun. Tai no sekä-että. En pysty !opettamaan hermovaurion takia. Haluaisin kyllä. Tähän päälle bubret ym. Kipuun, niin pystyy jotenkin olemaan.

Fuck me! :confused: Onko Lyrica toiminut teillä noin myös säännöllisessä käytössä? Mulla on nyt annos 150 mg aamuisin ja lääkäri käski nostaa 150 mg ilta-annoksen 300 mg:n. En ole nostanut vielä, kun pelkään että ruokahalu kasvaa. Anyways kyllä mun olo huononee helvetisti kun Lyrica otetaan pois kuvioista, mutta ei se kyllä noin toimi. Tosin mulla on siinä jatkuva rauhottava lääkityskin messissä.

Ihan ekan kerran kun Lyricaa alotin, niin olin pirteämpi ehkä 1-2 viikkoa, siinä se. No, se on ehkä ihan hyvä, etten saa Lyricasta mitään kummempia oloja, siitä muodostuis helposti taas yksi ongelma lisää mulle.

Jeah. Ei lyrica jatkuvalla käytöllä toimi päihdyttävästi yhtään. Annoksen pois jättäminen tekee tosiaan olon huonoksi.

Niin joo, vielä yksi juttu itse asiasta, oletteko huomanneet Lyrican huonontaneen näköä? Mulla se on nimittäin oikeasti huonontaa tosi paljon kaukonäköä. Tai näkökenttä sumenee jonkun verran?

Ei ole tullut havaittua vaikutusta näköön, mutta nyt kun mainitsit, niin kyllä se sumentaa itse-asiassa näkökenttää. Näitä sivuvaikutuksia ei aina tule huomioitua, kun välillä ei osaa arvioida mikä johtuu mistäkin.

Se on totta, no kyllä sen kestää, kun jotain apua kaiketi lääkkeestä mulle on.

Syön Lyricaa yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön annoksella 150mg 3 x vuorokaudessa. Sanoisin että paras lääke ahdistukseen, mitä olen kokeillut. Viime vuonna ja alkuvuodesta sain hillittömiä, tuntikausia kestäviä itkukohtauksia useita kertoja viikossa, mutta juhannusta edeltävällä viikolla mulle määrättiin Lyrica tällä annoksella. Sen jälkeen olen itkenyt muistaakseni kolme kertaa. Tekee olosta positiivisen, pirteän ja ulospäinsuuntautuneen. Varsinkin päivän viimeisen kapselin jälkeen olo on kevyttä humalatilaa muistuttava, mutta ei häiritsevän paljon enkä usko että se näkyy ulospäin. Päivittäin on tullut syötyä myös keskimäärin 1,0mg Rivatrilia kerran päivässä aamupäivisin, voi olla että nämä vahvistavat hieman toistensa vaikutuksia.

Ihan ekan kerran sain tätä toukokuussa annoksella 25mg 1-3 kertaa päivässä tarvittaessa :open_mouth: Piti tulla korvaamaan Rivatril 0,5mg 1-3 kertaa päivässä, mutta eihän noin pieni annos mitään auttanut. Sittemmin lääkärini lopetti tämän, kun ei kerran auttanut. Kesäkuussa tämä aloitettiin uudestaan sairaalan päivystyksessä, annostuksella 150mg kerran päivässä aamuisin. Hyvinhän se auttoi aamupäivän ajan, kunnes lähes kellon tarkkuudella iltapäivällä tai alkuillasta tuli valtavan pahoja ahdistuskohtauksia, johtuen lyhyestä puoliintumisajasta. No, jouduin taas käymään päivystyksessä, jolloin sairaalan lääkäri nosti annoksen 150mg x 2. Silloinen omalääkärini, joka oli juuri vaihtamassa työpaikkaa, sanoi puhelimessa lakonisesti että “voit sä kolmannenkin tabletin ottaa käyttöön ja jos tarviit Rivatrilia edelleen niin sit sä tarviit, ei sille voi sit mitään”. :slight_smile:

Myös känniä tämä boostaa jonkin verran, mutta en ole kokeillut isoilla annoksilla. Lyricaa 150 tai 300mg ja 2-4 olutta, niin olo on kuin olisi nauttinut kymmenisen olutta ilman lääkkeitä.