Lyrica kokemuksia?

Jahas. Se ois sitten sen aika että n.7v käytön jälkeen (450mg/ilta) pitäis tämä ihmeaineen käyttö lopettaa. En aio kitkutella 25mg kerralla alas vaan lopetan koko paskan kerrasta, kärsin viekkarit. Ne vaan voi olla aika pahat.

Taputtaa itseensä olalle ja toteaa että “kyllä se siitä” :smiley:

Koittaisit edes puolittaa annoksen parin viikon ajaksi, vaikka siihen 225 tjsp ja sitten 150, 75 ja sitten vaikka täys stoppi. en nyt muista juuri lyrican kokoja, muutakuin, että 300mg tabu on se suurin. Meinaan, ettei heti lähde lapasesta, viikko pari viekkareissa ja sitten taas nostaa… tuo on kuitenkin melko suuri annos / vrk. toki meneehän sitä joillakin se 600mg ja ylikin päivässä, itelle meinattiin laittaa 600mg / vrk pelkästää buustaamaan opiaatteja johon vastasin jyrkän ei vastauksen. mieluummin nostan opiaatti annosta kuin aloitan sekoittamaan pakkaa… mutta koita olla vaikka puolella annoksella 2-3 viikkoa? ja siitä taas puolet, ettei 25mg / viikko tiputuksia tjsp… toki voithan seinäänkin lopettaa jos ei työelämässä jne ole, muuten voi tulla melko kusiset paikat :unamused: tämäkin kaiketi riippuu ihmisestä…

Kokeile ihmeessä, mutta mulla pitkäaikaisen (n.2-3 vuotta) Lyrican päivittäisen käytön lopettaminen seinään johti niin voimakkaaseen masennukseen/ahdistukseen, että oli pakko tiputtaa n.150mg kerralla ja lopussa sit pyytää lekurilta 75mg kapseleita ja hoitaa homma loppuun niiden avulla. Onnea matkaan kuitenkin, ei ole helppo lääke lopettaa, mutta täysin mahdollista se on.

Mulla 33 maksimit ja vähennys syynnitelma 25Mg viikko ku neuron lääkäri sano että lopeta ku ne on sulle turhia ja löi käteen3 150Mg ja samalla 400Mg tramalia heti. Kyllä vilutti ja kylmää hikeä pukkkas ja sitten vaihto capapentiiniin 33 ja en ottanut kuin aamulla 2 ja päivällä 1 ja yöksi 1, Lisäksi tuli aamulla cymbalta 60Mg ja illalla 30Mg. Jätin sen isomman heti pois eli aamusta 30Mg cymbaltaa. Lievät teemut 20.2 ja 35Mg diapam. Nytkun murtui yksi selkänikama ilman veli venäläistä en olisi selvinnut vaikka kalliita ovat, 0.4 teemuja askin ostin. Suomalaisia ku näkee et on revittu se apteekin lappu pois ja halvempiin ryssän pillereihin en tohtinut koittaa.

Itse tiputtelin reilu kolmen vuoden Lyrica kuurin niillä 25mg napeilla alas. Tosin välillä avasin kapselin ja otin 25-50% pois siittä jauhosta.
Aivan sairas lääke! Itselläni viekkarit oli tietyllä tavalla jopa tuskaisemmat kuin bentsoviekkarit. Nimenomaan se masennus ja ahdistus tuppas menee aikamoisiin mittasuhteisiin.

Kannabis ketjussa poltettuna poisti kaikki reflat, tosin aika tukossa sitä on viikon kukan polton jälkeen.

Noh, nyt on eka yö takana ilman Lyricaa. Ainoo mitä vielä on ilmaantunut on kylmät/lämpöset aallot. Vaihtuu tasesti tunnin välein. Katotaan mihin tää johtaa, en todellakaan usko että tässä olis kaikki vierotusoireet mitä tällä lääkkeellä on tarjottavana :smiley:

Jep, muista vaan muistuttaa itteäs, että sit jos/kun tulee ne fiilikset, ettet halua enää elää/millään ei oo merkitystä/haluat nirrin pois, se on kaikki vaan kemikaalien aiheuttamaa harhaa, pelkkä illuusio, eli keskity silloin positiivisiin, mukaviin, turvallisiin juttuihin ja jos sekään ei auta, ota pieni annos paikkaamaan aivojen kemiallista imbalanssia. Kyllä se siitä, Lyricasta voi päästä eroon ja sit taas elämä hymyilee tai vähintään normalisoituu. :sunglasses:

Btw, mulla Tramal autto Lyrica-vieroihin ja Lyrica auttaa Tramal-vieroihin, eli itse tein niin, että söin vähän tavallista enemmän Tramalia Lyricasta vieroittautuessani ja nyt kun olen ollu Lyricasta kuivilla kuukausia enkä ole siihen enää riippuvainen, pahimpina Tramal-vierohetkinä otan Lyricaa ja se auttaa todella paljon (joskin kun olen käyttäny Tramalia niin tajuttoman pitkään korkeilla annoksilla, jossain vaiheessa Lyricatkaan ei enää auta ni silloin on pakko ottaa joku murunen Tramalia).

Niin ja raskas liikunta on auttanu mulla todella paljon, eli tyyliin intensiivistä punttitreeniä, jossa syke pysyy korkealla ja lihakset menee maitohapoille, potkunyrkkeily, paini, kovatempoinen uinti, juoksu jossa on mukana paljon sprinttejä jne. Noin olen onnistunu siirtämään pakollista seuraavaa annosta 1-3 tunnilla kun kovasta liikunnasta saa hyvin endorfiinejä paikkaamaan vierojen aiheuttamaa alakuloa.

Intensiivinen liikunta auttaa myös fyysisiin vieroihin, mutta tämä on vaan mun oma teoria: koska kovassa liikunnassa kroppa saa niin rajuja ärsykkeitä, sen on pakko siirtää vähemmän akuutit ärsykkeet kuten ei-letaalit vieroitusoireet taka-alalle selvitäkseen/käsitelläkseen sen hetkistä “shokkia”, esim. juoksusprinttiä tms.

Olet oikeassa mutta rauhallisemikin liikunta auttaa kun siinä on kestoa,nyt olen kainalosauvojen ja tukiliivin varassa oppuvuoden ja koirani (doberman) katsoo surullisena et olenko hyljännyt hänet ku ei juosta metsässä. Musta pahemalta ja kunnon lenkin jäleen jäi capapentin, teemu ja diapam ottamatta kun olo oli hyvä.

Ilman muuta mennään oman kunnon/fiilisten mukaan. Silloin kun vedin Tramalia 3 x 600mg / pv ja Lyricaa 2 x 900mg siihen lisäksi, pelkästään kotoa autolle käveleminen sai sydämen riehumaan rinnassa. Yksi mitä ehdottomasti suosittelen btw on uinti ja jos se ei luonnistu niin vesikävely mikäli tukivälineet antavat myöten. Mulla on välilevyrappeuma ja välilevytyrä ni uinti ikään kuin “venyttää” selkärankaa ja niin helpottaa painetta ja kipua rappeutuneiden välilevyjen alueella. Vesilajit on siitäkin hyviä, ettei niissä tule minkäänlaista tärähdystä, eli hyvin nivelystävällistä puuhaa ja jos ui (lasit päässä ja oikealla tekniikalla niin, että esim. rintauinnissa liu’un aikana pää on veden alla jolloin puhalletaan ilma ulos), myös keuhkot ja sydän vahvistuvat nopeaa tahtia juuri sen takia kun uidessa hengitetään pääsääntöisesti ulos pää veden alla ja veden aiheuttama vastus vahvistaa keuhkoja.

Freelancer puhuu asiaa, ite niin hajalla ettei vesijumppa tule kyysymykseen vaikka mieli tekis. Kelpaisin verkon painoksi.Särky tekee ihmisestä itsekkään kun ajattelee ettei muita voi särkrä yhtä lujaa, tämä on hirvrä kierre jos ranka paranee palaan vanhoiin kipuihin.

No niin, tulihan ne vierotusoireet sieltä, kun vähän ootteli… Viime yönä ei tarvinnu nukkuu kun ahistus kasvo niin mahtavaksi, eikä tänäkään yönä tarvii. Ihan hyvin voi kävellä kämppää ympäri ja hikoilla ja palella yhtäaikaa.

ei mullakaan tullut lyrican lopetuksen yhteydessä mitään ongelmia,600mg----viikossa 0mg ja ei siis minkäänlaista vieroitusoireita,päinvastoin olo parani silmissä kun lopetin tuon “myrkyn” :laughing:

En lukenut koko ketjua läpi, mutta onko lyrican nasaalisessa käytössä millasia eroja oraalisesti otettuna?
Rupeaako vaikuttamaan nopeammin, ilmeisesti?

Kerran testasin 300mg pillerin kanssa. Turhaa hommaa… Vaikutus ehkä hieman nopeampi.

Eipä noista kummempia oloja tullut, 225mg taisin ottaa… Kävely oli vaikeata. Subua kuulemma boostaa.

Moni myös vetää alkon kanssa, ja kävellään pitkin seiniä, JEE…
Itelle käytetty buustaamaan opiaatteja, ja muutenkin hermosärkyyn ihan ok, joillakin ei toimi kunnolla joillakin toimii gabapentin paremmin (“isoveli”), joillakin taas ei kumpikaan tuo apua. Voidaan määrätä myös masennukseen joissakin tapauksissa.

Lääkäri puhunut, että jos bentsot ei ala 5mg Pamien jälkeen auttamaan (takana 15mg Opamox ja 25mg Risolid), niin ahdistukseen määrättäisiin juurikin tuo Lyrica… Olen hieman skeptinen sen suhteen, mutta katsotaan nyt. Masennukseen meikällä menee Optipar 40mg aamuisin, se on jeesannut ihan hyvin kymmenien muiden failatessa.

Yleensä kun itse olen ottanut lyricoita niin oon ottanu subun kans.Subun kanssa kyllä aika jees.

Joku ihmettelee miksei Lyrikassa ole kolmioata, paa verenpainemittari ranteeseen niin näet miksi huippaa. No onhan sekin tunne ku seinät heiluu.

Mäkin oon ihmetellyt et kun ei oo kolmiota ja lekurit, jotkut ainakin, on yhtä nihkeitä kuin Niki Laudan naama niitä kirjoittaa.Mullekkin eräs TK.n työntekijä sanoi notta epäilempä että kirjottaa.Mä et kuinka niin?Hän notta:kun niistä tehdään niitä mixauxia!
Mut mikä niissä saa sen eufoorisen olon sitten.Ei mua huippaa tms.Ainoa sivari, jonka huomaa kun oon vetänyt niitä pari pv.ää, niin alkaa väsyttää ja sit nukun ja kunnolla.
Mut muuten toi sun verenpainemittari+seinät heiluu oli ihan aamun paras. :smiley: