Lupaan teille Valtin lukijat, etten enää pelaa muita rahapelejä kuin lottoja, eurojackpotia ja kenoa ja niitäkin vain niillä riveillä, joita minulla nyt on ja joiden määrää olen vuosien kuluessa vähentänyt. Vuosikymmenen kokemus on koneen äärellä seisomisesta ja koneelta toiselle ja automaatille juoksemisesta. Viimeiset tunnit ja rahat käytin tänään. Rahaa on mennyt kymmeniä tuhansia tämän pitkän ajan kuluessa. Myöskään Veikkauksen pikapelejä en pelaa enää.
Jos pelaan, tulen tänne häpeämään ja saatte haukkua minua niin rumasti kuin kehtaatte. Täällä monet ymmärtävät, miten vaikeaa se lopettaminen on, vaikka muka järkeäkin olisi päässä. Tässä on muutenkin elämänmuutoksia menossa, joten olisi hyvä myös (toivottavasti) päästä irti peleistä lopullisesti, paitsi niistä muutamasta rivistä, jotka pitävät sitä pientä toivon tunnetta yllä, vaikka uskoa nyt ei suuriin voittoihin niiden kohdallakaan ole.
Olen lukenut tätä Valttia jo pari vuotta melko säännöllisesti. En ehkä kirjoittele joka päivä mutta silloin tällöin ja varsinkin sitten, jos häpeämisen aihetta tulee. Toivottavasti ei tule, pitäisi kai yrittää edes itse uskoa siihen ja saada ne jalat kulkemaan kaupan kassalta ulos eikä pelikoneelle.
Onnittelut hyvästä päätöksestä!
Tänne voit kyllä tulla kertomaan myös iloisempia kuulumisia eikä vaan häpeämään. Ja meiltä et haukkuja tule saamaan. Kannustusta kyllä, jos täällä jaksat pyöriä.
Tsemppiä sulle taisteluun!
Kiitos kannustuksesta Taistelu. Huomenna se sitten on oman taisteluni päivä nro 1. Olenhan tässä kyllä monta kertaa aiemminkin ajatellut, että mitä järkeä koko pelaamisessa, mutta lupauksia en ole ennen antanut. Joten toivotaan, että tämä motivoisi, kun ei oma itsekuri riitä.
Turvallisesti kotona kurssipäivän jälkeen. Ehkä tämä päivä menee pelaamatta, kun en astu enää ovesta ulos ja nettipelejäkään en pääse pelaamaan, kunhan en uusia aukaise. En voi antaa kenellekään pankkitunnuksia, joten minun on pakko hillitä itse itseni etten joudu vanhemmilta apua anelemaan sitten, kun olen kaiken hävinnyt. Motivaatiota pitäisi varmaan irrota tästäkin, mutta miten selvitä niistä heikoista hetkistä, joita varmaan tulee taas ennemmin tai myöhemmin. Syke on aika nopea nyt, liekö vieroitusoireita jo.
Ei ihan toivottomia tapauksia ookkaan, on vaan vaikeita ja vielä vaikeempia. 
Itse oon kohta vuoden tänne kirjoitellu lopettamista yritellen.
Mut täytyy kyllä sanoo et vaikka en voi kertoa sen kaiken jääneen taakse, tai mistä sen tietää millon se jääkin, niin pitkiä pelaamattomia pätkiä oon “jo” oppinu pitämään ja paljolti tän kirjottelun ansioista.
Sitkeyttä ja aina vaan sitkeyttä, alottaa yrittäminen alusta jos ja kun niitä repsahduksia tulee, sitä todella tarvitaan.
Tinja
Tämä viikko meni suurimmaksi osaksi hyvin. Kurssilta suoraan kotiin, kun ruokaa oli riittävästi eikä ollut syytä mennä kauppaan lorvimaan. Mutta tänään sitten: olin jotenkin päivästä ja muista asioistani niin väsynyt, että kaupassa menin suoraan kassalta koneelle enkä muistanut ollenkaan teille antamaani lupausta. Ajattelin vain, että jos nämä kolikot tästä… Olin jo hävinnyt 30 euroa, kun yhtä äkkiä muistin, mitä olin täällä luvannut. Arvatkaa harmittiko ja nolottiko. Nyt vaan pitää keskittyä paremmin tuolla koneiden läheisyydessä ja muistaa se lupaus! Niin, että ei tämä niin helppoa ollut vaikka oli vakaa tahto.
Lupaan siis uudelleen olla pelaamatta. Yleensä lupauksiini voi luottaa, kunpa myös tämän hulttiopelaajaminänikin lupauksiin voi tulevaisuudessa luottaa. Korkeintaan vielä kolmannen lupauskerran eli yhden mahdollisuuden tämän jälkeen annan itselleni (toivottavasti sitä kolmatta ei tarvita). Sen jälkeen voin vain todeta todellakin olevani toivoton tapaus ja saan kirjoittaa otsaani, että älä luota tähän naiseen ikinä - ainakaan jos vähänkään pelit on kyseessä.
Rivien välistä varmaan osaatte lukea, että morkkis on kova.
Harmi että pelasit mutta älä ota sitä liian raskaasti koska muuten tule hällä-väliä fiilis joka johtaa siihen että putki jää päälle. Retkahduksia tulee. Sille ei vaan voi mitään. Tärkein olisi että oppis sen retkahdukseen lopettamaan siihen, ettei se venyy ja venyy.
Itselläni helposti tule retkahduksen yhteydessä just se totaali morkkis ja pettymys itseensä kohti joka saa minut toteamaan, että pelaamattomuudella ei ole enää väliä kun olen kuitenkin jo pelaannut ja sössinyt hommani. Mutta eihän se niin menee. Onhan sillä iso ero että pelaanko vaan vaikka sen parikymppiä ja hetken ja lopetan siihen, kun se että pelaaminen jatkuu ja jatkuu kunnes rahat on loppu. Mutta peluuri minä ei halua sitä ymmärtää vaan jatkaa ja jatkaa. Miten sitä lopettamistaitoa voisi opetella? Nollatoleranssi on hyvä ehkäisy ja tavoitekin mutta kun niitä retkahduksiakin voi aina tulla.
Miten te toiset saatte oman retkahduksen loppumaan? Mistä löydätte sen motivaation? Vai meneekö se aina siihen että rahat loppuu? Onko se meidän peluurien ainoa tapa lopettaa pelit?
Juuri kun olin toiveikas siitä, että kun vain saisi pelit poikki ja rahatilanteen paremmaksi, niin heti tuli odottamaton retkahduksen paikka. Aika lailla pakollinen parin tonnin ylimääräinen meno ensi vuodelle. Miten ihmeessä nyt saan taottua päähän, etten yritä saada tuota rahaa pelaamalla vaan että todennäköisemmin tuo raha on sitten käytettävissä, jos vaan säästän vähästäkin. Nyt tietysti taas tuntuu selvältä, että ei sitä rahaa pelaamalla hankita, mutta miten taas muistaa, kun olo alkaa käydä epätoivoiseksi. Ehdotin jossain keskustelussa pelirahojen säästämistä ensi kesän kivoihin juttuihin. Nyt täytyy sitten säästää ei niin kivaan juttuun, mutta siihenkin se motivaatio pitäisi jostain kaivaa
Yhdellä viimeisistä pelikerroista olin pitkän pelaamisen jälkeen marketin koneella jo 150 euroa voitolla. En edes uskonut, että voitot voisivat nousta tuohon summaan. En osannut ottaa voittoja pois vaan tietenkin hävisin kaiken. Tätä on hyvä muistella. Jos en osaa ottaa tuollaisiakaan voittoja ja lähteä pois, ei pidä pelata. Turha edes uskotella, että olisin seuraavalla kerralla viisaampi. En ole!
Jos peluuri joskus älyä ottaa voitot ulos, sitten hän pelaa ne korkojen kanssa seuraavalla kerralla. Jos me osaisimme lopettaa ajoissa, meillä ei olisi ongelmaa.
Itselleni rahaa ei ole rahaa kun pelaan. Ei edes kolikot kädessä. Ne on vaan pelimerkkejä jolla saa pelaata. Jos voittaa isomman summan, se tarkoittaa vaan sitä että voin pelaata pitempään. Peluuri haluaa vaan pelaata, ei se välitä varsinaisesta voittosummasta. Kunhan pelit voi jatkua. Sitä kun ajattele, luulis että sitten vois vaan pelaata nettikasinoa leikkirahalla. Joo, kyllä se vähään aika käy. Oikealla rahaalla pelaamisessa on se “etu” että hormonaalinen koktail on kovempi, varsinkin kun rahaat alkaa olla lopussa ja jännittää kauheasti miten tässä käy. Sitten vielä harmitus ja v…s päälle kun on hävinnyt.
Usein peluuri oikeuttaa oma pelaamista sillä että se haluaa voittaa takaisin menetetyt rahat. Mutta peluuri ei ikinä käytä niitä voittorahoja mihinkään järkevään vaan käyttää ne aina peleihin. Vaikka heti voiton jälkeen käyttäiskin, laittaa hän kohta muut rahaat kuitenkin peleihin. Eli peluuri ei jää ikinä voitolle. Se on mahdotonta.
Hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille!
Tulipa mieleen, että huomenna olisi hyvä aloittaa se pelittömien päivien laskeminen. Itsenäisyyspäivä olisi myös oma itsenäistymisen päivä peleistä ja jos menisi laskussa sekaisin, niin muistaisi milloin on aloittanut.
Siis kohdallani rahapeleistä lotto, vikinglotto, eurojackpot ja keno ok nykyisillä riveillä, mikään muu ei.
Entinen Toivoton, nykyinen Toiveikas, pysyy vielä uudessa nimimerkissä, vaikka vähän kyllä lipsahti väärien pelien puolelle eli päivien lasku alkaa uudestaan. Joulu menee varmaan helposti, kun on koko ajan muiden seurassa eikä pelien ääressä ja toiveikkaasti edelleen ajattelen, että jospa se ensi vuosi kuluisi katkottomasti niitä päiviä laskien.
Hyvää joulua ja parempaa sekä pelitöntä uutta vuotta kaikille!
Moi.
Kaikki pelit pois. Pitää yllä riippuvuutta. Sama kuin alkoholisti jättäisi pois kirkkaat viinat ja oluet mutta sallisi itselleen siiderin. Ei mitään pelejä on ainoa vaihtoehto jos haluaa vapautua peliriippuvuuden kahleista.
T.raitisjaonnellinen
Jos peluri voittaa lotossa 12.7 miljoonaa euroa, onko hänen peliongelmansa sillä kuitattu? -Ei ole
T.edell.