Hei kaikille. Päädyin etsimään tällaista palstaa josta voisi saada vertaistukea. Minun elämääni alkoholi on kuulunut jo lapsuudesta asti. Isäni joi, äiti ei niin paljoa, mutta kun joi niin minä huolehdin siskostani. Isäni oli väkivaltainen kännissä, hän kuoli 45 vuotiaana alkoholin ja epilepsian yhteisvaikutuksesta. 15 vuotiaana tapasin lasteni isän, menimme naimisiin 3 vuotta myöhemmin. Pikkuhiljaa se juominen kasvoi ja kasvoi ja lopulta päädyimme eroon 11 vuoden avioliiton jälkeen syynä alkoholi ja sen tuomat ongelmat. Kului aikaa ja tapasin nykyisen mieheni. Hän joi alkuun, mutta ajattelin, että kyllä se tästä asettuu… Hitto mikä virhearvio. Ei muuten asetu. Elämästä on muodostunut helvetti. Opiskelen ja vastaan yksin kaikesta. Apua ollaan haettu, mies oli parhaimmillaan 2 kk selvinpäin ja niin pahalla päällä. Hänen mielestään tätä elämää ei voi elää selvinpäin. Tämänkin viikon sisällä jo 4 kerta kun hän juo ja voin sanoa, että en jaksaisi yhtään enää. Minä olen koko elämäni hävinnyt kuningas alkoholille. On se vaan niin lyömätön kingi.
Ja väärällä kanavalle tuli tämä…
Hei Mertspertsi!
Tuolla naapuripalstalla, Kotikanavalla, asustetaan me alkoholistien läheiset! Tervetuloa purkamaan tuntojasi sinne, sieltä löytyy vertaistukea
terveisin
Rinalda, juopon vaimo
Hei Mertspertsi
Niinkuin Rinalda tuossa jo kertoikin, löydät eniten vertaistukea tuolta Kotikanavan puolelta. Kannattaa kirjoittaa!
Mietin tuota kertomaasi, että olet elänyt elämääsi, missä toisten alkoholin käyttö on ollut läsnä…
Tutustuppa AAL:n ohjelmaan. Se 12-askeleen itsehoitoyhteisö, josta löydät paljon kaltaisiasi. Elämä alkoholistikodissa (voi olla myös tiukkaa uskonnollisuutta, välinpitämättömyyttä tms. toimintahäiriötä) kasvattaa ihmisiä joilla on tosi tarkat tuntosarvet löytää aina ne ihmiset, jotka edelleen “kaltoinkohtelee” sinua.
Itse onnistuin löytämään työnarkomaanin (periaatteessa sama tauti, kuin päihderiippuvuus). Ja itsellenikin kyllä alko maistui nuorena, mutta elimistöni ei kestä sitä. Siirsimme, tahtomattamme “taudin” myös lapsiimme, jotka kaikki ovat päihdeongelmaisia.
Paljon voimia sinulle toipumisentiellesi!