Lopetin juomisen viikko sitten. Olen juonut joskus paljon, viime vuosina vähemmän, mutta näen juomisen silti ongelmana. En viitsi syitä sen kummemmin eritellä. Kännien vetäminen saa aikaan fiiliksiä, joihin en ole tyytyväinen. Krapulaläpäivinä koen olevani luuseri, huonompi kuin muut ja tuo olotila kestää päivätolkulla. Olen myös väsynyt, veto on pois kauan. Kysäisin tovi sitten itseltäni, että miksi hankkia huono olo tieten tahtoen? On elämässä muutakin…PRKL!
Tervetuloa Joogamestari!
En oikeen saa otetta teksistäsi. Hienoa on kun olet avannut lopetuspäiväkirjan ja selvinpäin viikko takana. Hieno juttu! Kerro lisää itsestäsi, niin ihmiset saa lisää tarttuma pintaa ongelmiisi. Päiväkirjan pitäminen täällä on hyvä tapa olla raittiina.
Samoja fiiliksiä itellekin tulee juomisen kanssa. Ja jos on onnistunut mokailee päissään, niin voi sitä morkkista sitten. Toi väsynyt ja voimaton olo helpottaa kun on jonkin aikaa raittiina, jos se on fyysistä - henkisissä(mieli piristyy jne…) jutuissa kai menee vähän pidempää…
Erittäin hyvä kysymys kaikille alkoholismista poteville! Pitäis keksiä semmosia mistä tulee hyvä olo. Jooga lienee sulla hyvän olon aiheuttaja - mitä nimimerkki antaa ymmärtää? Tai sitten siinä on jokin “piilomerkitys”…
Kirjoittele lisää. Mitä mieleen juolahtaa, niin ihmiset vastailee… Täällä kun saa anonyymisti purkaa asioita.
Omalta osaltani kans toivotan tervetulleeksi keskusteluun.
Siitä vaan.
Ja kertoilehan, mitä selviin päiviin alkaa löytymään - ja jääkö juopottelu kauemmas taakse, kuten ilmeisesti tarkoituksesi on. Annahan tulla juttua niin katsotaan millaisia keskuseiheita löydettäis.
Mukavaa kesää ja voimia liikkeellelähtöön!
Itse tajusin tänään jotakin: aina puhutaan siitä, että törpöttelyalttius on tunne-elämän häiriö, mutta mulla se menee itse asiassa niin, että kännissä ja krapulassa päähän pulpahtelevat ajatukset saavat kuupan surraamaan. Ei mulla selvinpäin tunne-elämän ongelmia ole…mitä nyt joskus ihastuu vääriin tyyppeihin tms. normihommaa.
Humalassa tulee niin omituisia juttuja mieleen, että ne jää vaivaamaan pitkäksi aikaa. Enkä usko, että ne on mistään syvältä sisimmästä pulppuavaa “totuutta” vaan silkkaa kemiallista mielen ydinjätettä. Älä aliarvioi alkoholin voimaa sotkea systeemejä. Välittäjäaineet menee reilusta ryystöstä pitkäksi aikaa sekaisin ja alkoholi kuluttaa mm.suoja-aine- ja vitamiinivarastoja, joka saa taas elimistön epätasapainotilaan.
Joogamestari: missä mennään?