Lopettamiseen liittyvät oireet

Uutta voimaa, Tiipero! Tärkeintä minusta on kuitenkin sun oma halusi raitistua. Mä suosittelen sitä AA:takin kyllä, itse tosin käyn Al-Anonissa, kun oma ongelmani on enemmänkin alkoholistin rinnalla alkoholisoituminen :unamused: - mutta ihan vaan menemisen takia, siksi että näkee ja kuulee mitä siellä sanotaan.

Mitä genetiikkaan tulee, itse olen alkoholistin tytär, ja aina olen huomannut, että maistuu, ja maistuu muuten siskollekin. Molemmilla opiskeluaika oli aika hulvatonta. Mulle, kun olen perheetön, on juhliminen kelvannut sitten vielä tänne kohti kolmeakymppiä, mutta sitten häpeä, pelko ja ahdistus kundikaverin taipumuksista alkoi ottaa vallan; rupesin pelkäämään, että se tuottaa meidän mahdollisille tuleville lapsille samanlaisia pettymyksiä, kuin minulle, ja elämämme alkoi muutenkin näyttää niin kännistä känniin menevältä, että tuntui, ettei niitä lapsia kohti edes olla menossa. En jaksanut odottaa, että hän mahdollisesti raitistuisi ja ryhtyisi minun muksujeni unelmaisäksi (joka hänestä kyllä sydämensä puolesta voisi tulla - viinaa janoava keho vain ei enää miellytä)…

joten olen nyt yksin ja taistelen myös omaa juomistaipumustani vastaan. Itse juon tuskin koskaan yksin, joten siinä mielessä paineita asian pariin ei varsinaisesti ole. Minun koetinkiveni on bileissä. Yksin hömpsyssä oleminen on mielestäni suorastaan omituista.

Sun kirjoituksissasi mua kosketti ja järkytti se, että näen niissä eksäni, ja ymmärrän nyt paremmin hänen taisteluaan - ja toisaalta myös sitä, miksi minun piti päästä pois. On hyvä, että on internet, paikkana missä puhua - mutta niitä on muitakin. Voimia! Meille molemmille!

Tiipero
Ensimmäinen puol vuotta pitää kärsiä kaiken maailman oloja vikan huikan jälkeen, mutta siitä se sitten rupeaa helpottamaan. Sisulla vain korkki kiinni! Kannattaa mennä johonkin hoitoon mistä saa asianmukaista lääkitystä alku viikoiksi.
Tässä on yksi esim. erittäin hyvästä paikasta mihin pääsee A-klinikan tai katkon kautta. Suosittelen lämpimästi!!
tervalammenkartano.com/
(ps. sossu maksaa!)

A-klinikalle avokatkolle vaikka ensin, käy siellä juttelemassa, jos ei onnistu niin katkolle heti vain ja sieltä pitempi aikaseen hoitoon.
Vaikkakin sanoit että " A-klinikka ei sopinut minulle." ??? En tosiaan ole vielä kuullutkaan juovasta ihmisestä joka haluaa sinne mennä… :astonished:
Kyllä taitaa asennemuutos olla nyt kohdallaan?
Tsemppiä!