Lopettaminen ainoa vaihtoehto

En osaa kohtuukäyttöä, joten minulla ei ole muita mahdollisuuksia, kuin lopettaa kokonaan. Vuosi sitten oli hyvin raskasta, ja siitä lähtien juomiseni on jäänyt aivan liialliseksi… Tarvitsen tukea, en todellakaan pärjää yksin, eikä selkärankani enää pysty pysymään päätöksen perässä… Kävin juuri A-klinikalla ja mulla on lääkäri maaliskuun alussa, jolloin aloitan sitten Antabuksen, koska se on ainoa vaihtoehto kokeilla lopettamista, koska muiden apujen kanssa on mahdollista juoda…

Moi…
Mie oon kelaillu, että lopettaminwen kokonaan on ainut vaihtoeghto, kun ei vähentämällä pääse mihinkään…ö Koko maailma on vittuuntunu miun alkoholin käyrtttöön, mie hakluun katkolle…Sittrewn vaan bentsoja ja aNTABUSTA…

Toivotaan että pääset eroon alkoholista. Lainaamani textin perusteella olet ollut aikamoisessa huppelissa sitä kirjoittaessa. Tsemppiä yritykseen ja kannattaa lopettaa heti eikä hetken päästä.

T. Prossa

Toivotaan, että saamasi apu on riittävä. Lopettaminen on kuitenkin alkoholistille se ainoa oikea ratkaisu ja mieti jo nyt mitä tehdä kun lopetat joskus antabuksien oton jottet ala taas juomaan. Antabus on kyllä ihan hyvä apukeino alkuvaiheessa, mutta valitettavan helppo muistaa olla ottamatta kun mieliteot juomiseen iskee.

T. Prossa

Ei alkoholistilla ole muita vaihtoehtoja kuin lopettaa kokonaan juominen tai kuolla juomiseen. Kohtuukäyttöä on yrittänyt täällä varmaan jokainen, toistaiseksi en ole törmännyt vielä kehenkään alkoholistiin, joka olisi kohtuukäyttöön kyennyt. Hirvittävästi tuskaa sitä on joutunut kokemaan alkoholin takia, erityisesti viimeisinä juoma-aikoina. En halua palata siihen enää koskaan! Juuri tuo viimeisetn aikojen muistelu viimeistään auttaa pitämään raittiuden syrjästä kiinni.

En tiedä mitään apukeinoa, johon turvautumalla olisi ehdottoman varmaa lopettaa juominen. Itse olen saanut raittiuden lahjana AA:sta, ja AA:kaan ei toki kiellä tai estä ketään juomasta. Silti tuhannet alkoholistit ovat saaneet sieltä pysyvän raittiuden.