Lopettajan päiväkirja

Joo eli ensin vähän taustaa:
Olen mies ja olen lopettanut alkoholin kokonaan n. 3kk sitten. Lääkearsenaalista löytyy Cipralex, Lamotrigin ja Antabus. Antabuksen aloitin vasta hiljattain tukitoimena. Myöhemmin voin kirjoitella lisää taustaa sitten kun/jos on enemmän energiaa.

Mutta joo siis ajattelin tänne kirjotella näitä “kärpäsiä joista tulee härkäsiä” yksin mietiskellessä.

Nyt on alkanut häiritsemään semmoinen asia että silloin juoma-aikana oli yksi parin viikon “suhde” erään naisen kanssa. Nyt myöhemmin on selvinnyt että eräs kaverini on nähnyt ko. naista myöhemmin ja hän oli raskaana. Tästä on kulunut jo aikaa joten mitään varmuutta ajoista yms ei ole. Itse olen siis jo pähkäillyt että aika pieni mahdollisuus on että lapsi olisi minun. Kumminkin asia häiritsee sen takia että jos lapsi on minun haluaisin ehdottomasti olla tekemisissä lapsen kanssa. Tällä hetkellä kuitenkin on erittäin huono tilanne muutenkin jos paljastuu semmoinen asia, mutta en oikein tiedä mitä tekisin koska asia häiritsee kumminkin.

edit: ko. nainen ei siis ole ottanut mitään yhteyttä minuun asian tiimoilta.

Minulla olisi mahdollisuus ottaa ko. naiseen yhteyttä internetin välityksellä ja kysyä asiaa. Olen vähän kallistumassa siihen että kysyn asiaa jotta se ei enää häiritsisi. Sitten toisaalta jos lapsi on minun tulee vain lisää pohdittavaa kun tässä muuten riittää selviteltäviä asioita.

Kaikkea sitä tulee pähkäiltyä “turhaa” mutta noh täällä ei varmaan mikään asia ole liian pieni.

Tervetuloa kärpästelemään ja härkästelemään lopettajiin!
Pohdintasi ahe ei kyllä mielestäni ole suinkaan pienimmästä päästä, päinvastoin.
Lopettamisen prosessia pähkäillään ja kyllä siihen yhtenä osana kuuluu käydä läpi kännispäissään tehtyjä tekoja eli et poikkea porukasta ollenkaan.
Ja jos ounastelusi osuu oikeaan, niin pohdintaa piisaa vähän pitempään, loppuiäksi.
Ilman muuta selvittelet nyt tuon asian, tsemppistä! :smiley:

Kiitos vastauksesta.

Tuossa hommailin jotakin muuta niin vähän unohtu koko asia :slight_smile: niin sekin varmaan autto ko vain kirjotti tänne heh. Eipä tuo nyt tällä hetkellä niin häiritsekään joten jätetään muhimaan. Olen tässä huomannut että kun asian jättää muhimaan alitajuntaan, siis ettei aktiivisesti mieti sitä, niin sitten joku pv vain huomaa että “joo näinhän se on, teen asian kanssa näin”.

edit: siis melko varmasti selvitän asian joku pv, mutta katsotaan nyt että jätänkö myöhemmäksi kunnes muuten on asiat vähän paremmalla tolalla. Mutta joo sen olen huomannut että jos joku asia pyörii mielessä päivittäin niin sitten se kannattaa selvittää muutaman päivän sisään tms. Noh jospa nyt yrittäs nukkua (unirytmi täysin sekasin), jatkas huomenna mietintöjä.

edit2: joo no ei tullu uni ja nyt viesti on lähetetty. Ennen kuin tulee vastaus niin asiaa lienee turha miettiä ja sitten kun tulee niin sitten mietin sitä. Jos taas vastausta ei tule niin en varmaan ala soittelemaan tms, koska hänellä lienee ollut muitakin kumppaneita useampia, joten aika epätodennäköistä se on. Jos vastaukseksi tule että ei ole minun, niin enköhän luota siihen koska niitä muita mahdollisia isiä lienee niin monta. Noh eiköhän tämä asia nyt ole tältä osin selvitetty. Nyt syömään → :slight_smile:

Ei ole vielä tullut vastausta, noh kattelis vaikka kerran päivässä eikä 5min välein :smiley:

Sitten varmaan helpottaa kovasti kun saa asiaan selvyyden. Tsemppiä muillekin lopettelijoille ja kohti uusia kärpäsiä!

Joo tuli vastaus sieltä pari pv sitten. Ei ole kuulemma ollut silloin raskaana. Noh, siinä nyt oli ne kaikki ajankohdatki muistin varassa. Ihmetyttää vain miksi noin vastasi eikä niin että lasten isä/isät on tiedossa. Noh, eiköhän tuo nyt ole lätkästy kärpäslätkällä pois.

Nyt tässä ajattelin jos huomena ehdottas tyttökaverille että pidetään taukoa niin ettei kumpikaan etsi uutta kumppania tms ja pohittas sitte tulevaisuutta. Lienee helpompi kummallekin niin kun pitää tässä nyt eka raitistumisprosessia viedä eteenpäin jne.

Noh kohta naapuriin saunaan ja kohti uusia kärpäsia. Näyttää olevan tuo minun luonne semmonen että kun päivä kaks menee hyvin niin sitten taas kehittelen uuden kärpäsen jostain. Noh…

Ai niin unirytmikin näyttää nyt paremmalta, otin ensimmäistä kertaa eilen melatoniinia ja ataraxia. Pari päivää tässä varmaan otan vielä melatoniinia, mutta ei mielellään ataraxia (kolmiolääke, sitten tietenkin siihen koukkuun seuraavaksi :slight_smile: