Pakko myontaa etta olen alkoholisti.
Eilen join heti aamulla pari olutta. Lounaalla 0,25 l punaviinia. Iltapaivalla ja illalla 4 isoa olutta ja viinia taas 0,25 l. Eika tuntunut missaan.
Yleensa menee jotain 8-12 alkoholiannosta paivassa, joka paiva.
Iltaisin yleensa sammun klo 22 mennessa. Ja sitten heraan yolla. Jos on jotain juotavaa, otan oluen tai vahan viinia tuossa vaiheessa. Tai unilaakkeen. Aamulla heraan tokkurassa. Ja mahdollisimman pian tarvitaan taas juotavaa. Aamuoluesta on tullut tapa.
Tyopaivina yleensa heti aamulla iso olut (tyopaikan vessassa). Lounaalla pikku viinipullo. Joskus toinen viela iltapaivasta, tyopaikan vessassa taas. Ja illalla puoli pulloa viinia ja pari kolme olutta ja/tai vakevia lisaksi
Miksi juon? Tylsyyteen ja ahdistukseen. Ja mita enemman juon, sita enemman ahdistaa. Oisin hikoiluttaa ja oksettaa ja tarisyttaa. Ja paatan lopettaa. Tai sitten otan heti lisaa, jolloin olo helpottaa hetkeksi.
Toivottavasti ei ole viela liian myohaista lopettaa.
Tanaan 28/4/2014 lopetin. Toistaiseksi.
Olen menossa laakarille 3 viikon paasta, taman juomisongelman takia. Otetaan verikoe ja maksaskannaus. Pelkaan etta olen jo aiheuttanut itselleni peruuttamattomia vahingoja. Toisaalta jos en… pelkaan etta aloitan taas juomaan.
Auttakaa kokeneemmat. Miten pystyn olemaan juomatta? Pari kolme paivaa on turvattu, otin Antabuksen aamulla. Mutta miten siita eteenpain?