Lopetan juomisen

Niin…Jos koko sosiaalinen piiri koostuu holtittomista kaljaveikoista, en kutsuisi tuota ehkä ystäväpiirin menettämiseksi vaan terveelliseksi irtiotoksi. Karsiutuvat samalla jyvät akanoista. Hyvät ystävät kyllä jäävät ja he eivät houkutettele juomaan. jos ketään ei jää, on vain onni, että on sellaisista tyypeistä päässyt. AA:sta voisi löytää uusia ystäviä. Myös harrastuksista ja opiskelun parista. Uusien ihmisten kanssa aloitetaan kuitenkin puhtaalta pöydältä, joten heille voi kertoa heti, ettei juo alkoholia. Tuleepahan heti ensi metreillä tietoon ja pahimmat hapot pysyvät kaukana.

Morkkis, ethän sinä ole yksin, koska ainakin tämä Päihdelinkki on tukenasi, ja auttaa osaltaan sinua
selvittämään ja koettelemaan omia ideoitasi ja ajatuksiasi. Erittäin hyvin heitit tossa aiemmin, että
uskomatonta on, että juuri ne, joille viina kaikkein vähiten sopii, tunkee sitä kuin viimeistä päivää
kurkkuunsa. Esim. minä en ikinä ole käsittänyt mitään sievistelevää yhtä drinkkiä tai kulausta oluttuopista.
Uima-allas heti alas ja sekään ei yleensä riitä.

Ton ku mä olisin perkele tajunnu, että oikeet ystävät ei ehdottele huumeiden käyttöä lopettaneelle, mulla meni muutama vuosi ennen kun mä ton tajusin. Et kyl sulla on jotain viisautta enemmän ku mulla. Ainakin joistain viesteistä päätellen.

Siltä tää tosiaan munkin kohdalla tuntuu. Mikä olis oikein hyvä vertaus tähän, hmm… Vähän niinkun kaatais bensaa liekkeihin. Äh. Hmm… Niinkun suolaa sirottelis haavoihin… ÄÄHh… Noh, niinkun antais hukkuvalle teräspainot, äähhh… Niinkun kääntäis veistä haavassa… ääähhhh Niinkun antais AD/HD:sta kärsivälle sokeria… Olkoot…

No kuitenkin ei uima-allas, vaan valtameri! :wink:

Aikamoista taas. Alusta jälleen, ensimmäinen raitis päivä siis eilinen.

Tästä on hyvä jatkaa.

Kirjoitan kirjan sitten kun sen aika on.

Kiitos raittiista päivästä!

No niin, huomenna tulee viikko juomattomuutta. Se on hyvä.

Muutama havainto:

a. Pidettävä pää kylmänä, kun tietyt kaverit ehdottelevat juhlimista.
Pahimmillaan katkaistava väärät kaverisuhteet.

b. Sitä pystyy odottamaan vaikka päällä seisoen, että ilta tulee, kyllä sitä pystyy olemaan vain
tämän päivän juomatta.

c. Apua on saatavilla todella paljon, myös tämä Päihdelinkki on on hyvä apu!

d. Myös hyvä A-kirjallisuus ja AA-kirjallisuus auttaa pitämään motivaation kohdallaan.

e. Nyt sitten odotettava, että tulee 7.7.2011, jolloin juhlan paikka, karkkia ja colajuomaa.

Tänään on hyvä päivä, tänään on ihana päivä.

Kiitos raittiista aamusta ja keskipäivästä!

Moi vaan kaikille,
tulen mukaan ja jo 2selvää päivää takana.
Olen suurkuluttaja jokapäivä tissuttelija.
Keskimäärin juon 5-9 kaljaa jokapäivä.
Vapaapäivinä alotin yleensä jo aamulla(salaa)
Maanantaina vaaka näytti huippulukemat ja
katselin itseäni peilistä,totesin et huh huh.

Tuleva viikonloppu kyllä vähän pelottaa…
Tuntuu nyt’et ompa mahtavaa olla selvinpäin’.

Olen yrittänyt monet kerrat vähentää mut sen
yhen tai kaksi kun saa ni siinä sitten taas ollaa…

Lahjoin itseäni et 5kg pois ja sit ehkä känät tai pari bissee…

örkki

Ainakin mulla tämä lopettaminen on ollut sen verran haasteellista, etten ainakaan aio palkita itseäni aloittamalla uudelleen. :smiley: Tervetuloa joukkoon kummaan.

No katsotaan lähempänä.Pääasia että pääsin alkuun.
Haluan noita selviä päiviä kalenteriin.

Aika lämmin myös, mutta samoin on noiden muidenkin kanssa. Ihanuutta on pakannut aamusta alkaen ja päivä on tosiaankin erinomainen. Olen saanut olla iloinen, onnellinen ja vapaa. Mitään ei ole minulta puuttunut ja vielä kun on noita muitakin tuossa lähellä, niin mikä tässä ollessa. Puhelin vain jäi duuniin ja se vähän kaihertaa, kun olen koukussa siihen.

Tuossa perjantaiaamuna iskee sitten kymmenes juomaton päivä kalenteriin.

Nyt tuntuu hyvältä. Suunnilleen päivien 4-6 kohdalla oli aivan uskomattoman raskasta henkisesti.
Tuntui, että on murskattu mato sateisella tiellä, eikä mitään itsetuntoa eikä elämäniloa jäljellä.
Mielenvikaista tuo dokaaminen. Se on tosiaan loppu. Ei enää.

Tänäänkin oli raitis ja ei enää niin kuuma päivä. Erittäin hyvää alkavaa vkonloppua kaikille päihdelinkkiläisille!

:smiley: :smiley: :smiley:

Kappas! Alter egoni yllätti! Tsemppiä, varmasti pääset eteenpäin valitulla raittiuden tiellä! :smiley: