Liuottimet verenkierrossa

Tervehdys!

Olisin kysellyt onko tietoa miten seuraavat liuottimet vaikuttavat suoneen pistettyinä (annos jokaisella 10 ml):

• Etanoli (viina) 70%, tätä olen itsekkin pistänyt suoneen sen 10 ml ja hengissä ollaan.
  • Isopropanoli, olen kuullut, että tätä on pistetty myös suoneen, mutta miten on 10 ml annos? Onko myrkyllistä?
  • Asetoni, tämä kiinnostaisi kovasti, mutta voi olla myrkkyä, mutta litkun voin pistää hitaasti (5 min aikana).

Onko tieto siis miten edellä mainitut liuottimet toimivat IV käytössä? Tyhmille tiedoksi, että tarkoitus ei ole huumaantua kyseisistä aineista, vaan niihin liuenneista aineista. En siis suunnittele Koskenkorvapullon ostoa ja sen tiputtamista kanyylin kautta suoraan suoneen perjantain kunniaksi :sunglasses: .

VH

ite oon miettinyt popperssia eipä sitäkään tuu suoneen tökättyä ku haistelemallakin nousee niin hyvin, mut kerran joku teki topicin nii samalhan tääkin kyssäri menee. pärähtikö viinakset ränniin hyvin?

Periaatteessa isopropanoli on samaa sontaa kuin etanolikin, juotuna ainakin. :mrgreen:
Hihassa voipi olla eri juttu, itse en tökkäisi! Etanolia olen tökännyt, koska yksi aine pitää siihen liuottaa, en kerro mikä!
Asetonia en kyllä laittaisi suoneeni mistään hinnasta, jotkut tosin sitä kuulemma piriin laittaneet, jotta saadaan kohahdusefektiä.
Mutta 5ml. puhdasta asetonia suoneen kuulostaa mielestäni äärettömän typerältä idealta! :open_mouth:

Pystyy laimeaa, n. 5-10% isopropanoli-vesi -seosta hihattamaan verenkiertoon, tuli vastaan kun etsin tietoa liittyen niihin omiin perstöötteihini.

Asetoni ei ole alkoholi kuten etanoli ja isopropanoli, vaan ketoni.

btw, miksi moista asiaa kysyit? Ei kai vaan ole pahat mielessä. :mrgreen:

Dur… :smiling_imp: :mrgreen:

Ainakin käsidesin vetäminen voi aiheuttaa epämiellyttäviä oireita, seurauksena teholle tai manan maille. Toki sisältää muutakin kun etanolia:
Ethyl alcohol 70p-% etanoli, desinfektioaine
Aqua vesi
Glycerin glyseroli, kosteuttaja
Tetrahydroxypropyl Ethylenediamine neutralointiaine
PEG-7 Glyceryl Cocoate glyseryylikokoaatti, hoitoöljy
Carbomer viskositeetin säätelijä.
Niin eikä tosiaan tarvita edes 10ml:aa että näin voi käydä-.

Esitän kysymyksen vähän yksinkertaisemmin, niin jospa saisin kunnon vastauksen.

Onko vaarallista pistää 100% asetonia 10 ml laskimoon hitaasti? Hitaasti tarkoittaa 3-5 min aikana.

Onko kenelläkään asiasta faktaa? Terveellistä se ei varmasti ole, mutta voiko tuon 10 ml pistää laskimoon esim. kerran viikossa? Hajoaako minun maksa tai muut sisäelimet?

VH

no huhhu.! :unamused:

[Poistettu haitallista. -Päihdelinkin toimitus]

Kannattaa tutkia tarkkaan ennenkuin hutkia jotain hullua.
Varmasti netistä löytyy konstit asetoniinin poistoon kokonaan tai johonkin muuhun järkevämpään ohjeeseen!

[Pois haitallista. -Päihdelinkin toimitus]

Vai meinasitko bentsoja tai pilveä alkaa hihattelemaan?

Tietääkö joku tästä? Mitä tapahtuu jos vetää vaikka 32PN isopropyylialkoholia tyyliin 2.5ml suoneen??? Kertokaahan!