Mä olen jo jonkin aikaa sitten herännyt tilanteeseen että käytän liikaa alkoholia. Olen kolmikymppinen, kahden koulu-ikäisen lapsen, naimisissa oleva, vuorotöissä käyvä äiti. Mieheni on alkoholia käyttänyt liikaa aina siitä saakka kun olemme tavanneet, kuitenkin vähemmän kuin nykyään. Tätä “yliottamista” minä olen harrastanut varmaankin jo viisi vuotta, alkuun se meni niin, että saunassa kolme kaljaa viikolla, ja viikonloppuna 8. Ja tätä siis joka viikko. Nykyään se sauna on lämmin jo kolme kertaa viikossa, ja minulla viikkoannoksia varmaankin noin 20… (paitsi jos työt estää- aamuvuoroja tai viikonlopputöitä)
Otan vasta kun lapset menevät nukkumaan (noin periaatteessa), ja herään hoitamaan velvollisuuteni kyllä… MUTTA kyllä tälle tarvii saada loppu. Mieheni vetää samaa tahtia, sillä erotuksella että se käy myös baareissa viikonloppuisin, ja makaa totaalisesti sitten krapulapäivänsä. Minä en käy baareissa (tai todella harvoin).
Jotain apuja tarvis saada, vaikka nyt kirjallisuutta aluksi, tai jotain muuta.
Hei! Tilanteesi kuullostaa hyvin samalta kuin omani, paitsi että minun mieheni ei juo. Minullakin kaikki juominen lähti saunakaljoista joskus kolmekymppisenä ja määrät ovat sen kuin vain lisääntyneet vuosien varrella. Suosittelen kääntämään suuntaa, vielä kun voit ja oot niin nuori. Itse olen 44 ja vasta nyt herännyt, että näin ei voi enää jatkua. Olen huolissani terveydestänikin. Omat lapset ovat kohta jo aikuisia, vanhin täytti jo 18, nuorempi 16. Tsemppiä… ja jos kiinnostaa niin tuu mukaan viiden viikon nenänvalkaisuun, jos vain suinkin motivaatiota löytyy! Siitä ajattelin itse aloittaa nyt ainakin ensiksi