Liian suuret pelivelat ja loputon ahdistus

Hei kaikki!

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Olen aivan suunnattoman ahdistunut veloistani, jotka päätin monen vuoden sinnittelyn jälkeen nyt vaan jättää maksamatta ja päätyä ajan myötä ulosottoon. Olin ennen tätä päivää ollut pelaamatta yli puoli vuotta. Tänään päässä naksahti ja pelasin vippejä 8 000 euroa. Tätä ennen olin jo ilmoittanut velkojille, etten pysty selvitymään maksuista. Mitä minulle tapahtuu? Saanko syytteen petoksesta? En mitenkään saa kasaan tuollaista summaa rahaa. Olin tyytynyt kohtalooni päätyä ulosottoon, mutta nyt ahdistuin todella, kun otin uusia lainoja, joita en pysty maksamaan.

Onko kenelläkään kokemusta voiko petossyytteen saada, jos luotosta ei pysty maksamaan edes 1. erää.

Miten kukaan voi olla näin TYHMÄ!!! Velkaa tällä hetkellä yli 80 000.

Onko elämässä enää mitään toivoa?

Et saa syytettä petoksesta. Ulkomailla toimivat nettifirmat ovat vieläkin laillistettu petos ja huijaus. Se on iso bisnes, jota käydään veroparatiiseissa. Kytköksenä siinä toimii edelleen pikavippibisnes, ja helpot lainat. Toivotaan, että me siihen joskus langenneet saadaan edes mielenrauha, että Suomen valtio rajoittaisi tuota bisnestä nykyään paljon enempi. Jos olet pelannut jollain EU:n ulkopuolisella saitilla, ja saanut sieltä kotiutuksia, ne ovat verotettavaa tuloa.

Velallisen epärehellisyys lakitermein tarkoittaa sitä, että ulosottoon päädyttyäsi piilotat, ja tai myyt jotain mittavaa omaisuutta, josta ei voida piilottelusta johtuen ulosmitata. Ole siis huoleti siltä osin.

Käänny terveydenhoidon puoleen, jotta se väkisinkin seuraava ahdistus ja stressi saadaan ajoissa purettua, ettei se käänny masennukseksi. Kerro rehellisesti, mitä on tapahtunut. Saat kyllä apua.

Täällä ei kannata seurailla velkaantumisen summia. Jokaiselle tulee se oma piste, missä asian ymmärtää. Peleistä eroon pääseminen, kaikki mahdollinen estäminen on siinä riippuvuusvaiheessa tärkeää.

Sen ymmärtäminen, että tavallaan olet käyttänyt “viihteeseen” kymmeniä tuhansia, joilla olisi kiertänyt jonkin aikaa maailmaa, auttaa kyllä paranemisprosessissa. Sinussa ei ole mitään vikaa itsessäsi. Sinua vaan vedätettiin, muista se aina. Älä missään nimessä haudo mitään itsetuhoisia ajatuksia, koska tämä on vaan yksi kokemus, josta kyllä pääsee eroon. Sitä voi verrata vaikkapa nigerialaiskirjeisiin tai petolliseen rakastettuun, tai mihin tahansa myrkkyyn. Jos sen niin visualisoi, siitä helpommin pääsee eroon.

Moi!

Kuin äskeinen ystävä kirjoitti. Ole huoleti. MUTTA PELIT JA LISÄ VELAT ON loppu nyt. Muuta tietä ei ole. Etenkään kun slottia vääntää. Sorry. Mutta lopeta.

Pitää hoitaa asiansa ja tehdä työtä. Velkaneuvonta ja ulosotto.
Se on tie.
Jos ei käy niin…sitten ei. Sama kuin holisteilla, se on vaan lopetettava.

Minulla on vain noin 8 vuoden helvetti tqakana ja edessä ikuisuus. Taaloista on turhaa jauhaa.

Kunhan et juo, or use…ulos ja lenkille ja hommaa ihminen lähellesi.

Ja hei, älä pelkää elää!!

Ei ole uskon asioita vaan factaa.

Ei muuta kuin toiminta! Lässyily vie alas.

Sa tulet pärjäämää hyvin!!

Poweria!!!

Kiitos viestistä! Pelittömyys on pitänyt ja jönnityksellä odotan ulosoton alkamista.

Mieli on ollut hieman parempi. Välillä toki ahdistaa rankasti. Jotenkin luulen, että ulosotto voi olla helpotus.

Takuu-Säötiössä vihjasivat, että velat vanhenee 15 vuoden päästä. Onko kellään kokemusta meneekö todella niin?

Tsemppiä meille kaikille!

Kannattaa pyytää velkojia laittamaan velat ulosottoon. Muuten ne voi pyöriä aika pitkään
perinnässä ja kasvaa vaikka mitä lisäkuluja. Mulla on toinen kierros menossa ulosotossa.
Ekalla kerralla meni kalleimman kautta eli en hoitanu mitään vuosikausiin itse, joten
pikavippifirmat ja (usein samassa omistuksessa olevat) perintäfirmat saivat parhaat
mahdolliset tuotot itselleen.

Nyt toisella kerralla oon sit lähettänyt sähköpostia velkojille, että en voi maksaa, kun
on ulosotto päällä ja pyytänyt heitä siirtämään saatavansa ulosoton jatkoksi.
Näin olen säästänyt tuhansia euroja (kokonaissummani on niin suuri ja velkojia on
niin paljon).

Tuosta 15 vuoden rajasta en tiedä, mutta se olis kyllä kiva yllätys. Joidenkin velkojien
kohdalla taitais tulla jo täyteen.