Liiallinen netin käyttö

Mistä aloittaa… Olen 18-vuotias “opiskelija” joka on käyttänyt nettiä runsaasti yläasteelta asti. Alun perin kyseessä oli sen välinearvo: halusin olla mesen kautta yhteydessä kavereihin, ja löysin sieltä halutessani tietoa vaikka mistä, ja ideoita tosielämän tekemisiin. Kaikki kuitenkin muuttui kun aloin kärsimään koulukiusaamisesta. Rupesin nukkumaan huonosti, ja energiani ei riittänyt läksyihin tai ihmisten tapaamiseen koulun ulkopuolella. Sen väsymyksen, ahdistuksen ja tyhjyyden peittämiseksi otin tavaksi vain selailla nettiä vailla määränpäätä. Jumitin tunteja kerrallaan muun muassa eri keskustelupalstoilla ja runsaasti linkkejä sisältävillä sivuilla, kuten vaikkapa Wikipediassa tai “ikkunashoppailemassa” nettikaupoissa. Tilanteen mentyä ohi tapa sen kuin jatkuu ja vietän netissä edelleen tunteja kerrallaan. Lukio meni vielä läpi (ei kuitenkaan ihanteellisesti), mutta jäin valmistuttuani viettämään välivuotta, koska en pääse keskinkertaisten kirjoitustulosteni takia suoraan haluamaani yliopistoon, ja koitan päästä sinne avoimen linjan kautta. Netin käyttöni kuitenkin estää minua opiskelemasta, ja kurssitulokseni ovat silkkaa binääriä. Jätän kaikki laskuharjoitukset ja muun lukemisen aina viimeiseen tippaan ja kärsin siitä ihan selvästi. Ei auta, että joudun palauttamaan laskuharjoitukset sun muut netin kautta. Päivät pitkät jatkan sitä samaa tarkoituksetonta selailua mitä tein jo yläasteella. Olen tullut sellaiseen pisteeseen, etten jaksa enää edes keskittyä 20 minuutin kestoiseen televisio-ohjelman katseluun keskeyttämättä sitä yhtäkkiä ja surffailemalla hetken välissä. Keskittymiskykyni on olematon, ja olen lähes aina tylsistynyt. Ei tästä pääse yli eikä ympäri, netinkäyttöni on pakko saada kuriin. Mistä aloitan?

hanki moska(moska, pieni leka tai talttavasara,lähde wikipedia)

Queen - Hammer To Fall (Lyrics)
youtube.com/watch?v=n9PCXVZto18