Life 2.0

“Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia”

Joten tasapuolinen tervehdys kaikille muille purjehtijoille tällä yhteisellä merimatkalla. Olen itse seilannut täysin selvillä vesillä nyt muutamaa viikkoa yli vuoden, ja mielessäni alkoi heräämään ajatus jonkinlaisen päiväkirjan pitämisestä täällä päihdelinkissä. Menneisyydessä vierailin sivustolla toisinaan useinkin lukemassa muiden tarinoita ja kokemuksia, etenkin kun tilanteet äityivät tarpeeksi pahaksi ja oloni oli surkea. Nyt ensimmäisen raittiin vuoteni aikana en ole sivustolla käynyt. Päätin luoda tunnukset ja ilokseni huomasin että ulkoasukin on uudistunut tuoreemmaksi.

Näytön takana kirjoittelee 37-vuotias mieshenkilö jonka elämää ovat lapsesta asti täyttäneet erilaiset addiktiot. Alkoholismi kuin myös lääke,-ja huumausaineriippuvuudet, uhkapeliriippuvuus, läheisriippuvuus ja tätä listaa voisi jatkaa. 06.04.2023 itsemurhan tekemisen partaalta noussut monipäihdeongelmainen ihmisraunio, joka teki jotain oikein koska tänä päivänä elämäni on täysin eri ihmisen elämää kuin silloin. Elämäni on nykyään vahvasti toipumiskeskeistä ja minulla on haaveita, unelmia sekä tavoitteita elämäni suhteen. Haluan kehittyä ja kasvaa ihmisenä sekä voida hyvin. Saan olla hyvä isä kahdelle alakouluikäiselle pojalleni. Saan olla vertaistukena muille. Tätäkin listaa voisi jatkaa :slight_smile:

En tule kirjoittamaan tätä “päiväkirjaani” täysin kronologisesti päiväkirjamuodossa, vaan saatan ottaa aiheen mikä milloinkin mieleeni tulee ja kirjoittaa siitä. Perata menneisyyttäni jos siltä tuntuu ja käydä läpi toipumistani. Muun vertaistuen ja ammattiavun lisäksi näen kirjoittamisen täällä oivana keinona auttaa itseäni, ja kenties auttaa jotain muutakin joka näiden asioiden kanssa painiskelee. Pyrin vastailemaan aina jos minulta jotain kysytään ja kommentoimaan jos kommentoitavaa löytyy.

Hyvää viikonloppua kaikille Me Lopettajille

-surullinen_klovni

7 tykkäystä

Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan @surullinen_klovni, minä ainakin tulen lukemaan kirjoituksiasi. Onneksi olkoon pitkästä raittiusjaksosta! Olet ilmeisesti muistakin isoista asioista hyvin selvinnyt, onnea siitäkin. :slight_smile:

Hyvää viikonloppua sinullekin!

Jee, kovasti tervetuloa!

Minulla on vuosi ja neljä kuukautta raittiutta alla, eli samoissa lukemissa seilataan näillä selvillä vesillä. Toivottavasti reissu jatkuu kauas hamaan horisonttiin. Ainakaan tällä hetkellä ei ole syytä uskoa toisin.

Onnittelut raittiudesta ja kiitos samoin, oikein hyvää viikonloppua!