Sain unilääkkeeks Levozin 25 mg nyt tänään, mutta ennen sitä olin juonut pari siideriä ja pari lasia viiniä.
Tekis mieli kysyä, kuolenko, mutta kysyn vaan, voiko tästä olla haittavaikutuksia? Kuolla en halua ja toi 25 mg kuulostaa aika paljolta…
Sain unilääkkeeks Levozin 25 mg nyt tänään, mutta ennen sitä olin juonut pari siideriä ja pari lasia viiniä.
Tekis mieli kysyä, kuolenko, mutta kysyn vaan, voiko tästä olla haittavaikutuksia? Kuolla en halua ja toi 25 mg kuulostaa aika paljolta…
Nyt meni levozinit ja leponexit sekasin.
Päivitystä näin 5 vuoden jälkeen… Joo elikkä itellä on kokemusta tosta 100mg tabletista. Kokeilin ottaa puolikkaan niin oisko 30min menny niin rupesin pilkkimään ja en päässy enää ylös sängystä. Kannattaa olla varovainen noitten kanssa. Kaveri oli ottanu 2 niin oli nukkunu 2 päivää putkeen. Alkon ja pilven kanssa en oo huomannu mitään, mutta kaveri sano että buustaa.
^ Levozinit eivät ole enää kaupan, onneksi, niin loppu se unilääkkeeksi määrääminen.
No buustaa taatusti, jos hakee alkolta ja pilveltä tipautusvaikutusta . Levarit eivät ole mitään vitun viihteilylääkkeitä tai sitten jollakin on taas aika kumma käsitys viihteestä
. Eivät toki mitkään lääkkeet kai ole varsinaisesti viihteilyyn tarkoitettuja, mutta jos jotakin pitää viihteeseensä vetää/väärinkäyttää, niin ei nyt ainakaan mitään leptejä
.
Eipä noita taida enää kaupan olla, mutta kun niitä vanhoja kaapeista löytyy monelta vielä kuitenkin, niin älkää nyt helvetissä menkö kuosailemaan ja sekakäyttämään niiden kanssa. Siinä saattaa päästä jopa hengestään, jos oikein “mukavasti” sattuu nukahtamaan, eikä se Levozin-pöhnä ole tippaakaan viihteellinen tila. Tietty esim. joku skitsofreenikko saattaa kokea hyvinkin viihteellisenä sen, että pääse harhoiltaan ihmisten ilmoille liikkumaan ja vaikka nyt sitten ryyppäämäänkin.
ite joskus rouskin noita ku oli luunmurtuma ni ei tuntunu kipua vaikka konttaili ja kaatuili ympäriinsä, ainut viihde oli se että kun selvisi siitä pöhnästä niin pysty käyttää kipuun määrätyt lääkkeet viihteenä
^/^^ Se on ihan karmea olotila mikä noista levareista tulee.!! Joskus sillon “hullussa nuoruudessa” kiskaistiin kaverin kans levareita(en yhtään muista/tiedä et minkä vahvuisia ne oli) ja sit lähettiin baariin…
Ehdittiin ehkä puol tuntia olla ku oli pakko lähtee pois, ei pystyny puhumaankaan ku oli niin pahassa kuosissa.! Taksi matkasta en muista ku sieltä täältä pätkiä, ja sen et silmät ei pysyny auki vaika kuin yritti sinnitellä ettei taksiin sammuis.! Se oli elämäni pisin 4km matka varmaan, joka nyt ei kestä autolla ajaessa kun sen reilut 5min ehkä… :mrgreen:
Mut se mikä oli pointtina, et näillä ei tosiaankaan kannata yrittää viihteillä yhtään!!
^^ , mutta eikös tuota käytetty ihan ns. virallisestikin kipupotilaille ja ainakin joidenkin kipua aiheuttavien operaatioiden jälkeen kipulääkkeiden ohella? Tiedä sitten sen kipulääkkeitä buustaavasta/kipualievittävästä vaikutuksesta, mutta eipä siinä pöhnässä kyllä kieltämättä hirveästi jaksa kiinnostaa, jos vähän johonkin sattuu :mrgreen: .
Itse en ole koskaan Levareilla yrittänytkään viihteillä. Olen saanut niitä ihan lääkinnälliseen tarkoitukseen ja todennut kyllä ihan samantien siinä hommassa, että tästä lääkkeestä ei mitään iloa irtoa. Joskus olen kyllä vetänyt niitä ilman varsinaista tarvetta(psykoottisuus, äärimmäisen paha unettomuus, johon mikään miedompi troppi ei tepsinyt), kun on ollut niin saatanan paha olla, että on halunnut vähäksi aikaa itseltään tajun totaalisesti kankaalle, mutta silloin mulla on täytynyt mennä jo todella kurjasti, jos mun on Levareilla pitänyt itseni tainnuttaa . Eikä olo sen tainnutuksen jälkeen tietenkään mihinkään ollut parantunut, ellei lasketa sitä, ettei huvittanutkaan enää tappaa itseään, kun sai suorastaan kiksit siitä tunteesta, että pää selvisi siitä kammottavasta sumusta ja olikin melkein hienoa olla elossa :mrgreen: .
Levozin on nykyään kauppanimellä levomepromazine orionilta. Hain just vähän aikaa sit 2 purkkii.
^ Ai se on tullut takaisin. No kaitpa jotkut sitä tarvii. Koskakohan Sonata palaa takaisin, vai onkohan tsaleploni niin hirmuinen huume, ettei se enää palaa normaalille reseptille.
Levozin on omakohtaisen kokemuksen myötä itselle pelkkää kuraa. Samaa aikaan, kun sain 10mg Pamit ja 20mg Tenoxit lääkäri kirjoitti vielä kyseistä paskaa 100kpl (mg määrä en muista). Auttaa tosin unen saantiin, mutta seuraavat kaksi-kolme päivää olo oli kun zombilla. En suosittele kyseistä lääkettä kellekkään. Jollain tietty voi toimia, mutta itsellä Levozin aiheuitti todella paljon haittavaikutuksia.
^^ No voi yhden kerran nyt taas . Kaipa munkin pitäisi vaatia, että kaikki SSRI-lääkkeet, tasarit ym. vedetään kokonaan markkinoilta ja niiden laittomasta levityksestä tulee langettaa elinkautinen vankeustuomio, koska minä en ole saanut kyseisistä roippeista, kuin hirveitä haittavaikutuksia. Onhan levomepromatsiini kaamea myrkky, eikä sitä pidä minään perusunilääkkeenä käyttää, mutta jos esim. joku skitso saa siitä apua ja se on paras mahdollinen roipe kyseisen henkilön elämänlaadun parantamiseen, niin olisihan se nyt aika perseestä evätä tuo sellaisilta ihmisiltä
.
^ Jos mulle viittasit, niin pohdin vaan yleisesti et kun yksi valmiste kielletään, niin toinen firma saa myyntiluvan, niin mahtaakohan sit se Sonata palata, kun vedettiin samoihin aikoihin markkinoilta. Vai mitenköhän noi käytännöt menee, vedetäänkö markkinoilta vaarallisuutensa tähden vaiko, kun valmistajalta loppuu patentti ko. lääkkeen tekemiseen. No, voisin periaatteessa itsekin selvittää asian jahka viitsin, kun helpolla saisin sen kysyttyä.
^ Levozin on kyllä niin ikivanha lääke, että tuskinpa tuo patenttisuoja sitä on koskenut enää aikoihin. Eikös se 10 vuotta kestä? Luulen, että se on vedetty markkinoilta, koska menekkiä on ollut sen verran heikosti, ettei sen valmistusta ole pidetty kannattavana, mutta kysyntää on ollut sitten kuitenkin sen verran, että Orion on katsonut voivansa käyttää varojaan tuon valmistukseen. Tuli mieleen se Sparine(promatsiini), joka vedettiin markkinoilta, mutta (erityisluvalla?) YA kuitenkin valmistaa sitä niille harvoille, jotka sitä vielä käyttävät. Käsitin tosin, että tässä Levozinin rinnakkaisvalmisteessa ei olisi kyseessä mikään erityislupaa vaativa lääke
.
Sen patentin voi muistaakseni ostaa kymmeneksi vuodeksi kerrallaan, että ei se automaattisesti raukea kymmenen vuoden päästä. Mutta tosiaan, voihan se olla, että alkuperäinen valmistaja on vetänyt sen markkinoilta juurikin tuon huonon menekin tähden ja sitten Orion on nähnyt siinä hyvän rahareiän itselleen kuitenkin.
Se Sonata meni vissiin kyllä erityisluvan taakse, kun silloin kesällä soittelin sen perään. Vieläkin kiinnostaisi kyllä, että miksi. Luulen, että ois ollut oikein käyttökelpoinen lääke nukahtamisongelmaan nimenomaan ja kotikäyttöön vuorotellen Stilkkareiden kanssa, kun ei kotona niin väliä ole tolla nukkumisella. Paitsi kesät tietty erikseen. Sonata kaiketi oli kapseleissa, jotka sai auki. Niin kait sillä sitten oli sen verran väärinkäyttöpotentiaalia niin kuin Normisonilla aikoinaan. Palasihan sekin sitten Tenoxina markkinoille, niin ehkäpä joku firma keksii vielä valmistaa tsaleplonia tablettimuodossa.
No mitäs helvettiä?! Levozinhan oli alunperinkin Orionin lääke. Juuri tsekkasin ihan omasta lääkekaapistani :mrgreen: . Eihän tuossa ole siis muuttunut, kuin nimi(?), joten viittaisi vähän siihen, että on mennyt erityisluvan taakse .
^ No mitä vittua. Siis täällä löytyy peruuntuneet luvat:
fimea.fi/download/29601_Myon … 015_fi.pdf
Voikohan sitten olla, että saavat myyntiluvan uudelleen vaihtamalla nimeä tjsp? Kuulostaa kyllä aika typerältä.
Edit:// Niin juu tuo erityislupajuttu, joku hoitsu kyllä tässä kans jutteli, että Levozinia ei saisi apteekeista, mutta sairaalaolosuhteissa saa, kun oli tässä muiden potilaiden kanssa juttua Levozinista juuri yksi päivä. En tiedä, että meinaskohan hän, että Levozin tosiaan on erityisluvan takana, vaiko onkohan hoitohenkilökunta vaan lukenut myös tuon listan peruuntuneista luvista ja olettavat sitten, ettei sitä saa, jos eivät ole kuulleet vielä tuosta uudesta kauppanimestä.
Levozin on Truxalin kanssa aikalailla samalla viivalla että helvetinmoisen pöhnän jättää pitkäksi aikaa. Tosi huonon olon siis. Minä söin tarvittavana lääkkeenä psykoottisiiin oireisiin tasan kaksi nappia ja jätin siihen koska oli niin kauheaa kuraa. Viihdearvoa tasan nolla. Tai siis jos ei halua olla elävä kuollut.
Mulla määrättiin vaikean unettomuuden hoitoon ensin 25mg. Ajattelin että no niin nyt meitsi kaatuu ja saa viimein nukuttua… Noh annosta nostettiin sitten aika reippaalla tahdilla 100mg. Ja siinä rinnlla oli vielä ketipinor/seroquel prolong. En nukkunut siltikään. Melkein vuosi meni tällä paketilla ja en muista siitä ajasta mitään ja kaikki sanoivat että olin aivan zombi. Mulla ei ollut mitään tunteita ja olin ihan “aivokuollut”. Nyt toi paska on ollut pois jo pari vuotta ja muistini pelaa taas samoin ajatus. En ikinä käyttäis/kokeilisi mihinkään viihteilyyn, toi on niin myrkkyä ja sairas lääke mitä olla voi yögh!