Haluan purkaa omaa tuskaani, jos joku haluaa lukea, ja kommentoida.
Olen addikti. En päihteidenkäyttäjä. Toiminnalliset riippuvuudet sitoo ja addiktiivinen persoona, itsekeskeinen elämäntyyli… Ruoka, kahvi, sekä alkoholi hyvin pienissä määrin, ovat päihteeni. On toki masennusta, ahdistusta ja muita terveysongelmia ja murheita.
Olen kissan omistaja. Hän on 3 vuotias, ollut minulla sen vajaa 3 vuotta. Edellinen oli vajaa 18 vuotta.
No, mikä on ongelmani? Ongelmani on jatkuva tuska ja ahdistus ja syyllisyys, kun en koe tarjoavani kissalleni riittävän hyvää elämää. Tottakai hänellä on hyvää ruokaa ja vettä, leluja, kiipeilyteline, verkolla verhottu parveke jne… Kukaan ulkopuolinen ei ole kritisoinut tai väittänyt että olen huono lemmikin omistaja. Sisälläni tiedän vain sen, etten ole kiinnostunut lemmikistäni, koska olen kiinnostunut vain omasta itsestäni ja kikseistäni. Riippuvuus vie voimat, ajan, huomion. Elän vain itselleni. En jaksa paljoa leikkiä kissani kanssa, mutta välillä leikin kuitenkin, muten riittävästi. En koe rakastavani häntä, enkä ole kiinnostunut hänestä. Hän myös puree minua, ja vetää rallia kämpässä koska hänellä ei ole riittävästi aktiviteetteja. Mutta hän kyllä rakastaa minua.
Oikea ratkaisu on tietenkin vapautua riippuvuudesta ja alkaa elää uutta elämää, mutta en koe siihen pystyväni.
Niin ja tietysti sisäisestä tuskastani johtuen, kuten muutkin addiktit, haen pakopaikkoja/keinoja, enkä halua olla kovin paljoa kotona, sekin vielä. Eli tavallaan lemmikistäni on tullut minulle riesa, vaikka hän ei ole syypää vaan addiktion ote elämästäni.
Olen 3-4 kertaa yrittänyt luopua kissastani, antamalla sen hyvään kotiin. Tuska on liian valtava, en tahdo kuitenkaan luopua hänestä…
Noh, nyt olen sopinut ottavani kissanpennun, jotta hänellä olisi seuraa tai jotain…
Tämäkin ahdistaa suuresti, koska se ei muuta asioita omassa tilanteessani.
Mulla on valitettava taipumus analysoida kaikkea loputtomasti ja oon tästä aiheesta jutellut monelle, mutta en löydä mitään ratkaisua.
Ja tämä kissa-asia ei suinkaan ole elämäni suurin ongelma tai tuska. Se vaan on nyt taas noussut pintaa, kuten monta kertaa aiemminkin.
Addiktion kanssa eläminen on kyllä yhdenlaista helvettiä.