Lastensuojelu ja seuloissa ravaminen

Alkoholin suhteen olin kova käyttäjä ennen lapsia. Mitään muuta en ole ikinä edes kokeillut.

Meillä sosiaalityöntekijän vaihdon vuoksi tulikin sitten, että minun pitää ravata huumeseuloissa puhallutusten lisäksi. Olen ravannut nyt antamassa seuloja 1 - 2x joka viikko…

Kauanko noissa oikeasti joutuu käymään, kun ei ole mitään edes? Minulla kärsii kohta työ ja koulu, kun olen hoitoalalla itsekin, enkä voi tosiaan olla pois töistä tai koulusta edes niin useasti. Nyt vielä jaksanut suht ookoo kun olen sairaslomalla, mutta meillä on kaikki lapsen puheterapiatkin ja muutkin ja päälle aivan turhissa seuloissa juoksemiset kun aina klo 8 aamulla ilmo että nyt. Enkö voi mennä töihin ollenkaan? En voi ilmoittaa hoitoalalla tai kotihoidossa että sori, en pääse.

Kuinka nuo menee lakisääteisesti, kauanko voivat vaatia seuloja edes vaikkei niissä mitään ole saati mitään huumehistoriaa?

^ Voi hyvänen aika sentään! Sanot tietenkin siellä sossussa, että sinulla on sellaiset ja sellaiset työvuorot sitten, kun asia tulee ajankohtaiseksi. Seuloissa käy paljon muitakin töissä käyviä ihmisiä ja saavat sumplittua aikatauluhommat ihan niin, ettei työnteko tai opiskelu niistä pahemmin kärsi. Ei niillä siellä päihdehuollossa tai sosiaalitoimessa missään nimessä ole tarkoituskaan syrjäyttää porukkaa työelämän tai opiskeluiden ulkopuolelle, päinvastoin. Ei sitä huumeseulaa tarvitse antaa jollakin tietyllä kellonlyömällä.

Muutenkin tulee vähän sellainen fiilis, että jätät nyt jotakin kertomatta tässä…