voiko lastensuojelu sosku pakottaa vanhemman huumetestiin?
Voi mun käsittääkseni…sori nyt jos oon väärässä-
…(pakkopoistaa…tunnistettavaa)…
Mut riippuisko ihan tapauksesta.? Kokeile jos kieltäydyt. et mitä ne meinaa.? Jos tulee jotain nii sit kuset siihen purkkiin
Toi on kyllä totta
Eli ei kai tossa vaihtoehtoja ole ellei oo _erittäin hyvä kusettamaan ammatti ihmisiä.
…
tilanne sellainen että miestä joka ollut 5.v kh:ssa sosku alkoi epäille että käyttää huumeita siis tiesivät kh:sta, puhtaat seulat jälleen kerran, tiesivät vaimon kortisoni, lyrica yms lääkkeistä ja sen jälkeen kun miehestä ei saatu syyllistä alkoivat syyttä vaimoa kun naama turvoksissa…törkeä kunnian loukkaus kun arvostelevat noin ja tiesi asiasta, pakotti seuloihin 7 päivä sen jälkeen kun veivät muksut…syy miehen huumeiden käyttö, ainiin mutta kun 5.v täysin puhtaita seuloja niin vaimosta tehtiin ongelma…nuo ls-tantat ovat mielivaltaisia…sit puhuvat että juodaan alkoholia päivittäin…maksan gt ja ne toiset arvot loistavat kummalikin joten sekin pois suljettu että viina juotaisiin…vaimolta otettiin ihan muista syistä tuo koe tai otettu 4 kertaa viimeisen 8kk aikana…nyt vaan asianajajamme kertoi ettei tarvitse mennä tuollaiseen mielivaltasen ja sairaan soskun pyyntöhin mukaan…vaimo ilmoitti että menee heti antaan seulat vaan ei kelvannut…silloin pitää antaa kun käsky tulee…ei hypätä niinkuin vaativat vaan vaimo aikoi mennä kokonaisvaltaiseen päihdekartoitukseen onpas ainakin parempi tulos kuin joku tantan vaatima epämääräinen seula…niin ja paras siinä asiassa on se että niiden tanttojen kasvot ovat kuin viinaa olisi mennyt viimeiset 10.vuotta päivittäin ja sit fb:ssä näkyy 4profiilikuvaa kaikissa mukana jollain tavalla viina…on 1litran 6volttista kalpakkoa kädessä ja sillä rehvastelee yms…siinä sais tantat mennä ensin itse hoitoon ennenkuin tulevat huuteleen vääriin pöytiin ja syytteleen alkoholista…kun se maksan gt-arvo näyttää pitkältä aikaa juomisen…vois huvikseen pytää ja verrata tuloksia…toiseksi viikko ennen tätä tapahtumaa johtava lastensuojelu työntekijä ilmoitti palaverissa että mitään hätää ei ole perheellämme…tämä tantta käytti henkilökohtaista ongelmaansa perhettämme ja ennen kaikkea lapsiamme kohtaan…siinä samalaa isäntä mentti puolet kh annoksesta kun puhui paskaa tk:n ja annos ehkä tulee takas 2-viikon päästä kun oma lääkäri tulee takas…voi tantat!!!
niin olemme nyt olleet kotona ilman lapsia 5.7 asti…vanhimmalle lapselle huomenna aletaan etsiä sitä laspsiasimiestä ja jos saadaan niin 2:lle pienemmällä myös…laitoksen työntekijät tekevät päätöksiä ilman päätöstä ja valehtelevat lapsille ja meille vanhemmille suoraan…kysytään lapsilta käyttääkö isäsi huumeita lapset sanoo ei…sit kuitenkin kirjoitetaan että isällä huumeongelma…“5.v puhtaat seulat” silti huumeongelma ja loppujen lopuksi se onkin äiti…mikä on parempi päihdetyössä työntekijäksi kuin entinen alkoholisti/narkomaani sama pätee myös lastareita…sinne menee vain kultalusikka suussa syntyneitä kirjanoppineita ja pätevät ja kohtelevat lapsia todella huonosti…onneksi on asianajaja kuka sanoo suoraan miten asiat ovat…kertaakaan ei ls-tantat ole kysyneet miten lapset voivat tai miten lapsilla kotna mennyt…nuorimmainen käynyt alle 1kk sit 6.v neuvolassa ja hammashoitolassa kummastakin vastaus sen kyllä näkee miten vanhemmat huolehtivat hampaissa ei mitään sanomista eikä terveydentilassa…nyt vaan tuon väliaikaisen soskun piti purkaa omat ongelmansa meihin ja etenkin lapsiin ja aiheuttaa heille vakavia traumoja…
Ihan vtun sairasta!!!
Mä en oo tutuille muutaku osannu sanoa että olkaa mahd. yhteistyökykyisiä. Varsinki jos penskoista kyse. Ja noi laitostouhut tullu tutuks juu omassa teini iässä että ei ne kovin paljon noita ahniin järjellisiä ratkaisuja mieti.
Ja siis tottakai annatte ne seulat (hyppäämäänhän siellä täytyy… kun viranomainen käskee ) Varsinki jos ilman muuta on puhtaat!
On kyllä aivan sairasta touhua! Mun on niin vaikee uskoa että jos käyttäytyy asiallisesti, antaa puhtaita seuloja silloin kun ne käskee(!) ja muutenkin pysyy yhteistyökykyisenä - ts. suostuu siihen alentavaan ja nöyryyttävään kohteluun - että ne siltikin pystyisi viemään lapset. Kun pitäähän niilä nyt olla perusteet! Mutta silti vaan aina kuulee näitä juttuja, jotka todella pistävät vihaksi. Taas yksi syy sille, miksi pidän ehkäisykapselia tasan niin kauan kun olen korvaushoidossa… Vaikka se kello tikitäisi mitä.
Sosiaaliasiamieheen kannattaa kanssa ottaa heti yhteyttä, kun epäasiallista kohtelua saa!!
Itseä alalle suuntaavana ketuttaa suunnattomasti se, että jotkut vastoin lakia ja alan etiikkaa toimivat työntekijät pilaavat uudestaan ja uudestaan lastensuojelun mainetta. On toki luonnollista, että lastensuojelussa työntekijät on vihattuja, koska harvoin vanhemmat haluaa lapsistaan luopua tai lapset itse joutua sijoitetuiksi, silloinkaan kun se oikeasti on lapsen edun mukaan välttämätöntä. Kuitenkaan jos lapsen kasvu ja kehitys ei vaarannu kotona vakavasti, ei lapsia saa ottaa huostaan! Esim. asiakkaille valehtelu, tietojen pimitys, asioista päättäminen neuvottelematta asianosaisten kanssa on Lastensuojelulain ja Sosiaalialan asiakaslain vastasia toimintoja… Edelleen sosiaaliasiamies voi näissä asioissa auttaa.
Toivottavasti saatte lapset pian kotiin, ja vaikka oikeasti hyödyllisiä avohuollon tukitoimia tueksi (esim. perhetyötä), ja vääryydet korjataan niin hyvin kuin mahdollista on. Voimia taistoon!!
Offtopic mut ei kuitenkaan. Noita laitoksia aikuisten laitoksia kiertäessä tuli huomattua se että olin suurinpiirtein ainoa niissä joka ei ole lastenkodeista vai miksi niitä nykyään sanotaankaan?, lapsilinnoista saanut oppejani.
Edit, joo en rehentele millään. Oon ollu vankilassa ja pirun kova jätkä.
mulla lastensuojelusta sellanen kokemus, että mies elämänsä ekan kerran tuli päissään kotiin, itse olen absolutisti eikä koskaan ollu kotona juonu, istu ulkona päissään autossa, lapset jo nukku…ja huudatti täysil siel päissää musiikkia. Minä olin ollu aikasemmin autolla liikenteessä. Poliisi tuli ja sai ratit siitä. Siitä tehtiin lastensuojeluilmotus…joudun käydä lasten kans joka paikas ja sitte vielä kotona kävivät…kyllä pysty mennä hermot sillon. Tunsi saaneensa leiman että olen huono äiti vaikka absolutistina hoidan lapseni eikä mieskään käytä kotona alkoholia…et tsempit vain sinne…toivottavasti saatte lapset takas nopeasti
Todella mielivaltaisia nuo teidän alueen soskut . Vaikea ymmärtää tuollaisia sairaita ihmisiä!
Miten muuten siinnä hänen maanantain seulassa kävi? Eihän siinnä näkynyt hänen pitkään jatkunut Subun käyttö?
Vajaan viikon tauko ennen seulaa on aika haastava juttu.
noh jos heti aletaan etsimään vääryyksiä niin se poliisien tulo ja ilmoittaminen että lapset otetaan huostaan, sit ei meidän kanssa ole keskusteltu mitään…kaikki tehty oman mielivaltaisen käytöksen vuoksi…todella kurja tilanne…noh rik. tekoa seuraavaksi aikoo kun hallintoon on mennyt jo paljon tietoa kuinka sos:tt vääristelee asioita…ja kuitenkin lastensuojelulaki sanoo ettei lapsia saa ottaa kotua pois jollei ole välitöntä varaa yms perustelut täytyy olla kovat…nyt ei ole sellaisia perusteluja edes…
onko tietoa kellään voiko negatiivisen huumeseulan lähettää vielä varmistukseen ilman että asianosainen tietäisi siitä…ja miten yleensä on suhtauduttu lyrican käyttöön korvaushoidossa?..
^No jos siihen Lyricaan on respa, niin sehän on ihan fine. Mut jos ei oo, niin sithän se on oheiskäyttöä, josta voi seurata lomalääkkeiden menetystä jne. paikasta riippuen.
jeps, mutta ongelmana se ettei ole edes hoitosopimusta tehty…5.v mennyt hyvin nyt ls:soskut teki vittumaiset yhden kusipään vuoksi ja sen jälkeiseen olotilaan ottanut jonkin verran lyrikoita…tänään sain tietää koko tarkennetuista seuloista että on edes tehty sellaiset…että juupasta juu…ei voi enää mihinkään luottaa…
Lyrica ainakin kh-lääkkeen kanssa on useassa paikassa kielletty… Buustaa alkuperäistä lääkettä… Meillä oli aiemmin ainoa lääke, jota ei k:n kanssa määrätty… Nykyään, whatever… Uusi “bentso” tuo usean lekurin mielestä on, tarpeeksi usea koukkuun ja lääkejätille taatut tulot… Bentsojen kanssa saletisti samaan kategoriaan… Ei ole kolmiota, mutta enkuksi varoitus? Kuten Dexessä? Ei ole D-amfessa kolmiota…
Meillä ei tulisi mitään ongelmia, thc on ok… Muualla, erittäin tod näk kyllä…
Näinpä. Toivottavasti jaksatte taistella lasten ja koko perheen oikeuksien puolesta, jotta tilanne paranee. Siis juttu on jo hallinto-oikeudessa?
Nimenomaan perustelut on oltava kovat, jotta noin rajuun toimenpiteeseen voi ryhtyä, ensin pitäisi aina aloittaa avohuollon tukitoimilla, jos huolta on, mutta tilanne ei ole vakava. Sossulla varmaan omasta mielestään on perusteet, mutta hänen ois kans heti pitänyt selvittää asiaa teidän kanssa, tehdä vanhemmillekin asiakassuunnitelmat ja kaikki. Kuulostaa kyllä todella vastuuttomalle ja ammattitaidottomalla työntekijälle tommonen… Tosi kurjaa teidän perheen kannalta. Toivottavasti asiat pian korjaantuu!"