Laskimotukos.. ohiveto?

Aivan alkuun pitää sanoa että hävettää ihan helvetisti tulla kysymään aiheesta, mutta pakko kai se on.
Menin perjantaina tökkimään piriä hihaan amatöörin innolla ja humalaisen itsevarmuudella ja vituiks se tais sitten loputtua mennä. Erittäin vähän kokemuksia iv-käytöstä. (yleensä siis joku muu lyönyt ja muutaman kerran itsekin)
No kuitenkin. Meno oli sen verran sekavaa perjantaina että muistikuvat koko prosessista on huterat, mutta ilmeisesti olen lyönyt ohi. Vasemmassa kädessä on punainen patti ja taipeessa pienempi. Käsi on helvetin kipeä enkä saa suoristettua sitä kokonaan. Joku tuki sen alla on koko ajan oltava. Patit on lämpimiä ja käsi normaalin näköinen muuten (ts veri näyttää kyllä kiertävän)

Olin perjantain, lauantain ja sunnuntain kännissä enkä noteeranut kunnolla koko asiaa. Toisinsanoen käsi ei ollut ehkä alkoholipuudutuksesta johtuen niin kipeä. Nyt sitä on särkenyt pari päivää, mutta mitään suurempia muutoksia ei ole tapahtunut.

Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä. Juosta pää kolmantena jalkana lekuriin, alkaa miettimään käsiproteesia vai antaa vain olla ja kärsiä? Olenko mä onnistumaan ryssimään itselleni jonkun laskimotukoksen?

Sori sekavasta tektistä ja kiitos jo etukäteen (:p) asiallisista vastauksista.

Tervehdys!

Uskoisin että olet pistänyt jotain epäpuhdasta piriä ihan vaan lihakseen joka on nyt sitten tulehtunut. Siihen varmaan tulee jonkinlainen abskessi. Jos paise ei ala parantumaan sinun pitäisi hakea antibiottikuuri lekurista. Tuskinpa mitään laskimotukosta olet saanut aikaan vaan kyseessä on normaali jurrisen huti lihakseen. Piri pitäisi aina suodattaa Sterifilt-filsulla koska se sisältää mitä kummallisimman joukon erilaisia jatkoksia.

Ruman arven saatat saada käteesi mutta tuskin mitään muuta haittaa sekoilustasi on. Oletko kokeillut pistää paiseeseen isomalla neulalla ja imeä nestettä pois siitä? Minkälaista eritettä paiseesta tulee?

VH