Lapseni polttaa kannabista

narautin hänet jälleen kerran kannabiksen polttamisesta. Hän vaan syyttää minua elämänsä pilaamisesta ja juuri kun hän on ollut kunnolla.

Seulat ei siis todella ole luotettavia! Negatiivista näyttää vaikka käyttöä on.

Miten paljon äidin pitää kestää?? Olen laittanut hänet stoppariin ja sieltä sijoitukseen kun omat voimat eivät enää riitä. Hän vaan ei usko !

Hyvä Marjatta11, näin juuri kannabiksen käyttäjät ja muutkin toimivat. Siis muita syytellään elämän pilaamisesta, kuten kirjoititkin.

Seulojen suhteen käyttäjien vertaistuki toimii oikein hyvin ja tehokkaasti, sieltä saa vinkit miten positiivisen tuloksen voi yrittää välttää. Paras seulojen antoaika on aamulla ja aamuvirtsasta, aivan kuin olisi menossa terveyskeskuksen labraan näytettä antamaan.

Stopparin kautta sijoitukseen on aivan oikea ratkaisu, olet toiminut juuri niinkuin minun mielestäni kuuluukin.

Oletko hakenut itsellesi apua? Minkälaista?

Marjatta 11, käykö lapsesi seuloissa ihan a-klinikalla?? Cannabis näkyy pitkään, kertakäyttö (ilta) jopa viikon. Seuloissahan testataan vasta-aineita ja THC on rasvaliukoista… Koti-testit eivät ole luotettavia. Jotkut ovat sanoneet kyy-myrkyn poistavan positiivisen tuloksen, mutta erittäin harva verrattuna kuinka moni on jäänyt kiinni silti testeissä… Olisikohan kiinni ihmisestä, mutta ohje on että se tulisi ottaa pari tuntia ennen testejä…

Mikäli tiedät hänen polttavan pilveä, soita klinikalle ja pyydä että testi otetaan keskusteluajan jälkeen (hän varmasti käy keskustelemassa?). Kaikki juominen on kielletty siinä välissä ja testi on otettava hoitajan katsoessa ovenraosta. Monet hoitajat säälivät ihmistä, joka yrittää turhaan antaa seulaa 10 minuuttia (lisäksi työaikaa menee hukkaan), jolloin ovea raotetaan, ja huijaaminen onnistuu (itsekin olen huijannut pari kertaa testeissä eri sukupuolen virtsalla, kyse on vain aineista jotka näkyvät). Hoitajan on koko testin ajan katsottava, että testi on varmasti kyseisen henkilön. Varmin testitulos on, kun se otetaan; ei alku- eikä loppuvirtsasta. Meillä ainakin nykyään tarkastetaan, että mikäli ph on liian alhainen, testit on annettava uudestaan saman päivän aikana ellei tahdo positiivista tulosta…

Pilven näkyvyydestä testeissä… Parit henkoset näkyvät alle 3pv, joskus eivät näy edes seuraavana päivänä. 1 illan polttaminen näkyy usein sen 5-10pv (riippuu aineenvaihdunnasta). Useampi pv putkeen näkyy 1-2vkoa ja useampi kk/v näkyy useita kuukausia… Käyttäjät osaavat kyllä laskea, että jos testit ovat 2krt/kk, he voivat polttaa 1. illan heti testien jälkeen, ehkä jopa toisen. Seuraavissa testeissä se käyttö tuskin näkyy…

Oletko varma että kyse on cannabiksesta? Nykyään on mahdollista tilata aineita jotka vaikuttavat cannabiksen tavoin ja joita poltetaan, mutta kemiallinen koostumus voi olla sen verran erilainen, että aine ei näy testeissä positiivisena…

Tässä yhdeltä sivulta lainattua. Tämä on SKY:n sivu, mutta ei puolusta cannabista… Tämä tuolta sivulta 7. juttu nimeltään “Päihdelääkäri: Huumetesteissä tulee paljon vääriä tuloksia. Vain osa huumeista näkyy testeissä”

[i]Myöskään erityisen lyhytvaikutteisia nukahtamislääkkeitä tai heroiinivieroitukseen tarkoitetun Subutex-lääkkeen suonensisäistä käyttöä eivät testit saa kiinni. Parin päivän sisään osunut kannabiksen käyttö näkyy, mutta amfetamiini tai opiaatit vain lyhyen ajan.

“Testit eivät kerro paljonko ainetta on käytetty ja miten pitkään. Niiden jälkeen on tehtävä vielä iso työ”, Lepistö huomautti.

Väärät positiiviset tulokset ovat Lepistön mukaan yleisiä. “Kirjoitin lausunnon sotilasuralle halunneelle pojalle, joka jäi kiinni huumetestissä ja lähetettiin kotiin. Testin tulosta ei ollut varmistettu. Poika kävi uudestaan testeissä, eikä mitään löytynyt. Hän pääsi takaisin vasta puolen vuoden viiveellä.”

Pikatestejä voi myös huijata. Ennen testiä juotu vesilitra laimentaa virtsan. Internetistä voi myös tilata jauhetta, joka kynnen alle säilöttynä ja virtsapurkkiin ripautettuna sekoittaa testin.

“Näytteet on otettava valvotusti, mutta naisten virtsanäytteen ottoa ei voi valvoa sataprosenttisesti”, Lepistö huomauttaa. [/i]

Eli mä suosittelen sua pitämään tiukkaa linjaa ja olemaan yhteydessä ihmisiin, ketkä testit ottavat. A-klinikan resurssit ovat nykyään erittäin tiukalla joten monille annetaan “erityisoikeuksia” osittain oman työn helpottamisen, osittain yhteistyön helpottumisen takia. Mä sinuna soittaisin paikkaan jossa testit tehdään ja vaatisin, että ennen testejä kädet pestään, terapia pidetään ja sen terapian aikana ei vettä tai muutakaan mehua (monet uskovat sitruunamehun puhdistavan tuloksia) juoda. Testi otetaan vasta ennen klinikalta lähtöä ja ennen testiä kädet sekä kynnenaluset pestään. Hoitaja vahtii koko testin ajan ovi auki, että testattava ei pääse muokkaamaan tulosta. Huumetestien ottamista tulee seurata kokoajan, vaikka rakko olisi kuinka ujo. Mä itse naisena olen kerran istunut 20min ilman että oikeasti sain testiä annettua, sen jälkeen hoitaja antoi luvan mennä nukkumaan takaisin ja sain antaa testin reilun tunnin päästä… Siihen kuitenkin tottuu, että testi on annettava ovi auki ja mm. veden valuttaminen auttaa asiaa…

Pidä rajat tiukalla! Ala-ikäisenä voit asiaan puuttua, sen jälkeen et voi tehdä mitään. Oletko kysynyt polttaako hän hasista, kukkaa vai kenties jehovaa (jwh-018) tai spicea? Tuo jehova on synteettistä THC:tä ja todella yleistä… Voimia sulle, monet vanhemmat joutuvat kestämään liikaa… :frowning:

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, harvoin on kunnon ohjeita jolla seulat saa puhtaaksi! “Vesikusi” on vanha keksintö, mutta monessa paikassa virtsan PH mitataan ja vesikusi on suoraan pos. tulos. Lisäksi klinikoilla on peilit erittäin usein, josta seurataan että testi on oikean ihmisen… Entisenä käyttäjänä tiedän että varmaa keinoa saada testi negatiiviseksi ei ole. Saunan puolella usein kysellään miten seulan saisi näyttämään negatiiviselta, mutta ei ole olemassa yleispätevää neuvoa; monesti neuvo onkin että “varaudu että testi on positiivinen”. Ainoa varma keino on, että aine on jotain johdannaista tms. josta tietää, että se ei testeissä näy… Tuossa jehovassa (synteettinen THC), puoliintumisaika näytti olevan 2h; ongelma on että kukaan ei tiedä kuinka pienet määrät testeissä näkyvät… Yleistä on myös se, että kärähdetään aineesta jota ei ole edes käytetty… Riittää unikonsiemensämpylät, yskänlääke-mitallinen tms. Monesti syytä ei selville saada… Tikku- ja pikatestit ovat epäluotettavia. Sen sijaan laboratorioon lähetetyt testit ovat todella luotettavia, mikäli valvonta on suoritettu oikein=erittäin tarkasti. Tässä asiassa taas resurssit tulevat vastaan… :HUOH: :unamused:

Lapseni on huostaanotettuna ja asuu perhekodissa. Muut asukkaat eivät ole päihdeongelmaisia. Seulat otetaan perhekodissa ja lähetetään laboratorioon tutkittavaksi. Ilmeisen helposti seuloja pystyy hämäämään juomalla yms. Paikkakunnallamme A-klinikka ei hoida alaikäisiä ja keskustelu paikkana on ollut psyk.sh jolla ei päihdepuolen koulutusta ole. Nyt olen järjestänyt lapsen yksityiselle päihdeterapeutille ja toivotaan että hoitosuhde jatkuu.

En ole älynnyt kysyä noista muista aineista mitään. huoh…
Lapsi on minulle hirvittävän vihainen ja haukkuu minua kaikesta mahdollisesta.

Hirvittävän neuvoton olo koko ajan. Pitäisikö vielä tehdä jotain? vai antaa olla? pelkään lapseni kuolevan.

Itse olen ollut psykoterapiassa masennuksen ja uupumuksen vuoksi viisi vuotta. Tämä terapiasuhde kantaa ja antaa voimia.

Seuloja otetaan kolme kertaa viikossa eri aikoina ja eri päivinä niin että lapseni ei tiedä milloin seuraava testi on. Liikkumista on rajoitettu niin että kavereitaan hän ei saa tavata eikä lähteä yksinään esim. kaupungille.
Lapsi käy kuitenkin koulua joten kyllähän koulumatkoillakin voi poltella. Lapseni polttaa sekä yksin että seurassa, tälläkin kaiketi jotakin merkitystä.

en yhtään ihmettele jos pentus on vihanen jos joutuu pilven polton takia sijoitukseen(ymmärrän kyllä jos pentu on ala-asteella), onhan se cannabiskin päihde mut aika harmiton verrattuna nyt vaikka viinaan.

Onko jollakin vielä moisia aatoksia kannabiksesta, että muka siis harmiton. Mun lapsi aloitti sillä melkein 20 vuotta sitten, eikä ole vielä lopettanut sitä niinkuin ei muidenkaan kamojen käyttöä mitkä seurasivat kannabista. Elämänsä on totaalisesti tärviöllä, samoin oli meidän vanhempienkin kunnes ymmärrettiin päästää irti. Häntä nyt harmittaa koko kannabis, toivoo ettei olisi ikinä siihen kajonnutkaan. Ehkä pääsee irti huumeiden käytöstä, ehkä ei - kuka tietää. Ei siis ole harmitonta, vertaa mihin vaan.

Hei Isä

Kun selaa näitä kirjoituksia täällä Vilpolassa niin varmasti 90% läheisten lapsista, omaisista on alkanut
käyttöhistoriansa kannabiksella. Vielä hyvin nuorena.
Se mihin käyttö on johtanut voi jokainen näistä kirjoituksista lukea. Eli on vaarallista harhaa kuvitella kannabista vaarattomaksi.
Teitte rohkean ratkaisun päästäessänne irti. Eikä se varmaan helppoa ollut.

Terv. Ohjaaja Kerttu

Tuolla saunan puolella on uutiset- topicissa porttiteoria kumottu. Tupakka on kokaiinissa esim. Se laukaiseva tekijä. Pahin tarina josta olen kuullut, on että nuori laitettiin pilven takia stoppiin ja tutustui KOVIEN huumeiden käyttäjiin; tuli heroiini- nistiksi… IH:n tulisi päivittää tietoja JA ala-ikäinen (>19v) ei saisi käyttää Mitään aineia muk.luk alko & rööki! tässäkin näkee kiinnostaako subu tai amfe… Uskotte byrokratia vaikka nikotiini koukuttaa ahemmin kuin heroiini ja vieroitus-oireet huumeisiin verrattavissa…

Aloittajalle ja hänen lapselle toivon kaikkea hyvää. Toivon, että lapsi tajuaa että jo ganja, aiheutti riippuvuuden joten EI huumeille… Vastasit aika negatoivis-sävyitteisesti tuohon kysymykseen, jonka tarkoitus oli saada tietää kiinnostavatko MUUT huumeet… Vanhemmat eivät osaa tai tiedä kaikkea joten ei heille puhuta asioista kun kuulee nälvimisen ja “kyllä minä tiedän, olen sua vanhempi”-asenteen!

Voimia!

Ps. Mä alotin röökillä, alkolla, pillereillä ja sen jälkeen muutama kokeilu ganjaa ja piriä+skk.on ihmisiä ketkä aloittaneet essoilla, amfella yms. Yms. Silti vaikka portti-teoria kumottu niin kaavoihin kangistunut IH siitä jauhaa. Jos pää on saatava sekaisin, nykyään tilataan netistä; eikä tod. Pilveä… Lähdenpä itse tuonne Espanjan elämään syömään :slight_smile:

aika hurja tuo teksti:sehän on VAAN kannabista…totuushan on että nykyään sitä aletaan käyttämään nuorena ja tilastot näyttää miten nuoriso on "raitistunut"kun ovat viina vastaisia,kukaan ei vain kysy mitä muita päihteitä on kuvioissa.
jos 12v pentu alkaa polttelemaan kannabista,14vuotiaana jopa joka viikko ja 17v vieläkin useimmin,niin ei vaikutukset kyllä kovin hyvät ole…

se ei TODELLAKAAN ole vaan kannabista. Nyt lapsi ollut selvinpäin 6kk ja voin nähdä hänessä sen muutoksen parempaan. On käynyt koulua ja saanut kesäksi töitä. On iloinen ja seurallinen. Hän on löytänyt ihanan raittiin tyttöystävän. Olen niiiin iloinen ja tiedän tehneeni oikein nähdessäni lapseni toipuvan. Tietenkin on ollut raskasta ja huostaanotto on ollut kamalaa koko perheelle. Suren lapseni poissaoloa joka päivä.

Kannabis aiheuttaa masennusta, unettomuutta, ahdistusta, agressioita ja epäluuloisuutta. Nämä muutokset olen lapsessani nyt jälkeenpäin ymmärtänyt. Useinkaan näitä oireita ei osata yhdistää kannabiksen käyttöön.

se kaveriporukka jossa lapseni aikaisemmin liikkui on siirtynyt amfetamiinin käyttöön. Olen todella pahoillani näiden lasten ja heidän vanhempiensa puolesta. Toivon että heidänkin lapsensa raitistuisivat.

Kannabis turruttaa mielen ja sitten onkin jo valmis käyttämään kaikkea muuta!!

Selailin viestiketjua ja kysymykseen onko kiinnostusta muihin huumeisiin niin kannabis on ainoa mikä näkynyt seuloissa. Myös kannabisaate se on luomua ja parempaa kuin alkoholi on vahvana lapsen mielipiteissä.

Seulat järjestettiin syksyllä uusiksi eli näyte lähetetään edelleen laboratorioon jossa se tutkitaan massaspectrometrillä. Menetelmä paljastaa pienetkin jäämät ainetta virtsassa. Toimi ainakin lapseni kohdalla, käyttö loppui.

Vielä A-klinikan stopparista. On totta että siellä muodostetaan verkostoa ja vaihdetaan tietoa aineista. En välttämättä laittaisi lastani uudelleen sinne katkolle. Mutta ainakin käyttö loppui kuukaudeksi ja vieroitusoireet hoidettiin siellä.

Pikaseulat, jotka tehdään völittömästi näytteenoton jälkeen, eivät ole satavarmoja. Itselläni on näkynyt ties mikä, mitä en ole ottanut. Tämä voi johtua jostain muusta lääkkeeestä. Itse osallistuin A-klinikan pyynnlstä tutkimukseen Jossa Metadon ja Efezor aiheuttavat yhteisvaikutuksena pikaseulassa Tramalin näkymisen positiivisena. Mutta tämä aika on harvinaista, mutta kuitenkin pikaseulojen kanssa sitä sattuu aina aika-ajoin. Jos pojaltasi otetaan pikaseuloja ja junnu väittää ettei ole polttanut, niin eikun näyte labraan. Ne vastaukset eivät valehtele missään tapauksessa.
Ymmärrän, että huoli pojastasi on kova. Kuitenkin pilvi on suhteessa muihin päihteisiin ja huumeisiin suhteellisen vaaraton. Tiettävästi siihen ei kukaan ole koskaan kuollut. Olisin ehkä enemmän huolissani siitä, koska suomen päihdelaki on mikä on ja kannabiksen hallussapito, kasvatus ja polttaminen on laitonta, tekee siitä usein porttihuumeen. Moni on aloittanut pilvellä, mutta siirtynyt kovempiin aineisiin, koska tällä diilerillä nyt usein on taskussaan muutakin tavaraa kuin pelkkää kannabista. Anfetamiini, Extaasi, kaikenlaiset netistä tilattavat päätä sekoittavat aineet, (joita ei ole kaikkia ees luokiteltu vielä huumeiksi), Pv, rauhoittavatkin ovat myrkkyä ja nuori ajautuu kohtuullisen helposti pilven poltosta käyttämään näitä aineita. Ensin vähän kokeillaan, sitten tulee se ns. huumeeseen rakastumisvaihe. Näin kävi minullekin. Itse Aloitin ensimmäistä kertaa Extaasilla ja siitä siirryin pilveen. Luulin aivan tosissani, että päihteiden käyttö on poistanut masennukseni ja krroin erääseen hoitolaitokseen mennessäni, kun hoitaja kysyi onko minulla ollut itsemurha-ajatuksia. Sanoin, että ei. En voisi koskaan tehdä sitä isälleni. Mutta minua lohduttaa se ajatus, että periaatteessa voisin tehdä sen koska vaan, eikä tarvitsisi kestää tätä elämää. Usein käyttä alkaa nenän kautta nuskaamalla, mutta useat siirtyvät piikittämiseen. Toivottavasti poikasi ei tee samaa virhettä minkä minä tein. Tarkkaile hänen käytöstä, silmiä ja etenkin pupilleja. Ovatko todella suuret pupillit. Subutex taas pienentää pupilleja. Kaikenlainen outo käytös ´kannattaa huomioida, myös se jos poikasi on pitkiä aikoja poissa kotoa. Tarkkaile kavereita, millaisia he ovat. Missä piireissä poikasi liiikkuu. Käsivarsia kannattaa myös tarkastaa pistojälkien takia.

On kyllä taas niin tietämätöntä jengiä täällä puhumassa ei huhhuh… Puhutte suoraan asiat miten olette lukeneet ne netistä ettekä omista kokemuksista. Kokeilkaa ja sen jälkeen kun huomaatte minkälainen vaikutus sillä onkaan niin saattaa ajattelutapa hieman teilläkin muuttua… Itse olen 19v ja olen polttanut kannabista 15v asti välillä harvemmin välillä päivittäin, eikä tämä ole tuottanut minulle mitään ongelmia vanhemmat eivät ole huomanneet minussa mitään muutosta. Kannabiksen avulla elämä on positiivisempaa, jos muutkin asiat pelaa niinkuin pitää.

Oli trolli tai ei, niin on pakko jakaa oma KOKEMUS kannabiksesta.

Mäkin aloin polttamaan 14 vuotiaana ja just sun ikäsenä luulin, että ei siitä mitään haittaa oo tai huonoa vaikutusta. Niinkun kaikki me polttelijat sillon luultiin.
Mutta nyt 6 vuotta myöhemmin, YHELLÄKÄÄN mun kavereista ei oo pysyny hanskassa se käyttö ja kaikilla mielenterveysongelmia enemmän tai vähemmän. Enkä mä kyllä tiedä/tunne yhtäkkään polttelijaa kuka osais sitä kohtuudella käyttää, se lähtee aina käsistä, vaikka se oiski se savut päivässä.

Ja juu kyllä töissä pystyy käymään yms. koulut hoitaa, mutta mitä se on siihen verrattuna, jos ei tahdo saada mitään siitä elämästä irti kuitenkaan. En mäkään sitä vuosiin tajunnut, että pilvi on hyvin salakavala päihde, koska pelkkää positiivisuutta se toikin vaan elämään.

Mulla on 5 vuotta vanhempi isoveli ja tunnen myös paljon hänen samanikäisiä kavereitaan, ketkä ovat 30 ja siitä vähän yli, ketkä polttelevat vieläkin ja tekee pahaa sanoa, että tunne-elämältään ja kehitykseltään jälkeenjääneitä. Yks tuon ikäinen valittelikin mulle eräänä bileyönä tuota koukkuaan. Ja nyt kun itse suht hyvin jo pyristellyt eroon tosta maailmasta, niin en TODELLAKAAN halua olla samassa pisteessä kuin he sitten kun olen 30 v.

Tiedän sen, että ei sitä usko/opi kuin vasta oman kokemuksen kautta enkä itsekään tällaisia kirjoituksia olisi vakavissani ottanut silloin täysikäisyyden kynnyksellä.

:laughing: ohjaaja Lauri: näin korjatakseni ikuisuuden vanhaan lankaan Jehova eli jwh-018 on synteettinen tutkimussemikaali joka esiintyy puhtaana valkoisena jauheena tai kiteenä hajultaan erittäin kemikaalinen myös maultaan voisi verrata amfetamiiniin. Eli asiaan Jehova tutkimus kemikaali ei näy huumetestissä koska sillä ei ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa, aineen pitäisi toimia cb1 ja cb2 reseptoreja stimuloivasti mutta vaikutus on lopulta kaukana kannabiksesta, yliannostus ja äkkikuoleman riski ja vahingoittaa vakavasti munuaisia , Kannabis taas on tähän nähden suht koht harmiton päihde vaikkakin se voi tehdä elämästäsi tasaista viivaa ei ylä eikä ala mäkiä istut samalla sohvalla 3vuotta

En kestä. :laughing: itse aloitin tupakasta ja lääkäreiden määräämistä lääkkeistä väärinkäytön, vähän alkoo päälle ja jossain vaiheessa vahvempii, kannabista en ollu viel ees nähny. 4 vuotta myöhemmin löysin kannabiksen ja niin vaan jäi lääkkeet, alko ja vahvemmat pois täysin, oli siis satunnaista käyttö jo aikaisemmin. Siitä on nyt lähemmäs 15 vuotta aikaa, vanhemmillani ei ole hajuakaan asioista, ei kenelläkään ole, olen hyvässä työssä, hyvällä palkalla, koska olen hyvä työssäni, maksan veroni, on asuntolainat ja hyvä mies vierellä. Välillä olen kuukausiakin polttamatta kun ei vaan huvita tai on niin paljon reissussa, eli ehdottomasti nautin elämästäni enemmän kuin ikinä ennen. Ympärilläni on myös useita jotka käyttää pilveä, jotkut viihdekäyttönä muutakin, eikä näistä ihmisistä yksikään ole ollut poliisien kanssa tekemisissä ja käyttö pysyy selkeästi käsissä. [Poistettu vähättelyä. Hienoa, että kannabiksen käyttösi on pysynyt hanskassa, sinulla on siitä positiivinen kokemus. Se ei valitettavasti kuitenkaan tarkoita, että kaikilla asiat olisivat näin hienosti ja läheisten näkökulma voi olla aivan toinen. Tämä on huumeiden käyttäjien läheisten palsta, jossa kirjoittajat hakevat ja saavat vertaistukea tilanteisiinsa. Emme toivo tänne ongelmaksi koettujen asioiden vähättelyä. Savusauna on kannabiksen käyttäjille tarkoitettu alue, jossa voi keskustella kannabiksen eri puolista käyttäjän näkökulmasta. - Päihdelinkin toimitus]

Kuitenkin on ihmisiä jotka addiktoituu jopa seksiin, tällaisten ei tietty mitään kannattaisi käyttää, eikä nuorten tietenkään.

On se kumma miten nää kannabiksenpuolustelijat löytää joka paikkaan heti, kun jotain negatiivista mainitaan tästä jumalkasvista. :smiley:

Sekin ihmetyttää miten näihin kohtuukäyttäjiin ei ikinä törmää tosielämässä, vaikka niitä on netti pullollaan. Eihän se riippuvuus ole paljoa verrattavissa johonkin vahvempaan, mutta tosiaan aika teinin käyttäytymiseen ja tunne-elämään näyttäisivät olevan juuttuneet ympärilläni olevat/olleet polttelijat, eikä vapaa-ajalla jos selvinpäin joutuu olemaan, niin tiedä sitä mihin sitä tarttuisi.

Kysehän on itsensä ja tunteidensa pakenemisesta, niinkun yleensä addiktioissa. Ei se selvinpäin olo maita, kun ne padotut tunteet alkaa puskea sieltä karmeana sekasotkuna ja möykkynä. Helpompihan se on olla silmät punasena mässyjen äärellä pleikkarin kanssa, kun ahdistella selvinpäin…

Ei se noin mustavalkoista ole…Kaikkeen pätee aina kohtuullisuus ja tietyn tyyppisellä persoonalla saattaa mennä helpommin hanskasta, kuin toisella. Eli ihan yksilöllistä tämä on. Omassa nuoruuden kaveripiirissä se oli aika pieni osa, josta tuli niitä kunnon “narkkeja”, vaikka kaikki olivatkin kannabiksen käyttäjiä. En itsekkään välttämättä nää ihan hyvällä teini ikästen polttelua, mutta jos on aikuinen, työssä käyvä ja pyrkii terveellisyyteen niin fyysisesti, kuin henkisesti, niin mikäs siinä jos poltan jointin tai pari illan päätteeksi? Enkö ole elävä todiste siitä, että kannabista on täysin mahdollista käyttää kohtuullisesti, kunhan se ei ole ensimmäinen prioriteetti elämässä, niinkuin itselläni? En edes polta muuten, kuin öisin…päivisin tykkään olla ilman “sumua”.Portti teoria voi tietyllä tapaa olla jollekkin totta, mut ainakin omasta kokemuksesta tuntuu, että ne kaverit jotka meni sitä reittiä tulivat yleensä huonommista koti olo-suhteista, joten heillä oli jonkinlainen suurempi tarve paeta henkistä kipua huumeisiin, kuin esim. itselläni. Eipä ole kovat huumeet hirveästi edes kiinostanut…vanhempana ei yhtään. Voinhan mäkin sanoa, että monet muusikot on käyttänyt huumeita, eli se tarkoittaa että huumeet on portti kuuluisuuteen ja hyvän musiikin tekemiseen. Yhtä mustavalkoista sanoa noin…Ja entä ne kaikki historian henkilöt, jotka ovat poltelleet mutta mistään “portista” eivät ikinä menneet? Mm: William Shakespeare, Morgan Freeman, John F kennedy, Carl sagan ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Kannabiksesta toisiin huumeisiin ryhtyminen on aivan oman pään ongelma. Kannabista ei saisi aloittaa alaikäisenä, mutta kaikki kannabiksen käyttäjät eivät siirry muihin huumeisiin eikä varsinkaan suurin osa ole ahdistuneita ja masentuneita. Kannabis auttaa masentuneisuuteen ja ahdistukseen ja sen on lääkärit todistaneet. Lisäisin linkkejä tämmöisistä todisteista mutta turhaan ryhdyn kun itsekkin voitte yhdellä haulla niitä löytää

Näin tekee ja Suomessa sitä jopa määrätään siihen jo erityisluvalla.