Lahjoista...

Ostatteko perheellenne lahjoja synttäreillä tai Jouluna?? Teettekö itse lahjoja?

Mä kyllä aina muistan synttärit ja on määrätty joukko kelle ostan/teen lahjat. Ku oon opiskelija ni yritän keksiä sellaisia lahjoja jotka olis mahd. henk. koht sille ihmiselle vaikka ei kallis olisikaan. Esim. Siskon mies sai kerran purkinavaajan joka oli avaimenperänä, koska se aina vei purkinavaajan töihin mukaan kun sisko itse olis tarvinnut sitä ruuanlaitossa tai leivonnassa. Jotain muutakin tietty vien mut mä oon aina lajitellut ihmiset kasteihin minkä hintaisia lahjoja ostan. Mä vaikka en enää käytä aineita ni silti opiskelijana sitä tuntuu että saa käyttää aika paljon mielikuvitusta ja etsiä sekä kuunnella kokoajan mitä joku tahtois mut itse aio sitä hankkia ja ostella niitä. Tai sit ostan jonkun suihkugeeli-dödö- jutun jos tarkoitus on vain muistaa; meillä ideana että vain sellaisia lahjoja joita käytetää varmasti.

Mä aina käyttäjänäkin ostin tai tein jotain pientä mut unohdin esim. äitienpäiviä tms. Mun mielest on tärkeää et lahja on yksilöllinen. Kaikkea ei kyllä tarvi rahalla hankkia… Ennen meil oli frendien kans tapana et synttärisankarille tultiin tarjoamaan synttärisavut kotiin… :slight_smile:

Onks teil mitää lahjaperinteitä?? Silloin ku käytin oli joulut helvetin vaikeita ku tuli riitaa yms. mut silti olin aina vanhemmil käymäs ja usein haudal… Synttärit ja muut saatto jäädä vähän välii, no äitienpäivät oli aina et ruoka/kahvit, samoin isänpäin; niit ei skipattu mut silloin vaa kukkia ja/tai kortti.

mie annan ja saan viinaa ja huumeita :laughing:

Mä pidän lahjojen antamisesta. Se fiilis kun saaja avaa pakettia ja itseä jännittää pitääkö hän siitä ja kun näkee että saaja todella pitää lahjasta on hienoa. Niin ja kyllä se paketointi on mukavaa, kun saa täydellisen symmetrisesti paketoitua ja kulmat käännettyä tiukasti ja tasaisesti sekä narun spagetoitua. Kyllä paremmalle puolelle tulee vähän väliä ostettua jotain. Mielestäni paras tapa ilahduttaa lähimmäistä esim. Vanhempia, puolisoa on tuoda kukkia. Vielä parempi mitä itsekkin viljelen on kerätä luonnosta nättejä kukkia. Siinä on sitä jotain, vaivannäköön nähden palkka on huomattava.

Ei se hinta ole tärkeintä vaan ajatus. Monesti oma tekemä kortti jossa kertoo tuntemuksistaan on paljon parempi kuin hieno koru.

Lahjoja on ihan kiva antaa, mut koko ajan alkaa enemmän tympii se, että mut unohetaan aina. Oon vasta 20, perheen kuopus ja mä jään ilman lahjoja. Muut saa kaiken mitä pyytää ja enemmänkin jouluisin. Kerran lähin ryyppäämään jouluna mut ei siitäkään mitään käteen jääny. Nyt voinkin samalla valittaa siitä, ettei mun vanhemmat koskaan soita tai tule käymään. Tollanen välinpitämättömyys omilta vanhemmilta ei oo kiva juttu päihdetoipujalle. Ei ne ees tiiä mun ongelmista, eikä välitä. :cry: Sori offtopic.