Lukenut nyt 2 yövuoroa kirjoituksia ja paljon on tarinat samanlaisia.Oma poika siis parin pv päästä 18 ja muuttamassa kaverin kanssa avopuolen sijoituksesta yhteiseen asuntoon.Tänään soitti,että tarvii juna asemalta kyytiä kun niin paljon tavaraa.
Itku kurkussa sanoin:2 viikkoa sitten et halunnut että sun elämään puututaan ja pyysit poistumaan elämästä,viikko sitten jäi kiinni siirtyneensä kannabiksesta extasiin…Koitin selitää taas vaaroista niin vastaus oli:“ihan sama,me kuollaan kuitenkin”…OLI pakko lyödä luuri korvaan ja sanoa että apua ei tule.
Nyt koko päivän ollut itku kurkussa,laitoin pojalle myös viestiä että muistaa että rakastan häntä ja annan apua sitten kun haluaa elämänsä hallintaan ja arvostaa läheisiään,kerroin miten olen mielessäni jo haudannut hänet monet kerrat ja kerroin tuskasta jonka koen…
vastaus oli:kerran me täällä eletään ja ei meillä kenelläkään ole täällä mitään tarkoitusta ja hän aikoo loppuelämän viettää päihteissä…
MITEN IHMEESSÄ näistä tunteista selviää?jatkuvasti mietin että jos vielä kerran soitan ja koitan puhua järkeä,mietin että pitäiskö sittenkin auttaa poikaa kaikin tavoin,vaikka on ilmoittanut että ei apuja halua,pitäiskö sittenkin vielä ja vielä…loputonta pohdintaa.kun alitajunnassa tiedostan että kaiken olen sanonut ja tehnyt…
Sitten pojan pikkuveli 15v,hän selkeästi ahdistunut veljen tilanteesta,avoimesti on hänelle kerrottu kokoajan mikä on tilanne,Pikkuveli juttelee avoimesti ja paljon pohtii syitä että miksi ja on ajoittain raivoissaan,mutta varmasti myös surullinen…omat välit kyllä nuorempaan todella avoimet ja luottavaiset sen jälkeen kun isoveli sijoitettiin avopuolelle,mutta nyt molemmat kauhuissaan kun isoveli muuttamassa samalle paikka kunnalle,mitä jos törmätään siihen,mitä jos tulee ovelle,mitä jos jos ja jos…Sääntönä isommalle on että kotiin saa tulla käymään mutta laajan testin tekee ovella ja oltava negatiivinen…haistatti päin naamaa kun tämän kuuli.
Onko vertaistuki ryhmissä ollut mukana vanhempia sisaruksia?jotenkin tuntuu että nuorempi kaipaa sellaista?
Entä miten teillä on kokemuksia lääkäreiden suhtautumisesta teidän ahdistukseen ja pahaan oloon?
Itse kun mietin,että pakko hake kohta joku nukahtamislääke,kun tuntuu etten ole yhtäjaksoisesti nukkunut yli 4h varmaan 4kk