Läheisten märinä suorastaan v1tuttaa..

Kun ei niitä mulla OLE!! eivät ne käy kuin omaa erinomaisuuttaan pönkittämässä!! täälläkin kirjoitellaan niin ylimenevästi siitä miltä jonkun himas näyttää…jne!! Mulla ei ole gimmakaveria eikä muutakaan… mua ei kiinnosta läheismärinät laisinkaan!! Kyllä ne osaavat itkeä niitä krokotiilinkyyneliään ja moralisoida!! mutta muuta EI!! menin itse AA ja siellä ei märinää ja omakehua tarvi kuunnella! nyt kun olen kaiken jälkeen RAITIS, voin haistattaa VITUN kaikille “läheisille” jotka oikeasti ovat pelkkiä saatanan kätyreitä…itseään täynnä olevia YliIhmisiä!!

Hei Spurgumies,
Kun on käynyt Al-Anonissa jonkin aikaa, yli-ihmiskuvitelmat haihtuvat ja oppii ymmärtämään, miten on ollut mukana kehittämässä perhesairautta, nimeltä alkoholismi. Olen aika paljon käynyt myös avoimissa AA-ryhmissä. Kokemukseni mukaan Al-Anonissa tutkitaan ohjelmaa vähintään yhtä paljon kuin AA:ssa. Niinpä neljännen askeleen myötä kokemus omasta erinomaisuudesta murentuu.
Suurin ero AA:n ja Al-Anonin toiminnan välillä mielestäni on se, että Al-Anon-ryhmissä palvelutehtävät jaetaan kuukausittain asiapalavereissa, joihin osallistuvat kaikki ryhmässä käyvät - siis myös ne, jotka eivät ole ilmoittautuneet ryhmän vakinaisiksi jäseniksi. Näin tehtävät vaihtuvat, ja jokainen oppii uusia asioita ryhmän vetämisestä kahvinkeittoon. AA:ssa kaikki tuntuu tapahtuvan aina samojen ihmisten toimemsta. Muut ottavat tyyninä vastaan ahertajien töiden hedelmät.
Naisten AA-palaverit ovat olleet minulle ravisteleva kokemus. Olen kiitollinen, että joskus minut on kutsuttu mukaan.