Hei,
Kirjoitin ensi tuonne Saunan puolelle, mutta tämä ehkä oikeampi paikka.
Olen uusi tällä palstalla,mutta kovasti hukassa lääkeriippuvuuden kanssa. Lääkkeitä olen syönyt n 20v (seronil, oxamin, tenox, imovane). Nyt, kun vuosia on kulunut, on minua alkanut huolestuttaa, pääsenkö niistä koskaan eroon.
Matkan varrella on ollut kaikelaista kokeilua (ketipinor = ei mulle hyvä, ja joitan masennuslääkkeitä, jotka eivät sopineet).
Taustalla on ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriöt, masennusta, paniikit yms lapsesta saakka. Olen työelämässä mukana, mutta en muista lääkkeentöntä päivää. Isäni kuoli aikoinaan viinaan + lääke -kombinaatioon. Tämä on alkanut pelottaa minuakin. Olen töissa, eronnut ja minulla on lapsia. Elämä päällisin puolin kunnossa… mutta:
Normaali päiväannos on 60 mg seronil, 3-5 x oxamin 15 mg, iltaisin 3 x imovane 7,5 mg + tenox 40 mg. Kuinka kauan pääni ja keho kestää tätä? Mitä teen?? Haluaisin vähentää, mutta iskee aivan tajuton ahdistus jo ajatuksesta. Öisin herään ja ainoa ratkaisu on ottaa lisää lääkettä.
Käyn harvoin juhlimassa, mutta kotiin tullessa alkoholia juotuani olen ottanut imovanea ja oxaminia. Pelottaakin, jos kuolen joku kerta tähän.
Osaisiko joku auttaa mitä teen? Käyn terapiassa (10v kokemuksella, ei hyötyä… ja suhde psyk.lääkäriin on hyvä). Mutta haluaisin lääkkeetöntä elämää. Onnistuuko se? Onko lääkemääräni tappava? Tämä on tietysti hiljalleen kasvanut, mutta ko määrä viimeisen neljän vuoden ajan. Ja ahdistuneisuus & masnetuneisuus ei ole tosiaankaan lähtenyt.
Mistä aloitan ja miten? Ajatelu vähentämisestä saa ahdistumaan niin, ettn kykene normaaliin toimintaan. Ahdistus on tosiaan kroonistunut ja iso osa elämääni. Kuten myös lääkkeet. Haluaisin muutosta, voisiko joku kertoa miten