kyllä nyt kuitenkin myös päihdetaystan omaavia, jopa käyttäviä tulisi lääkintä- ja terveydenalan
toimijoiden vähän kuunnella.
voi olla että jotkin lääkkeet ovat usein hyviä tiettyihin diagnooseihin, mutta miten lääkäri tai hoitaja
voi kuvitella tietävänsä ja tuntevansa potilaan olot kuin hän itse.
onko potilas aina lähtökohtaisesti väärässä, ellei hän ole samaa mieltä hoitavien tahojen kanssa lääkityksestä?
eikö joissakin tilanteissa ole hoitavien tahojenkin mielestä mahdollista, että potilas tietää paremmin tilanteensa:
on esimerkiksi käyttänyt kaikkea mahdollista ja on näin ollen todennäköisesti tai ainakin mahdollisesti jopa paremmin
perillä joidenkin lääkkeiden vaikutuksesta itseensä?
kyse on ainakin osin, joskus suurelta osin kyse vallasta ja hallinnasta. potilaalle ei useinkaan haluta antaa
hänen haluamaansa lääkettä, vaikka se ei olisi päihdyttäväkään jos esim. lääkäri on sitä mieltä että jokin muu
on parempi.
toisaalta päihteet ovat henkilökohtainen asia. jokin aine, joka on päihde toiselle, voi olla toiselle ei riippuvuutta aiheuttava kipu-tai uni- tai rauhoittumislääke.
ja on olemassa tilanteita, että joudutaan käyttämään selkeästi päihteiksi luokiteltavia lääkkeitä, koska on pakko.
eli tuollainen ylhäältä ohjailu ja paremmin tietäminen ottaa hieman aivoon.
se on hyvä jos ihminen ja varsinkin holisti/addikti pärjää ilman mitään lääkkeitä, mutta asia on ainakin joidenkin kohdalla
hieman monimutkaisempi kuin kaikki vähänkin päihteiksi vivahtavat lääkkeet pois kaikilta addikteilta.
esim. omalla kohdalla on pakko ihmetellä, että rauhoittavia(miedoimpia mahdollisia) on mahdoton saada, koska
on satuttu terveydenhuollossa ottamaan sellainen linja.
kuitenkin rauhoittavat ovat auttaneet minua paljon ja niiden käyttö ei ole ollut koskaan päihteilyä.
tai saan siis sillä ehdolla, että syön mielestäni yhdentekevää, ellei jopa haittoja aiheuttavaa epilepsialääkettä.
sen verran tajuan systeemiä, että olen ottanut yliannoksia rauhoittavia, mutta asia ei ole minusta sama
kuin päihteily.
tuo yliannosten ottaminenhan voitaisiin estää antamalla vaikka vain 10 pilleriä kerrallaan. ja otettaisiin kusi-
näytteitä josko syön pillerit jos sanaani ei uskota. en nimittäin ole terveydenhuollossa valehdellut ikinä.
kaiken mitä olen tehnyt olen myös kertonut, jolloin helppo tapa tarkistaa miten paljon käytän selviäisi
yksinkertaisesti kysymällä.
ja itsekkään en halua rauhoittavia jemamta enkä sitä tee. ja tarve tuollaiseen vähenisi, jos asia saataisiin
vaan sovittua ja toimimaan…mutta kun ei…bentsot koukuttaa, et sinä niitä voi oikein käyttää…huh,huh