Voinko mitenkään soittaa miesystävän lääkärille?
kun hän on täyspäiväinen alkoholisti ja nyt hän kävi lääkärissä masennuksesta ja siellä määrättiin jotain masennuslääkettä mikä antaa unen illalla ja sitten vielä siihen lisäksi unipillerit ja tätä on nyt kestänyt pari viikkoa!!
No mies juo päivässä pari 1/2 litran pulloa vodkaa ja illalla sitten kyseiset pillerit.
Kyllä on todella unessa, mutta minua kyllä pelottaa hänen puolesta.
Miten pitkään ihminen kestää tällaista.
Meillä oli samantyyppinen ongelma edesmenneen mieheni kanssa.Tosin hän söi suuria määriä
erilaisia rauhoittavia lääkkeitä ja käytti myös alkoholia.Tuosta coctail:ista hän
muuttui levottomaksi ja agressiiviseksi. Päätin käydä kertomassa eräälle hänen lääkärilleen,joka
kirjoiti puolisolleni rauhoittavia suuria määriä miten asiat todellisuudessa ovat. Kerroin että hän on agressiivinen
ja syö rauhoittavia enemmän, kuin mitä on sekin lääkäri määrännyt. Kerroin että hän hakee rauhoittavia sieltä täältä.
Lääkäri ei uskonut minua. Hän sanoi että rauhoittavista ei tule agressiiviseksi.Tosin hän lupasi että ei kerro että olen käynyt hänen luonaan puhumassa asioista. Lääkäri jatkoi rauhoittavien kirjoittamista miehelle edelleen käyntini jälkeen.
Toivottavasti sinulla on parempi tuuri ja saat lääkäriltä ymmärrystä.
Meillä mies myös tullut levottomaksi ja hirveän puheliaaksi.
Eikä pysty kekittymään mihinkään esim. leffaan.
Puhut edesmenneestä, uskallanko kysyä mihin kuoli?
Kiitos vastauksesta.
Luulen että yritän soittaa lääkärille, mutta en varmaan voi vaikuttaa asiaan.
Olen vaan niin huolissani, kuinka kauan mies jatkaa näin.
Tulee vain lisää riipuvaisuutta nyt myös lääkkeisiin alkoholin lisäksi…
Hei,tuo levottomuus ja keskittymisvaikeudet kuuluu tuohon
lääke ja alkoholiyhdistelmään. Surullisen tuttua nuo oireet -
Edesmennyt mieheni kuoli siihen, että sydän ei enää kestänyt.
Lääkkeitä meni satoja hänellä kuukaudessa. Viina siihen vielä päälle.
Lääkkeitä hän tarvitsi aina vaan enemmän ja enemmän. Psyykkisesti lääkket muuttivät
hänet melkolailla toisenlaiseksi. Lääkket ja viina hallitsivat häntä täysin. Yhteiselämästä
ei tullut mitään lopulta. Miehen kaveripiiri vaihtui pilleristeihin ja kaikenmaailman hörhöihin. Juopot mukaanlukien.
Kaikki mitkä jotain käyttivät hän tunsi. Olen edelleen katkera sille lääkärille joka jatkoi pillerireseptien
kirjoittamista miehelle.
Mielessä on käynyt että jospa se lääkäri niitä itsekin popsii , sillä niin outdosti hän diapamia syöviä puolustaa.
Tuntui lääkäri ajattelevan astenteestaan päätellen että viis siitä mitä niitten piileristien kotona tapahtuu, vaikka olisi millainen kotihelvetti. Mieheni söi reilut 10 vuotta pillereitä. Tahti kiihtyi hänellä vuosien kuluessa ja kaljasta hän siirtyi väkeviin. Tuli “tukevampaan” kuntoon pilleri ja viinacoctail:illa. Huumeita hän käytti myös elämänsä loppuaikoina, kun oli sitä mieltä että 50 kpl 10 mg diapamia ei enää tehoa. Hän kärsi myös vieroitusoireista ja näki näkyjä. Oli pelkotiloja, raivokohtauksia, kuumetta,jne.
Silti ei lähtenyt hoitoon ,vaikka välillä lupasi miettiä asiaa. Ehkä se oli hänelle ilmeisesti keino pelata aikaa.
Soittaessasi sille lääkärille varmista ,että hän ei kerro mitä puhut hänen kanssaan. Kannattaa ottaa tuo rauhattomuus ja ne oireet mitä olet huomannut miehessäsi lääkärin kanssa puhuessa esiin ja sanoa kuinka huolissasi olet miehestä.
Itse menin kertomani lääkärin vastaanotolle jossa otin tuon asiani puheeksi.Toivotaan parasta että se lääkäri on järkevä ihminen ja että asiasi järjestyy parhain päin.
^Mun oli pakko kommentoida tätä Zaran viestiä. Musta on todella edesvastuuton lääkäri, jos jatkaa pillereiden kirjoittamista vaikka hänelle on soitettu että lääkkeitä otetaan alkoholin kanssa! Rauhoittavia ei todellakaan saa käyttää samaan aikaan kuin alkoholia ja vaikka lääkäri voi sanoa ettei lääkistä voi lopettaa seinään, niin annosta tulisi laskea hiljalleen… Vieläkö lääkäri on virassa? Teitkö hänestä minkäänlaista kantelua? Itselläni oli vain omalääkärinä tuo lekuri joka myi edesmenneelle pariskunnalle ja muille narkomaaneille reseptejä (morfiinia yms.); hän paljastui onneksi tuon kaksoistapon aikaan, mutta kauan sai ammatissa toimia ilman että potkut sai. Tunnettiin todella edesvastuuttomana lääkärinä ja mun mielestä jokaisen lääkärin tulisi miettiä erittäin tarkkaan, määrääkö riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä; puhumattakaan että vaimo kertoo miehen juovan ja syövän lääkkeitä samaan aikaan! Alkoholisteille ei rauhoittavia edes mielellään määrätä kuin vieroituksen ajaksi, koska yleensä riippuvuus siirtyy liian helposti…
Mut voimia teille molemmille!
Moi Malibu , otin kelaan yhteyttä tuosta lääkäristä mutta virkailija sanoi etteivät he kuulemma voi Kelassa tehdä mitään kyseiselle lääkärille (!!!). Ihmettelin asiaa mutta pakko se on uskoa kun Kelan virkailija niin sanoi.
Kyseinen lääkäri toimii yhä ammatissaan ja edelleen kirjoitellen suuria satseja rauhoittavia lääkkeitä niitä
käyttäville. Silloin kun otin tuohon lääkäriin yhteyttä menin hänen vastaanotolleen ,jossa kerroin kaiken ja että mieheni
hakee myös muilta lääkäreiltä rauhoittavia. Silti kertomani ei saanut tuota lääkäriä lopettamaan reseptien kirjoittamista. Hän todellakin puolusteli rauhoittavia syöviä ja jopa sanoi että rauhoittavat eivät aiheuta riippuvuutta eivätkä tee ihmistä agressiiviseksi vaan viina tekee (!!!). Kerroin tuolle lääkärille että olen joutunut turvautumaan poliisin apuun koska mies tulee raivohulluksi suurista diapam annoksistaan ja viinasta. Siihen tuo lääkäri tokaisi: “Teidän on sitten erottava”. Olin täysin mykistynyt tuon käynnin jälkeen ja pelkäsin että pataan tulee jos lääkäri jollain tapaa olisi ilmaissut että olin käynyt siellä ja kertonut kaiken. Niin ei käynyt kuitenkaan. Ihmettelen kuitenkin edelleen moista asennetta lääkärillä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? 007Tuuli mitä kuuluu?
Kyllä vastuuttomia lääkäreitä mahtuu maailmaan, meidänkin… minunkin mieheni syö antidebressivistä ja tarpeen vaatiessa uni lääkkeitä ja meillä on yksityinen perhelääkäri joka tuntee meidät ja tietää mieheni alkoholi ongelman!!! Olen itse omilla käynneilläni ottanut puheeksi myös mieheni lääkityksen ja alkoholin käytön ja pelkoni mitä ne voisivat aiheuttaa, tuloksella että lääkärimme ystävällisesti selittää olevansa hyvin tietoinen tilanteesta ja että asiat on hallussa. Ihmetellä saattaa millä tavalla ne on hallussa.
-Ja miehelläni on lukuisia muita lääkkeitä näiden lisäksi ja näin on ollut jo pitkästi yli kymmenen vuotta, ei ole ollut vielä mitään oireiluja tai sivuvaikutuksia mitä voisi suoranaisesti laskea lääkityksen ja alkoholin vaikutuksesta tulleiksi.
Itsekin hoitoalalla olessani näin ja koin paljon kaikenlaista ja tiedän jotakin, mutta eihän sitä saa liikaa tietää kun ottaa puheeksi nää asiat lääkärin kanssa , paras vaan pyöritellä silmiään ja kysellä tyhmää näytellen että “voiskohan olla mahdollista josko nää ei ehkä sopisikaan yhteen”! No, näin olen itse kokenut!
Mutta omalta osaltani voin sanoa että ainakaan mun mies ei ole saanu mitään vaarallisia oireita tai kremppoja noista yhdistelmistä, joskin bameja tai muitakaan vastaavia ei oo ollut kuvassa mukana, mut nukahtamislääkkeitä ja masennuslääkkeet jatkuvasti ja ne mies huuhtoo puhtaalla viinalla alas silloin kun on putki päällä! Eikä tule väkivaltaiseksikaan eikä agressiiviseksi, väsähtää vain ja nukkuu tosi sikisti. Joskus aikojen alussa pelkäsin seurauksia, nyt en enää jaksa pelätäkään, on taatusti jo itsekin tietoinen mitä tekee itselleen ja minä en ole siitä vastuussa enkä suostu ottamaan vastuuta aikuisen ihmisen itsetuhosta, (sillä sitähän tämä kaikki on)
alkoholismi on" hidasta itsemurhaa". Niin, tai kyllä minä pelkään just tuota että mitäköhän ne lääkkeet ja alkoholi yhdessä tekee ja niitä seurauksia just sillon kun se putki on päällä, mutta en sit ajattele muuten sen enempää, ei sitä jaksa.
Voithan aina yrittää joko soittaa tai käydä keskustelemassa asiasta hoitavan lääkärin kanssa, ei kaikki lekurit oo varmaan samanlaisia.