Lääkevaihto Metadon-buvidal mikrotitraus kokemuksia?

Elikkäs halusin vaihtaa kh lääkkeen levopidon metadonista buvidaliin ja aika nopeasti sainkin lääkäriltä luvan ja vaihtoehdoksi mikrotitrauksen joka on uusi tapa vaihtaa lääkettä. Eli se toimii niin että minun päivittäinen metadon annos pysyy koko titrauksen ajan samana (levopidon40mg) ja siihen päälle aletaan lisäämään temgesicillä ja suboxonella pieniä määriä kerrallaan päivittäin, annos kuitenkin tuplaantuu melkein joka päivä, alkoi 0.4 temgesicistä ja nyt olen vasta 2mg sone filmillä. Tarkoituksena on nostaa bupre 30mg asti jolloin bupre korvaa aivoissa metadon reseptorit eikä metadon vieroitusoireita tule, jonka jälkeen ilmeisesti pv ilman metadonia ja sitten buvidal piikki. Vieroitusoireita tai vastareaktiota tästä yhdistelmästä ei pitänyt lääkärin tai hoitajien mukaan tulla koko aikana mutta aika rankka vkloppu on nyt kuitenkin ollut, olo pahenee päivittäin jokaisen noston myötä. Se tulee aika aaltomaisissa sykleissä ja käy välillä todella pahana, en ole tainnut edes subukoukussa ollessani tällaista kokea, eikä ihmekään kun metadoni kyseessä, mutta kuitenkin ihmetyttää tämä kun lääkärin mukaan ei pitänyt tulla juuri mitään ja vaihdon ajan saa olla kotona. Ihme kyllä kellon tarkasti nyt on neljään mennessä päivällä olo alkanut helpottamaan ja illasta on jo parempi mutta tietysti huolettaa tämä olojen jatkuva paheneminen. Netistä ei löydy mitään tietoa tästä toimenpiteestä, kaikki kh hoitajatkaan eivät ole koskaan kuulleetkaan tällaisesta ja eräskin hoitaja kavahti kun kuuli että otan nyt kumpaakin päällekkäin. Onko kellään kokemuksia tästä tai tietoa ja onko tämä oloilu normaalia ja kestääkö huono olo koko titrauksen ajan eli noin 2.5 viikkoa ja ehkä vielä sen jälkeenkin kun nyt alkoi pelottaa jo tämä varsinainen metadoni pudotus myös. Pääni ei tällä hetkellä ole kovin terävä enkä jaksa tarkistaa onko kirjoitukseni kovin sekavaa, toivottavasti ei ole, ja löytyisi joku jolla on enemmän tietoa ja kokemusta.

Mulle tehtiin vaihto tällä tavalla ja itsekin kyllä oireilin noiden parin viikon aikana, mutta en erityisen voimakkaasti. Enemmän oli mieliala- kuin vieroitusoireita, muistan itkeneeni tuona aikana paljon ja ahdistustakin oli. Kaiken kaikkiaan koin vaihdon kuitenkin tosi helppona ja armollisena.