Ajattelin perustaa tälläisen uuden ketjun, mutta ystävällisesti kysyisinkin nyt ensin ylläpidolta, että onko tämä sallittua?
Kehottaisin ylläpitoa päätöstä tehdessään ottamaan huomioo esim. tämän linkin–> fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis
Kestävätkö lähteet tarkastelun vai onko vielä liian aikaista avata ns. peli tämän asian osalta?
Savusauna on tulossa syksyllä, mutta sille palstalle hakeutuvat nimenomaan pelkät kannabiksen käyttäjät ja asiasta enemmän kiinnostuneet. Mielestäni jos Me Lopettajissa on erilaisia lääkeketjujakin, niin haluasin kyllä kuulla millä perusteella tälläinen ketju evätään jos evätään?
Lääkekannabis ei ole Suomessa lainkaan laitonta. Siihen on vain helkkarin hankala saada vielä reseptiä ellei satu olemaan MS-tautipotilas.
Ketju sopii paremmin saunan puolelle, joten se siirretään sinne.
-Päihdelinkin moderaattori
^Eipä tähän vastaan varmaan mitään voi sanoa. Pahaa vaan pelkään, että täällä puolella ei kovinkaan hanakasti asiasta keskustella. Tai siis ei ole potenttia jengiä pitämään keskustelua yllä. Koska varsinaiset “pelkät” alkoholistit eivät täällä saunassa mitenkään älyttömästi viihdy (vaikka heitäkin toki varmasti löytyy).
En itse henkilökohtaisesti ymmärrä miksi Me Lopettajissa saa keskustella erilaisista PKV-lääkkeistä, masareista ja muista lääkkeistä alkoholismin hoidossa. Mutta heti jos tulee kyseeseen lääkekannabis, osio siirretään salamana saunaan.
Mitä mieltä saunan väki on siirrosta? Yritin avata ketjun tuonne Me Lopettajiin jossa valtaosa on alkoholisteja.
Olisin erittäin halukas kuulemaan ylläpidon perustelut asian suhteen!
Mikä tahansa kemikaali jolla torjutaan viinapirua, kuuluu mielestäni viinapalstoille. Kun se ongelma on kuitenkin alkoholiriippuvuus, eikä kannabisriippuvuus. Semmoiseksihan se voi sitten K:n suhteen kehittyä kun viina jää pois kokonaan kuvioista, jolloin (savu)sauna olisi kelvollisempi paikka.
Tuosta kannabiksen käytöstä alkoholin korvaushoitomuotona on julkaistu tänä vuonna artikkeli “Alcohol and Alcoholism”-tiedejulkaisussa. Ilmeisesti näyttäisi tehoavan monen alkoholistin kohdalla, mutta aihetta ei ole tutkittu tarpeeksi jotta lääkekannabista voitaisiin vielä määrätä tähän tarkoitukseen. norml.org/news/2014/02/20/cannab … study-says
Lisää aiheesta täällä: hamsnetwork.org/mm/
^ Erittäin mielenkiintoista
Odottavan aika vaan on harmillisen pitkä 
Minä en vain henkilökohtaisesti usko olevani ainoa avuntarvitsija, joten sääli heitä (joukon suuruutta en tiedä, enkä yritä edes arvioida) jotka eivät kerkiä saamaan tästä lääkkeestä ajoissa apua ja tuhoutuvat ennenaikaisesti etanolin hirvittäviin suoriin ja epäsuoriin vaikutuksiin. Suurin osa todellisista alkoholisteista ei koskaan saa sitä korkkia kiinni ja se nyt vain on tämän hetken kylmä fakta.
Jos olen väärässä tämän asian suhteen (eli tiede todistaa jossain vaiheessa vankkumattomasti kun lääkekannabistutkimus etenee, että alkoholisteja ei voida lainkaan hoitaa lääkekannabiksella, toisin sanoen lääkkeen haitat olisivat isommat kuin hyödyt), niin lupaan tulla ja perustaa ketjun jossa pyydän koko foorumin väeltä anteeksi ja lupaan että en koskaan enään puhu enkä pukahda hampusta netissä :mrgreen:
Mä itseasiassa varmaankin testaisin jotain lajiketta, jossa olisi hyvin alhainen thc-pitoisuus tai joka olisi muuten vain jalostettu juurikin yleistyneestä (sosiaalisesta) ahdistuksesta ja siihen liittyvistä erinäisistä somaattisista kiputiloista kärsivien hoitoon. Jos sitä siis saisi jostain laillisesti ja helposti. On mulla pari ihan mukavaakin kokemusta hatsista viime vuosien ajalta, mutta kun 90% niistä on negatiivisia niin eipä kauheasti huvita lähteä kikkailemaan
Ihan rehellisesti myönnän, että mikäli mulle pajari sopisi niin ihan varmasti hiisailisin menemään muutenkin kuin itselääkitysmielessä, olihan se varsin hauskaa nuorena jonkin aikaa
Varmaan löytyisikin joku tyyppi joka sattuisi kasvattamaan juuri jotain sellaista lajiketta joka saattaisi natsata, mutta kun ei vaan jaksa enää säätää niin yhtään yhtään mitään enää ikinä. Oon tosin menossa Jenkkeihin loppukesästä mutten sellaiseen osavaltioon jossa se ois laillista…
Itse olen huomannut kannabiksen olevan tähän tarkoitukseen (tai oikeastaan lähes kaikkiin tarkoituksiin) hyödytöntä, ei siitä vaan saa yhtä voimakkaita kiksejä. Buprenorfiini sen sijaan on ollut oiva korvike, mutta myös menettänyt tehoaan pitkässä juoksussa.
Samoilla linjoilla Petrin kanssa. Joskus vuosia sitten kun lopetin ensimmäistä kertaa stimulanttien käyttöä, yritin irrottautua kannabiksen avulla. Samoihin aikoihin käytin alkoholia myös aivan liikaa, ja tulin siihen tulokseen että kannabis on aivan liian mieto päihde, jos tarkoituksena on korvata esim. amfetamiinin tai alkoholin kaltaisia rankkoja nautintoaineita.