lääkeainerikkomus

minkälaisia tuomioita/seuraamuksia on luvassa, jos tilaan lääkeaineeksi luokiteltua luonnontuotetta internetin välityksellä, ja tulli puuttuu peliin?

ekal kerral sakkoja

ja eiks niil tullin pojille voi kieltää kaikki ei kait niil ole mitään todisteita et juuri sinä ne oot itsellesi tilannut…
onhan joku voinu “pilailla” sinun kustannuksella ja tilannu niit sulle… :smiley:

Yksinkertaisesti jättää vaan menemättä sinne ni ne ei tee muuta kun takavarikoi sen. Ainakin jos pienistä määristä on kyse.

Itselläni GBL:stä lähti tullin kytät perään ja nappas kesken tyäpäivän kuulusteluihin. En edes ollut itse ainetta tilannut, enkä hakenut. Yksi kaunainen kaveri teki mulle temput.

Ei siinä mikään auttanut. Tuomari ei pitänyt uskottavana mun tosijuttua. Joitain satasia siitä tuli pulitettua. Saamarin Vantaan käräjätuomari. Teit todella ilkeän tempun!

jabali: Jos kaikki oikeasti ulkomailta tilanneet sanoo kiinnijäätyään, että joku muu on tilannut, niin miten tuomari voi tietää, kuka puhuu totta ja kuka ei? Toki on paska juttu, jos oikeesti et ollut tilannut, mut aika vaikea käräjäoikeuden on sitä tietää.

Niin, totahan tuo on. MUTTA. Suomessa oikeusperiaatteisiin kuuluu tuomita, kun asiasta on selvää näyttöä. Tässä ei ollut mitään selvää. Muutinkin pois siitä paskiaisten maasta ja kauas!

Mul ois se käsitys, ett näis ei paljo näyttöä tarvita. Sitäpaitsi kui moni tuntee huumausainelain…? Jos mä lähettäisin viestin kamul, jos kysyisin, oisko heittää pari pamia, oisin jo syyllistynyt huumausaineen k ä y t t ö r i k o k s e e n. Nimittäin, jos laittomasti yrittää hankkia bentsoja, se on käyttörikos, vaikken ois edes saanut. Oishan sellasen viestinki voinu kirjottaa joku muu, mut kun puhelin on mun nimis, eikä kadonnu/kadonneeksi ilmotettu. Olen tutustunu k.o.lakiin jonkin verran, www.finlex.fi. Eka hakusana, sit saa vuosiluvun ja säädöksen, ja niil sit löytyy. Suomihan on sitoutunu YK:n huumausainelistaa noudattaan, on varmastikin omiaki Suomen omas lainsäädännös, ja ekaks mainitulta löytyy bentsot. Viimeks ku vilkasin, näytti, ettei zopikloonia ollu, mut voi olla, et katoin kiirees. Siis pointti oli, et näyttöä ei kenties hirmusti tarvi…(?)