Lääkärillä käynnistä

On varmaan kysytty piljoona kertaa ennenki mutta sanokaapa kannattaako lääkärille suoraan sanoa tarvitsevansa bentsoja? Vai ajatteleeko se että joku narkki hakemassa vaa respaa itellesä iha vääriin tarkotuksiin… Tiiän että bentsoreseptiä ei kovin helposti nykyään anneta mutta yksityiselle olisin menossa. Ja ihan tarkoitukseen myös menisi nämä.

Ahdistukseen, mahdollisen kofeinismin ja unettomuuden hoitoon. Ensimmäinen nyt kaikista pahin.

Olet vain rehellinen, niin kyllä homma skulaa. Silloin saat luultavimmin sitä, mitä tarviit.

Joo, tuosta kahvista ei kyllä kannata puhua, semmonen poikkeus. Sen piikkiin laittavat kaikki.

Toisaalta kofeiini aiheuttaa juuri noita oireita, etkö voisi olla ilman.
Silloin lääkemäärätkin voisivat pysyä pienempinä, kahvi vähentää bentsojen tehoa, ihan tutkittu juttu.

Itse en ymmärtänyt kontrollikäynnin merkitystä, tuli kaikenlaista ongelmaa saada uusittua reseptejä, ylimääräistä juoksua sairaanhoitajille (mitä ei todella tarvitse!) jne… Toisaalta lääkäri EI kirjoita edes kontrollikäyntiä.

Tajusin tämän kun itse lopulta kyllästyin ja hain lääkäriajan - lääkäri kerran vilkaisi että “ethän sinä noita kaikkia joka päivä syökään” - olin vähän D’oh (=en tietenkään, en niin hölmö ole). Lääkäri vain kysyi onko mikään muuttunut suuremmin ja sanoi että sori, kirjoittaa että on fobia noihin laitoksiin ja paprut hänelle suoraan, kutsuu (ja samalla pakottaa syömään sinä päivänä muutaman vahvemman lääkkeen) sitten itse kun tarvitsee lain mukaan kontrollikäynnille. Pitäisi kai kerran vuodessa nähdä ainakin, muuten sanoi että hän kyllä uusii nyt kaikki. Ja jos kiinnostaa, krooninen kipu josta “voi mennä juttelemaan kipupolille jos haluaa”.

Näkevät kyllä olemuksesta, ihosta jne että homma on ok. Vaikken tiedäkään sitten jos aikoo väärin(?)käyttää jotakin kaipa sen osaa piilottaa. Noilla joskus kitkuihin joutuvilla tuntuu usein olevan enemmänkin ongelmia myös alkoholin ja syömisen kanssa.