Lääkäri kesälomalla, resepti uusimatta, apua!

Moi! Katsoin tuossa, että mun mielialalääkereseptiä ei ole uusittu, lääkkeet loppu ja lääkäri lomalla. Mihin mä nyt soitan? Soitin jo yhdelle yksityiselle, mutta eivät uusi ilman lääkärin käyntiä. Ihan ymmärrettävää, mutta mitä mä teen? Paikalliseen arvauskeskukseen on turha mennä, sieltä ei reseptiä kirjoiteta. Onko lääkäreitä jotka uusivat ilman tapaamista, kyse on kuitenkin vain mielialalääkkeestä?

Potilasta tuntematta ei saa uusia tietääkseni reseptiä ainakaan puhelimitse. Eli kyllä se sen käynnin vaatii.

Jos oot täysin varma, ettei arvauskeskus sitä uusi, niin päivystyksestä saattaa onnistua. Riippuu aika pitkälti henkilökunnasta. Jotkut uusii, jotkut ei. Mulle on joskus uusittu Tramalit sieltä, mut se oli tosin akuutti tilanne. :confused:

Epätoivo tässä iskee. Kehtaisko sitä päivystystä kokeilla, oon yrittänyt kiertää kaukaa koko TK:n. Mun tuurilla siellä päivystää joku talon vakkarilääkäri. Muita ehdotuksia?

Jos kyse on ihan oikeasti mielialalääkkeestä eikä mistään bentsosta, Lyricasta tms. niin totta vitussa ne sen siellä terveyskeskuksessakin uusii. Miksi eivät uusisi?

Minun käsittääkseni lääkäri voi määrätä lääkkeen: jos hän itse tutkimalla tai muulla luotettavalla tavalla toteaa potilaan tarvitsevan lääkehoitoa.

En voi soittaa paikalliseen terveyskeskukseen, koska mulla on edelleen se apteekkisopimus voimassa. Jos soitan sinne, niin tieto menee mun korvaushoitoon ja siellä ollaan sitä mieltä, että kyseisestä lääkettä ei minulle määrätä. Koko talven söin sitä ja onnistuin sen pitämään salassa (tosi naurettavaa) ja nyt kun se tuli niiden tietoon, niin he olivat lopettamassa sen lääkityksen. Nyt sitä vaan pitäis jatkaa kuitenkin. Yksityinen lääkäri on lomalla ja lääkkeet loppu. Joo, meidän apteekkisopparilla, en saa hakea mitään reseptillä määrättyjä lääkkeitä apteekista. Tilanne alkaa olla tosi ahdistava. Hyvät neuvot tarpeen!

^Ei kai tossa ole enään mahdollisuutena kuin yrittää saada joku toinen yksityinen lekuri kiinni ja mennä paikan päälle sekä tietysti maksaa itsensä kipeäksi.

Toivottavasti sulla ei ole tyyliin mielialalääkkeenä joku Efexor? Puskee nimittäin ihan huolella refloja päälle jos lopettaa seinään… Mitenkään väheksymättä muiden masareiden lopettamisesta johtuvia olotiloja. Voxrakin taitaa olla aika kettumainen lopetettava…

Olisin mennyt jo yksityiselle, jos olis rahaa. Sitä ei ole, siksi käännyinkin teidän puoleen. Kyllä tuosta lääkkeestä tulee ihan kamalat oireet, se on kerran jätetty pois näin fiksusti. Siks olo alkaakin olla tosi ahdistava. Jotenkin helpottaa, kun ei tarvitse yksin olla tämän asian kanssa. Oon yrittänyt ajatella positiivisesti, mutta kyllä se pessimismi nostaa päätään. Mä inhoan tätä tilannetta, olla kiinni jossain lääkkeessä!

Näinhän se on hyvin monen kemikaalin kohdalla. Nämä yksityisten monikansallisten suuryritysten tutkimushuumeet vasta vittumaisia ovat. Mutta ei sillä, mielestäni jokaisen ihmisen tulee saada tunkea tajuntaansa mitä tahansa kemikaalia jos hän itse vain kokee siitä apua olevan.

Tsemppiä sinne, ei kai tuossa tilanteessa auta kuin kohdata olotilat ja jos olo nyt muuttuu aivan mahdottomaksi niin sitten lampsia päivystykseen tai tilata lanssi.

Aikasemmin muistan lukeneeni, että sulla ois Voxra? Mielenkiinnosta kyselen, että onko jo seurannut viekkareita? Millasia? Mä heitin Voxran seinään, kun kotiuduin laitoksesta. (Tyhmää joojoo. :unamused:) Nyt on menossa neljäs päivä ilman sitä, eikä oo vielä yhtäkään oiretta ilmaantunut, paitsi tietty unettaa helpommin.

Onpa typerää, että jostain saatanan Voxrasta saa vängätä. Onhan sillä väärinkäyttöpotentiaalia, mut… Kaverinikaan ei meinannut saada Voxraa a-klinikalta, kunnes sit pamautti, että on pimeesti syönyt sitä 3kk, että saiskos kiitos jo ihan reseptille ja oli saanut. Eli siis, monet saa Voxrasta avun ja aika tosi vittumaista, että siitäkin pihdataan. :unamused: Vaikka oikeesti varmaan harvempi ihan täysjärkinen alkaa sitä hihattelemaan, kun sen tietää mitä siinä käy, kun alkaa heittää sitä paskaa suoniin.

Niin, ei mustakaan tossa tilanteessa oikeen muu auta kuin päivystys tai mennä sitten vaan yksityiselle ja toki maksaa itsensä kipeeksi. Voihan sen laskun toki pyytää perään ja maksaa osissa vaikka, mut onhan se silti aika kenkkua maksella yhden reseptin takia maltaita edes osissa.

Mut siis jos sulla on apteekkisopimus KAIKKIIN reseptilääkkeisiin (??), miten sitten saat hakea sen sun tutun yksityislääkärin reseptin?

Juu, kyllä mulla on se fuckin Voxra. :confused: Mullakin oli tarkoitus alkaa sitä vähentelemään, mutta ei nyt ihan tällä tavalla. Hermot alkaa olla aika kireällä, ja pää on ihan hiton kipeä, että tämmöisiä oireita. Saan haettua lääkkeet, kunhan haen ne eri paikkakunnalta. Siihenkin menee ihan kivasti rahaa. Siksipä yksityiselle meno saa nyt jäädä.

Nnaana, sun kans ei pysty vaihtamaan ajatuksia yksityisesti? No löydät yhteystietoni, jos innostut kertomaan mulle mitä tässä pitää tehdä? Mukava kuulla, että sulla ei pahempia oloja.